printlogo


کد خبر: 175283تاریخ: 1396/2/20 00:00
اخبار

کمره‌ای در نشست تاریخ‌نگاری جنگ:
بعد فرهنگی موجب پیروزی در جنگ شد
علیرضا کمره‌ای، از پژوهشگران تاریخ در نشست تاریخ‌نگاری جنگ ایران و عراق اظهار کرد: بُعد فرهنگی موجب پیروزی در جنگ ایران و عراق شد. به گزارش تسنیم،  نشست تخصصی «تاریخ‌نگاری جنگ ایران و عراق» با حضور علیرضا کمره‌ای، پژوهشگر تاریخ و محمد درودیان، پژوهشگر تاریخ جنگ در غرفه انتشارات فاتحان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. در این مراسم علیرضا کمره‌ای اظهار کرد: چرا تاریخ جنگ از زبان کنشگران رویداد اهمیت دارد؟ جنگ یک رخداد نظامی است؛ به‌عبارت دیگر لایه بالایی جنگ به امور نظامی و عملیاتی مربوط می‌شود در حالی‌که لایه دوم ، بُعد سیاسی است. لایه سوم بویژه درباره جنگ ایران و عراق که پس از انقلاب رخ داد «هسته فرهنگ» یا آرمان‌ها و باور‌هاست. به هر میزان که هسته قوی‌تر و محکم‌تر باشد جنبه‌های فرهنگی جنگ بااهمیت‌تر می‌شود، بنابراین جنگ یک نبرد فرهنگی و باورهاست که براساس رویکردهای نشانه‌شناسی قابل بررسی است. این نویسنده حوزه تاریخ جنگ ادامه داد: چرا وجه فرهنگی در جنگ قوی است و سرنوشت آن را از نظر نظامی رقم می‌زنند؟ حمله عراق به ایران در حد حمله یک کشور به کشور دیگر نبود بلکه هجوم به یک انقلاب قلمداد می‌شود. علاوه بر این جنگ بعد از انقلاب اسلامی رخ می‌دهد و مبتنی بر باورهای شیعی و پیشینه تاریخی و دینی است. همچنین جنگ به‌ سبب وجه دفاعی و قدسی نوعی بازسازی هویتی را رقم زده است.

اصفهانی با ارکستر ملی در زنجان
 ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی در شهر زنجان روی صحنه می‌رود. به گزارش ایسنا، کنسرت ارکستر ملی در زنجان پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 اجرا می‌شود. در این کنسرت قطعاتی چون «اوج آسمان»، «تنها ماندم»، «شورآفرین»، «روزی تو خواهی آمد»، «ای تو همیشه در میان» و «گریز» و قطعات «تو ‌ای پری کجایی»، «مهر و ماه»، «سرود گل»، «بوی باران» و «افسانه» اجرا می‌‌شود. این دومین اجرای ارکستر ملی ایران خارج از شهر تهران است و پیش از این، ارکستر ملی سال گذشته میهمان مردم لرستان بود. در هفته‌های گذشته، ارکستر ملی ایران با صدای محمد اصفهانی در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت که این اجراها مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

اکران «نفس» در UCLA آمریکا
فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار در دانشگاه «UCLA» آمریکا روی پرده می‌رود. به گزارش تسنیم، تازه‌ترین اثر سینمایی نرگس آبیار، کارگردان سینما در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه « UCLA»  در آمریکا نمایش داده می‌شود. دانشگاه «UCLA» آمریکا هر سال گلچینی از فیلم‌های برتر جهان که برخی آثار سینمای ایران نیز در آن حضور دارد را برای دانشجویان این دانشگاه با حضور کارگردان و صاحبان اثر نمایش می‌دهد و قرار است فیلم «نفس» در این دانشگاه روی پرده برود. نمایش مجموع آثار از تاریخ 6 مه مصادف با 16 اردیبهشت آغاز می‌شود و در تاریخ 19مه مصادف با 29 اردیبهشت‌ به پایان می‌رسد. در این رویداد سینمایی علاوه بر نمایش آثار، جلساتی با کمپانی‌های بزرگ هالیوود جهت بازدید، تبادل تجربه و همکاری مشترک برگزار می‌شود.

ثریا قاسمی در مراسم رونمایی از پوستر ویلایی‌ها:
برای ساخت این فیلم سختی زیادی متحمل شدیم
پوستر فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی ۱۸ اردیبهشت‌ماه با حضور عوامل فیلم، مدیران سینمایی و اصحاب رسانه در بنیاد سینمایی فارابی رونمایی شد. به گزارش مهر، مراسم رونمایی از پوستر فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی 18 اردیبهشت‌ماه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. منیر قیدی، کارگردان «ویلایی‌ها» از رونمایی پوستر فیلم پس از گذشت یک‌سال از تولید و در آستانه اکران عمومی ابراز خرسندی کرد و گفت: در زمان تولید این فیلم شرایط سختی را به دلیل شرایط جوی و هوای گرم سپری کردیم. رونمایی پوستر فیلم را به ثریا قاسمی، بازیگر فیلم به خاطر زحمات و صبوری‌هایی که در طول ایام فیلمبرداری از خود نشان دادند تقدیم می‌کنم. پس از سخنان کارگردان فیلم، پوستر «ویلایی‌ها» توسط ثریا قاسمی، طناز طباطبایی و سایر عوامل فیلم رونمایی شد. در ادامه ثریا قاسمی ضمن تشکر از تهیه‌کننده فیلم به دلیل تولید فیلم «ویلایی‌ها» از مسؤولان سینمایی خواست از تولید چنین فیلم‌هایی حمایت ویژه داشته باشند.


Page Generated in 0/0057 sec