printlogo


کد خبر: 175219تاریخ: 1396/2/19 00:00
اخبار

چرا بارسلونا ضعیف‌تر از رئال مادرید است؟
بن هیوارد: این روزها فوتبال بازی ترکیب‌هاست. زمانی بود که برای بردن بازی‌ها فقط ترکیب‌های قابل قبول  کافی بودند اما دیگر اینطور نیست و درباره رئال مادرید این قدرت ترکیب تیم است که باعث شده در خانه بسیار قوی کار کنند.
شاید بهترین ترکیب اسپانیا مربوط به بارسلونا باشد، مخصوصا با لیونل مسی، لوئیس سوارس و نیمار، بازیکنانی که در برد 4 بر یک تیم‌شان مقابل ویارئال هم تاثیرگذار بودند. حتی بدون ستاره برزیلی هم شاگردان انریکه توانستند در سانتیاگوبرنابئو رئال را 3 بر 2 شکست دهند.
بعد از اینکه مسی گل برتری را در آن بازی زد، پیکه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی گفت: ما مطمئنا بهتر از رئال مادرید هستیم. درست است بارسا مهره به مهره قوی‌تر به نظر می‌رسد اما نظر پیکه هم بزرگنمایی محض است. البته با ترکیبی که دارند، کاتالان‌ها توانسته‌اند در این فصل عملکردهای فوق‌العاده‌ای ارائه دهند؛ مثل بازگشت 6 بر یک فراموش نشدنی مقابل پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان اما چیزی که در پایان فصل مهم است نتیجه‌ای است که آبی‌واناری‌ها در لالیگا و لیگ قهرمانان به دست آورده‌اند. در حال حاضر این مادرید، رقیب دیرینه بارسلوناست که در هر دوی آنها شانس اصلی به نظر می‌آید.
دلیل این موضوع هم قدرت بیشتر ترکیب این تیم است، برای مثال در بازی شنبه‌شب زیدان به بازیکنان اصلی استراحت داده بود و رونالدو، بنزما، بیل، مودریچ، ایسکو و تونی کروس را روی نیمکت نشانده بود اما بدون آنها هم سفیدپوشان بردی مقتدرانه کسب کردند.
در واقع هر نتیجه دیگری مقابل گرانادا البته سورپرایز و شوکه‌کننده بود. تیمی که پیش از این سقوطش مسجل شده است. به هر حال مادرید در این بازی هم به طور کامل بر بازی سلطه داشت و در 11 دقیقه اول بازی خامس رودریگس 2 بار دروازه حریف را باز کرد و تعداد گل‌های زده‌اش در 4 بازی آخر را به عدد 5 رساند. او همچنین 11 گل زده و 12 پاس گل داده تا از نظر تاثیر مستقیم داشتن روی گل‌ها هم از همه هافبک‌های این فصل لالیگا بهتر باشد.
خرید 80 میلیونی تابستان 2014 از موناکو و شماره 10 رئال؛ او یکی از بهترین بازیکنانی است که یک تیم می‌تواند روی نیمکت داشته باشد. بعد از آن هم آلوارو موراتا بود که گل‌های سوم و چهارم را زد. بوفون گفته بود اگر او در یوونتوس می‌ماند می‌توانست بهترین بازیکن این تیم شود.
مادرید اما بازیکنان دیگری هم دارد که درباره آنها هم می‌توان همین موضوع را گفت. ایسکو که صحبت از علاقه بارسا به جذبش بود یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر است که روی نیمکت رئال می‌نشیند، مارکو آسنسیو هم در کنار دله علی 2 بازیکن جوان فوق‌العاده این روزهای دنیای فوتبال هستند. نفرات بعدی لوکاس واسکز و متیو کواچیچ هستند، بازیکنانی که براحتی می‌توانند در تیمی دیگر در ترکیب اصلی بازی کنند.
حداقل از نظر قدرت نیمکت، بارسلونا اصلا قابل مقایسه با رئال‌مادرید نیست. به همین دلیل هم هست که مادرید در لالیگا توانسته اوضاع بهتری داشته باشد و در لیگ قهرمانان هم شانس اصلی حضور در فینال است. شک نکنید در فصلی طولانی، برای تیمی که توقعات از آن بالاست، داشتن یک ترکیب قدرتمند همیشه لازم و ضروری است.
 

درگیری لفظی نیمار با گزینه سرمربیگری بارسلونا در فصل آینده
رسانه‌های کاتالان‌ از بروز یک درگیری لفظی میان ستاره برزیلی تیم فوتبال بارسلونا با شخصی که به عنوان کاندیدای جانشینی لوئیس انریکه روی نیمکت آبی‌و‌اناری‌ها معرفی شده است، خبر داده‌اند. به نقل از مارکا، خوان کارلوس اونسوئه، دستیار لوئیس انریکه سرمربی  بارسلونا که طی یکی، دو ماه اخیر رسانه‌ها از او به عنوان سرمربی احتمالی فصل آینده آبی‌و‌اناری‌ها نام برده‌اند، با نیمار درگیری لفظی پیدا کرده است، اتفاقی که ممکن است او را از فهرست نامزدهای جانشینی انریکه خارج کند. از قرار معلوم این اتفاق در آخرین جلسه تمرینی بارسلونا پیش از بازی شنبه‌شب این تیم برابر ویارئال در ورزشگاه نوکمپ رخ داده است و دلیلش هم آن بوده که مهاجم برزیلی آبی‌و‌اناری‌ها از گوشزد شدن چند نکته تاکتیکی به او توسط اونسوئه ناراحت شده و مخالفت خود را با آنها اعلام کرده است.
 


Page Generated in 0/0046 sec