printlogo


کد خبر: 175284تاریخ: 1396/2/20 00:00
رویدادها

مدیرگروه اجتماعی شبکه 3:
گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی مجری هفت نمی‌شوند
مدیر گروه اجتماعی شبکه 3، با اشاره به اینکه مجری برنامه «هفت» فردی غیر از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی است، از تدارک مسابقه‌ای خانوادگی برای ماه مبارک رمضان سخن گفت. به گزارش میزان، ناصر کریمان گفت: درباره گروه سازنده برنامه تلویزیونی «هفت» به تغییر آنچنانی نرسیده‌ایم اما در حوزه اجرا یکسری جمع‌بند‌ی‌هایی داشته‌ایم. کریمان تصریح کرد: فردی که برای اجرای برنامه «هفت» مدنظر داریم به هیچ عنوان به اسامی که در چند وقت اخیر به عنوان گزینه‌های اجرا در این برنامه در فضای مجازی اعلام شده بود، ارتباطی ندارد. وی با اشاره به تدارک شبکه سه سیما برای ماه مبارک رمضان، توضیح داد: شبکه 3 برای ماه رمضان امسال یک مسابقه را هم در نظر گرفته است که پیش‌تولید آن از ماه‌ها پیش آغاز شده است.

محدثی‌خراسانی مطرح کرد
اوضاع بهم ریخته کارگاه‌های شعر
مصطفی محدثی‌خراسانی می‌گوید مدیران همه دارند فقط از شعر برداشت می‌کنند اما کاشتی گویا در کار نیست؛ فقط جشنواره برگزار می‌کنند و کتاب زیر چاپ می‌برند. به گزارش مهر، مصطفی محدثی‌خراسانی گفت: کسانی که در ذات خود شاعر هستند و رسالت شاعری دارند اسیر بازی‌های فضای مجازی نمی‌شوند. درست است که تعدد شاعران جدید را خوب می‌دانم اما شاعری که بخواهد متوجه این فانتزی‌بازی‌ها باشد، بهتر است با همین کلمات سر و کله بزند، اینها شاعر نمی‌شوند لااقل سرگرم هستند. وی افزود: کار این شاعران هم نخواهد ماند اما بالاخره حضورشان باعث ایجاد و موجی در عرصه شعر می‌شود. پس حجم زیاد شاعران امروز، به شعر آسیب نمی‌زند چون اساس شعر فارسی، اینقدر استوار است که با این بادها نمی‌لرزد. عرصه شعر حتی اینها را مصادره به مطلوب می‌کند. این شاعر با اشاره به تعدد انجمن‌ها و کارگاه‌های فعال در حوزه شعر عنوان کرد: اوضاع کارگاه‌ها بهم ریخته؛ ما بیشتر در محضر شاعران بزرگ بودیم که همین معرفت و بزرگواری اینها ما را شیفته آنها می‌کرد. خودمان را آماده مسیر طولانی می‌کردیم که تا چند سال حتی قرار نبود شاعر بشویم. محدثی‌خراسانی در عین حال گفت: البته با این ضعف‌ها هنوز با وجود این کارگاه‌ها موافقم ولی نه اینکه رها شوند لااقل با مدیریت پنهان و هوشمند از آسیب‌های این جلسات و کارگاه‌ها باید بکاهند.

«جشنواره مستند» روی آنتن
جشنواره تلویزیونی مستند چهارشنبه 20 اردیبهشت مستندهای «بهشت پنهان» و «چشم فرنگی» را پخش خواهد کرد. به گزارش فارس، «بهشت پنهان» به کارگردانی مصطفی حیدری به معرفی تکیه میرفندرسکی از مکان‌های مهم و تاریخی تخت فولاد اصفهان می‌پردازد. در خلاصه این مستند آمده است: آرامستان همیشه برای یاد مردگان نیست، گاهی می‌تواند مکانی برای پاسداشت هنر و زندگی باشد؛ تکیه میرفندرسکی جایی میان مرگ و زندگی است... «چشم فرنگی» را هم پوریا خلج‌طهرانی تهیه و کارگردانی کرده‌ است. این مستند در 30 دقیقه به تاریخچه ورود عینک به ایران می‌پردازد. نخستین جشنواره تلویزیونی مستند که به همت شبکه مستند در حال برگزاری است، به صورت فصلی برگزار می‌شود و محملی برای شناسایی و کشف استعدادهای عرصه مستندسازی است. این جشنواره روزهای زوج از ساعت 19 تا 20 در قالب برنامه تلویزیونی به همین نام روی آنتن شبکه مستند می‌رود و ‌ برگزیدگانش را مردم و کارشناسان انتخاب می‌کنند.

فیلم اکران نشده جلیل سامان خواندنی شد
رمان «وقت بودن» نوشته جلیل سامان، توسط انتشارات کتابستان معرفت، در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. به گزارش فارس، سامان این روزها مشغول تصویربرداری بخش‌های پایانی سریال جدید خود «نفس» است و پخش تیزرهای این سریال نیز از شبکه سه سیما آغاز شده است؛ سریالی که با آن، سه‌گانه او پس از آثار تحسین شده «ارمغان تاریکی» و «پروانه» تکمیل می‌شود. این فیلمنامه‌نویس در حالی «وقت بودن» را روانه بازار نشر کرده که هنوز فیلم ساخته شده از روی این داستان،‌ پشت سد اکران باقی مانده است؛ فیلمی که در سال ۸۷ ساخته شد و اکران آن در چندین جشنواره معتبر، دریافت جوایزی را برای آن به دنبال داشت که از جمله آنها می‌توان به بهترین فیلمنامه جشن خانه سینما، سیمرغ زرین بهترین فیلمنامه اول جشنواره فیلم فجر و همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فجر اشاره کرد.


Page Generated in 0/0053 sec