printlogo


کد خبر: 175296تاریخ: 1396/2/20 00:00
چهارگوشه

پوتین: برای مقابله با هر تهاجمی آماده‌ایم
رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» که نهم ماه مه هر سال به مناسبت پیروزی شوروی بر آلمان نازی برگزار می‌شود اعلام کرد توان نظامی کشورش برای مبارزه با تروریسم افزایش پیدا کرده است. به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین در هفتادودومین سالروز پیروزی شوروی در جنگ  دوم جهانی در سخنرانی خود در میدان سرخ مسکو گفت: «ما برای مقابله با هرگونه تهاجم آماده‌ایم و بالا بردن توانمندی نظامی را برای مبارزه با تروریسم خواستاریم. مسؤولیت ما برابر نسل‌های جامعه افزایش یافته است و باید صلح و حقیقت پیروزی در این جنگ را به آنها تحویل دهیم. هیچ قدرتی نمی‌تواند و نخواهد توانست بر ملت ما پیروز شود. باید به‌خاطر بیاوریم که این پیروزی به قیمت خون انسان‌های زیادی به دست آمد». اما گروه تروریستی داعش نیز در همین روز یک پیام تروریستی آشکار برای کرملین فرستاد و ویدئوی سربریدن یک افسر اطلاعاتی روس را منتشر کرد. در این ویدئو داعش فرد مزبور را به نام «پیترنکو اوجین» به عنوان یکی از عناصر اطلاعاتی روس معرفی می‌کند که در میان تکفیری‌ها در سوریه، ترکیه و قفقاز فعال بوده است.

کره‌شمالی: توطئه ترور اون را تلافی می‌کنیم
ارتش کره‌شمالی متعهد شد اقدام آمریکایی‌ها برای ترور رهبر این کشور را تلافی کند. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی بیانیه‌ای به نقل از ارتش این کشور منتشر کرده است که در آن آمده است: «سری اقدامات ضربتی قوی‌تری را آغاز و بی‌رحمانه تروریست‌ها را نابود خواهیم کرد». رسانه‌های دولت پیونگ‌یانگ اخیرا از توطئه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دستگاه‌های اطلاعاتی کره‌جنوبی برای ترور کیم جونگ اون در جریان جشن‌های ملی کره‌شمالی خبر داده‌اند. در گزارش‌های رسمی به نقل از ری بیونگ هو، رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور آمده است این سازمان‌های اطلاعاتی به یک مأمور خود به نام «کیم» در کره‌شمالی 40 هزار دلار پرداخت کرده‌اند تا با مواد میکروبی و شیمیایی رهبر این کشور را ترور کند. گفته می‌شود کره‌شمالی تاکنون بیش از ۸۰ تلاش برای سوءقصد به جان اون را خنثی کرده که در آخرین مورد یک شهروند دیگر آمریکایی به اتهام اقدام علیه حاکمیت این کشور بازداشت شده است.

انفجار در منطقه مسلمان‌نشین جنوب تایلند
ارتش تایلند اعلام کرد، روز سه‌شنبه در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک مرکز خرید پررفت‌وآمد در منطقه عمدتا مسلمان‌نشین جنوب این کشور بیش از
۵۰ نفر زخمی شدند. سخنگوی ارتش تایلند اظهار کرد، شبه‌نظامیان عامل این بمب‌گذاری در شهر پاتانی در ابتدا اقدام به منفجر کردن مواد محترقه به منظور منحرف کردن توجهات عمومی کرده و سپس خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کردند.

بحرین؛ میزبان هیأت صهیونیستی
دولت بحرین قرار است روز پنجشنبه  از یک هیات صهیونیستی برای شرکت در نشست‌های کنگره فدراسیون بین‌المللی فوتبال میزبانی کند. براساس اعلام پایگاه «مراه البحرین» 12 سازمان مدنی بحرین، اقدام دولت مبنی بر اجازه ورود به هیات صهیونیستی برای شرکت در نشست کنگره فیفا را محکوم کردند.

تشدید رفتارهای اسلام‌ستیزی در آمریکا
بنا بر اعلام شورای روابط اسلامی-آمریکایی، موارد رفتارهای اسلام‌ستیزانه در آمریکا افزایش یافته است. شورای روابط اسلامی- آمریکایی اعلام کرد در سال گذشته میلادی 2213 مورد رفتار اسلام‌ستیزانه در آمریکا ثبت شد که در قیاس با سال 2015، 57 درصد افزایش نشان می‌دهد. رفتارهای اسلام‌ستیزانه در آمریکا در سال 2015، 1409 مورد گزارش شده بود. بنا بر اعلام این شورا، بخشی از تشدید رفتارهای اسلام‌ستیزانه در آمریکا به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و تمرکز وی بر گروه‌های تروریستی و مقابله با مهاجرت مربوط است.
 


Page Generated in 0/0058 sec