printlogo


کد خبر: 175317تاریخ: 1396/2/20 00:00
انتخابات

دولت فقط خود را اداره می‌کند  نه کشور را
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت در حال حاضر فقط خود را اداره می‌کند نه کشور را، گفت: یک‌سوم سفرهای رئیس‌جمهور ما در دوران انتخابات انجام شده، ما که می‌دانیم عجله‌ برای افتتاح راه‌آهنی که 3-2 ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود چه دلیلی دارد. به گزارش تسنیم، سیدمصطفی میرسلیم در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌ من در دولت‌های قبل از جمله دولت اصلاحات و احمدی‌نژاد به این معنا نیست که گرایش من مانند آنها باشد، گفت: من به دنبال خدمت به مردم بوده‌ام. وی خطاب به دولت افزود: چه کرده‌اید که مانع رشد اشتغال شده‌اید و به اقتصاد مقاومتی نیز عمل نکردید، وقتی جوان بیکار باشد به دنبال آن مشکلات اجتماعی نیز ایجاد می‌شود. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: دولت مردم دولت «راستی و درستی» است، به این دلیل که باید با مردم روراست باشیم، دولتی که به مردمش احترام نگذارد موفق نمی‌شود. میرسلیم اظهار داشت: رئیس دولت روز جمعه اعلام کرد رشد اقتصادی 8 درصد است در صورتی که 6 درصد آن از فروش نفت خام بوده است، شما باید از گذشته‌ای که فرصت‌ها را در آن سوزاندید دفاع کنید؟ به عشق اینکه آمریکا به روی شما بخندد؟

تذکر ۴۶ نماینده به روحانی درباره تخلفات انتخاباتی سازمان‌های دولتی
عضو هیات‌رئیسه مجلس تذکر ۴۶ نماینده مجلس به رئیس‌جمهور درباره تخلفات انتخاباتی را قرائت کرد. اکبر رنجبرزاده در جلسه علنی صبح دیروز  پارلمان تذکرات کتبی نمایندگان را قرائت کرد. متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور به شرح زیر است:
تذکر سیدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس به اتفاق 45 تن از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزیر کشور مبنی بر لزوم اجرای ماده 68 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و تبصره 2 آن  و ضرورت اقدام عاجل برای جلوگیری از اقدامات گسترده خلاف قانون در انتخابات ریاست‌جمهوری و دخالت سازمان‌ها،  دستگاه‌های دولتی و اقدام علیه نامزدهای انتخاباتی.

دولت یازدهم دولت محرمانه است
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: دولت یازدهم دولت محرمانه است، علاقه‌مند است همه چیز را در پس محرمانگی قرار دهد و فراتر از قانون دست به اقداماتی بزند که ضد مردم است. به گزارش فارس، علیرضا زاکانی در نشست بررسی عملکرد دولت فعلی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی‌ها، دولت روحانی تنها دولت 4 ساله کشور خواهد بود، افزود: این مساله مستند به تمام نظرسنجی‌های صداوسیما، وزارت اطلاعات و دانشگاه تهران است. زاکانی با اشاره به اینکه گذشت زمانی که کسی یک‌طرفه حرف بزند، کسی جواب ندهد یا کسی از بالا به پایین به مردم نگاه کند، افزود: گذشت دوران بی‌احترامی‌ها! امروز روز نمره دادن است. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم شفافیت و عدم فهم درست مشکل اجازه نمی‌دهد مشکل حل شود، افزود: دولت یازدهم دولت محرمانه است، علاقه‌مند است همه چیز را در پس محرمانگی قرار دهد و فراتر از قانون دست به اقداماتی بزند که
ضد مردم است.

بیش از 56 میلیون نفر واجد شرایط حضور در انتخابات هستند
رئیس ستاد انتخابات کشور
گفت: 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر رأی‌اولی خواهند بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی‌اصغر احمدی گفت: طبق قانون ملاک جمعیت هر روستا و شهر برای برگزاری انتخابات و تشکیل شوراهای شهر و روستا آخرین سرشماری مرکز آمار ایران است و بر همین اساس جمعیت تمام روستاها و شهرها بر پایه سرشماری که در سال 95 انجام شده به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است.  وی افزود:  56 میلیون و 410 هزار و
234 نفر واجد شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد
یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر رأی‌اولی خواهند بود.


Page Generated in 0/0055 sec