printlogo


کد خبر: 175294تاریخ: 1396/2/20 00:00
یدیعوت آحارونوت: رئیس‌جمهور جدید فرانسه با حمایت مستقیم صهیونیست‌ها روی کار آمد
مکرون دوست اسرائیل، دشمن مسلمانان

امانوئل مکرون که با حمایت و استقبال اعراب و مسلمانان پرشمار فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شده است، در حقیقت یک دشمن بالقوه مسلمانان و اعراب است. روز دوشنبه در حالی که این مزدور 39 ساله خاندان بانکدار روتشیلد پس از جشن پیروزی به همراه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فعلی در مراسم رسمی معارفه به عنوان رئیس‌جمهور منتخب فرانسه شرکت کرده بود، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به افشای ارتباط عمیق او با تل‌آویو پرداخت. در این مطلب با عنوان «مکرون و اسرائیل» برخی اطلاعات سیاسی و مواضع سابق رئیس‌جمهوری جدید فرانسه بویژه در ارتباط با موضوع فلسطین عنوان شده و آمده است: «پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، نقطه تحولی در روابط فرانسه و اسرائیل- که در دوران ریاست فرانسوا اولاند به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود- به شمار می‌رود. البته با وجود این اختلاف در دوره ریاست‌جمهوری اولاند، روابط میان فرانسه و اسرائیل در زمینه توافق هسته‌ای ایران خوب بود اما با روی کار آمدن مکرون وضعیت فرق می‌کند و هماهنگی میان فرانسه و اسرائیل بیشتر می‌شود». براساس این گزارش، منابع سیاسی در تل‌آویو پیش‌بینی می‌کنند سیاست خارجه صهیونیستی فرانسه، بدون تغییر راهبردی ادامه پیدا کند اگرچه فقدان پایگاه اجتماعی و حزبی مشخص رئیس‌جمهور جدید فرانسه یک مشکل مهم برای آینده او به شمار می‌رود. یدیعوت آحارونوت به خوشبینی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از پیروزی مکرون، در پیام تبریکش به مناسبت پیروزی او اشاره می‌کند و ریاست‌جمهوری مکرون را مژده بسیار خوبی چه برای اسرائیل و چه برای اقلیت یهودیان در فرانسه می‌داند که در انتخابات اخیر علیه مارین لوپن بسیج شده بودند. این روزنامه می‌نویسد: مکرون روابط خوبی با یهودیان فرانسه دارد و از زمانی که در بانک صهیونیستی روتشیلد کار می‌کرد، دوستان نزدیکی میان تاجران یهودی دارد. او نامزد حامی اسرائیل به شمار می‌رود و با طرح تشکیل یکجانبه دولت فلسطین مخالف است و از راه‌حل تشکیل
2 دولت فلسطینی و اسرائیلی حمایت می‌کند. مکرون در دوران فعالیت به عنوان وزیر اقتصاد در سال‌های 2016- 2014 موضعی شدید علیه جنبش جهانی BDS - که از سال 2005 برای رسوا کردن نژادپرستی رژیم اشغالگر اسرائیل و توقف اشکال مختلف عادی‌سازی روابط آغاز به کار کرده- اتخاذ کرده بود. مکرون یک سال و نیم پیش به اراضی اشغالی سفر کرد و در آن سفر مهم میهمان «ارییه درعی» وزیر اقتصاد وقت رژیم اسرائیل بود. مساله دیگر اینکه «یائیر لابید» رئیس حزب موسوم به «آینده‌ای هست» رابطه بسیار نزدیکی با مکرون دارد.
محاصره ایستگاه قطار در پاریس
یکی از ایستگاه‌ها قطار پاریس در پی دریافت یک هشدار امنیتی توسط پلیس فرانسه تخلیه شد و تحت محاصره قرار گرفت. منابع محلی دوشنبه شب از حضور ده‌ها سرباز و خودروی پلیس در خارج از ایستگاه ژرار دو نور و تجسس آن توسط نیروهای مبارزه با تروریسم خبر دادند. به گفته پلیس، بعد از برطرف شدن خطر، ایستگاه قطار بتدریج بازگشایی و فعال شد.


Page Generated in 0/0037 sec