printlogo


کد خبر: 175285تاریخ: 1396/2/20 00:00
پشت‌پرده کنار گذاشتن ایرانی‌ها توسط کی‌روش
معامله مرموز

مهدی طاهرخانی: اتفاقی که برای ایرانی‌های حاضر در کادر فنی تیم‌ملی رخ داد همچنان به صورت یک معمای لاینحل باقی مانده و با توجه به سکوت معنادار افرادی مثل نکونام و پیروانی و حتی آقاجانیان هیچ‌کس به غیر از 2 نفر نمی‌داند چه شد که این حادثه باورنکردنی رخ داد.
همه‌ چیز از مصاحبه توفانی برانکو علیه کی‌روش شروع شد بویژه آن قسمت که سرمربی کروات قرمزها مدعی شد بعد از اردوهای تیم‌ملی با اضافه وزن و نا آمادگی  بازیکنانش مواجه می‌شود. حرفی که به هیچ‌وجه با واقعیت همخوانی نداشت، چرا که تمرینات کی‌روش آنقدر طاقت‌فرسا است که شاید ماحصل آن مصدومیت  و خستگی باشد اما اضافه وزن و ناآمادگی هرگز. اما موج حمله چنان کی‌روش را بر افروخت که او در تصمیمی عجیب، 7 ملی‌پوش پرسپولیس را از دوبی به تهران دیپورت کرد و مدعی شد نمی‌خواهد قسمتی از بهانه برانکو درباره از دست دادن قهرمانی باشد.
اما این پایان لجبازی سرمربی تیم‌ملی نبود، چرا که او بلافاصله همه اعضای کادرفنی را هم مرخص کرد تا به تهران بیایند. وقتی کار به اینجا رسید مهدی تاج شخصا به امارات رفت و با آمدن کادر فنی به صورت سفت و سخت مخالفت کرد.
کی‌روش بعد از این اتفاق در مصاحبه‌ای گفت که دیگر بازیکنان پرسپولیس را به تیم‌ملی دعوت نمی‌کند. این بدترین خبر برای هواداران قرمز و همچنین 8 ملی‌پوش این تیم بود. تا اینجای کار و اتفاق رخ داده را همگان می‌دانند اما چه شد که بعد از چند ماه ناگهان تصمیم کی‌روش عوض شد؟ در آن برهه سرمربی تیم‌ملی یک لیست را به فدراسیون فرستاد که در آن لیست هیچ نامی از پرسپولیسی‌ها دیده نمی‌شد. مهدی تاج که می‌دانست وارد بازی خطرناکی شده  و شاید شکست مقابل قطر و چین صعود ایران را به خطر بیندازد، پای وزیر ورزش را به ماجرا باز کرد.
در جلسه‌ای صریحا از سوی وزارتخانه به فدراسیون فوتبال ابلاغ شد اگر کی‌روش بخواهد این کار را انجام دهد، باید بلافاصله به تهران بیاید و قراردادش را فسخ کند. این خبری بود که فدراسیون از تهران به کی‌روش داد و به او اعلام کرد برانکو نخستین گزینه جانشینی اوست و برای 2 بازی مقابل قطر و چین، برانکو به‌صورت توامان هم تیم‌ملی را هدایت خواهد کرد و هم پرسپولیس را تا پایان لیگ شانزدهم.
سرمربی پرتغالی که باورش نمی‌شد براحتی قرار است دسترنج ارزشمندش را دو دستی به برانکو بدهد و از سوی دیگر این‌بار فدراسیون به صورت جدی خواهان جدایی اوست، از موضع اولیه‌اش بلافاصله کوتاه آمد و در لیست دوم، نام پرسپولیسی‌ها را قرار داد. اما برای اینکه به هیمنه و قدرتش لطمه‌ای وارد نشود، عنوان کرد برای منافع تیم‌ملی حاضر است بازیکنان پرسپولیس را دعوت کند اما دیگر ایرانی‌های کادر فنی جایی در تیم‌ملی ندارند، چرا که حقوق عقب افتاده‌شان را نگرفتند و روزی که باید به حرف او گوش می‌دادند و به تهران می‌آمدند با تمرد کار دیگری را انجام دادند.
برای مهدی تاج و فدراسیون فوتبال، اولویت بازگشت پرسپولیسی‌ها بود، چرا که بود و نبود نکونام و آقاجانیان به اندازه ملی‌پوشان پرسپولیس حائز اهمیت نبود. تاج در آن برهه حرف کی‌روش را قبول کرد و از او خواست با دعوت پرسپولیسی‌ها آرامش را به تیم‌ملی بازگرداند. تیم‌ملی از قضا هر دو بازی خودش را در نوروز 96 برد و با توجه به نزدیک شدن ایران به جام‌جهانی، اهمیت حضور ایرانی‌ها در کادر فنی تقلیل پیدا کرد.
به همین سادگی افرادی مثل پیروانی، نکونام و آقاجانیان مورد معامله قرار گرفتند و کوتاه آمدن مهدی تاج وضعیت نامشخصی را برای آنها پدید آورده است. فدراسیون امیدوار است کی‌روش از موضعش کوتاه بیاید شاید به همین دلیل است که نکونام و پیروانی تا این لحظه به‌رغم ضربه بدی که خوردند و با شخصیت‌شان بازی شده، سکوت کرده‌اند و حرفی علیه کی‌روش به زبان نیاورده‌اند. اما بدون شک این سکوت مدت‌دار است و اگر تاج نتواند موضوع را حل کند، آنوقت نکونام همان مسیری را می‌رود که پیش‌تر علی کریمی رفت. منتظر افشاگری‌های عجیب نکونام باشید.
 


Page Generated in 0/0112 sec