printlogo


کد خبر: 175218تاریخ: 1396/2/19 00:00
اخبار

تمجید فیفا از تاریخ‌سازی فوتبال ساحلی ایران
سایت فیفا در گزارشی به تمجید از عملکرد تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران در جام‌جهانی باهاما پرداخت. تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی باهاما با نتیجه‌ 5 بر 3 ایتالیا را شکست داد و بر سکوی سوم جهان ایستاد تا بهترین نتیجه‌ ایران در این مسابقات به دست بیاید. در واقع این بهترین عملکرد یک تیم آسیایی در تاریخ جام‌جهانی فوتبال ساحلی بود. سایت فیفا با تمجید از تیم‌‌‌ملی فوتبال ساحلی ایران نوشت: ایران توانست جام‌جهانی فوتبال ساحلی را با افتخار به پایان برساند. پیروزی برابر ایتالیا در دیدار رده‌بندی باعث شد بهترین نتیجه‌ یک تیم آسیایی در تاریخ جام‌جهانی فوتبال ساحلی به دست بیاید. ایران و ایتالیا در مرحله گروهی رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که البته در آن بازی ایتالیایی‌ها با نتیجه‌ 5 بر 4 پیروز مسابقه شدند. در مسابقات رده‌بندی درخشش محمد احمدزاده که توانست برای تیم‌ملی ایران هت‌تریک کند تاثیر مهمی در این پیروزی داشت. همچنین مسلم مسیگر و محمد مختاری دیگر گل‌های ایران را به ثمر رساندند تا ایران ضمن جبران شکست بازی مرحله گروهی عنوان سومی این مسابقات را به دست بیاورد. تیم‌ملی برزیل هم با غلبه بر تاهیتی قهرمان جام‌جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ باهاما شد. در دیدار نهایی جام‌جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ باهاما، تیم‌ملی فوتبال ساحلی برزیل موفق شد با 6 گل از سد تاهیتی عبور کند و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

فشار به فیفا برای حل مشکل فلسطین و رژیم صهیونیستی
فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای حل مشکل در سرزمین‌های اشغالی بیش از پیش زیر فشار قرار گرفته است. فشارها به فیفا برای حل مشکل بین رژیم صهیونیستی و فلسطین در کنگره سالانه بیشتر شده است. فیفا از هر دو طرف نامه‌های اعتراضی دریافت کرده است. بیش از ۱۷۰ باشگاه فلسطینی معتقدند فیفا باید انجمن فوتبال رژیم صهیونیستی را تعلیق کند زیرا ۶ تیم از این انجمن در سرزمین‌های اشغالی تاسیس شدند. فلسطینی‌ها از فیفا درخواست کردند این
۶ تیم باید از انجمن فوتبال رژیم صهیونیستی خارج شوند و اگر این انجمن حاضر به این اقدام نشود، باید تعلیق شود. انجمن فوتبال فلسطین نیز متهم به سوءاستفاده از ورزش برای رسیدن به ایدئولوژی‌های شخصی شده است. فیفا متهم شده است اقدام لازم برای حل این مشکل را انجام نداده است. گفته می‌شود فیفا قرار است در کنگره سالانه 3 راه‌حل مختلف را بررسی کند تا مشکل برطرف شود. یکی از راه‌حل‌ها این است که فیفا به رژیم صهیونیستی ۶ ماه مهلت بدهد تا ۶ تیم مذکور را تعلیق کند.

دیک  ادووکات   سرمربی لاله‌های نارنجی می‌شود
سرمربی پیشین تیم‌ملی هلند بار دیگر رسما هدایت این تیم را بر عهده می‌گیرد. رسانه‌های هلندی دوشنبه خبر دادند اتحادیه فوتبال هلند با دیک ادووکات به توافق رسیده است. راب جانسن، مشاور این مربی هلندی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ANP» هلند خبر داده است که بین طرفین توافق لفظی صورت گرفته است و حالا تنها مذاکره بر سر جزئیات قرارداد باقی مانده است. او همچنین پیش‌بینی کرد ادووکات همین هفته کارش را در تیم‌ملی هلند آغاز خواهد کرد. اددوکات برای سومین‌بار است که روی نیمکت نارنجی‌پوشان می‌نشیند. او پیش از این بین سال‌های 1992 تا 1994 و 2002 تا 2004 هدایت تیم‌ملی هلند را بر عهده داشته است. رسانه‌های هلندی مدعی شده‌اند اتحادیه فوتبال این کشور، روز چهارشنبه ادووکات را به عنوان سرمربی جدید نارنجی‌پوشان معرفی خواهد کرد. این تیم در گروه A از مسابقات مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 در منطقه اروپا با 7 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و نتایج ضعیف این تیم سبب شد تا اتحادیه فوتبال هلند اقدام به اخراج دنی بلیند از سرمربیگری این تیم کند.

اعلام اسامی داوران فینال جام حذفی
اسامی داوران قضاوت‌کننده دیدار فینال جام حذفی کشور از سوی دپارتمان داوری مشخص شد. به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، بازی 2 تیم نفت تهران و تراکتورسازی تبریز در حالی روز پنجشنبه 21 اردیبهشت‌ماه از ساعت 20:30 در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار می‌شود که سیدمهدی سیدعلی به عنوان داور وسط و سعید علی‌نژادیان و سعید قاسمی به عنوان کمک اول و دوم این بازی را قضاوت می‌کنند. همچنین جواد رحیم‌زاده به عنوان داور چهارم و عبدالله باعزم به عنوان ناظر داوری برای این دیدار انتخاب شده‌اند.


Page Generated in 0/0118 sec