printlogo


کد خبر: 175330تاریخ: 1396/2/21 00:00
رویدادها

جلد دوم «مؤمن انقلابی» منتشر شد
دومین جلد از مجموعه «مؤمن انقلابی» با محوریت خاطرات ابوالقاسم صدیقی از رهبر معظم انقلاب به تازگی از سوی صهبا منتشر شد. به گزارش تسنیم، «مومن انقلابی» عنوان مجموعه‌ای است از انتشارات صهبا که هدف از انتشار آن،‌ معرفی یاران صادق مقام معظم رهبری است. نخستین جلد از این مجموعه که قرار است ادامه‌دار باشد، به شرح احوال شیخ عباس پورمحمدی و ارتباط و دوستی او با مقام معظم رهبری می‌پردازد. «مؤمن انقلابی» مقام بالای مؤمنان راستین عصر انقلاب اسلامی است که یاران و پیروان حضرت امام و رهبر معظم انقلاب به آن می‌رسند؛ چه مشهور باشند و چه گمنام. «مؤمن انقلابی» فردی است که حیاتش را از انقلاب می‌داند و تمام عمر و توان و سرمایه‌اش را در راه دفاع از انقلاب و حرکت به سمت آرمان‌های آن صرف می‌کند. صهبا در دومین جلد از این اثر به خاطرات ابوالقاسم صدیقی می‌پردازد. این کتاب که به‌تازگی از سوی صهبا منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شده است، روایت صدیقی است از مقام معظم رهبری و رابطه دوستانه آنها طی سال‌های گذشته. کتاب، مشابه کارهای اخیر صهبا، نثری داستان‌گونه و روایتی ساده و یک‌خطی دارد که خواندن را برای مخاطب آسان‌ و شیرین می‌کند.

یادبود «روح‌الله نامداری» در حسینیه هنر
جلسه ختم قرآن به‌مناسبت هفتمین روز درگذشت مرحوم «روح‌الله نامداری»، با سخنرانی آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی، امروز پنجشنبه 21 اردیبهشت در حسینیه هنر برگزار می‌شود. به گزارش فارس، مرحوم نامداری، مدرس اندیشه امام خمینی(ره) و شهید آوینی بود و به تدوین آثاری نظیر «جدال دو اسلام»، «خمینی، پدیده انسانی پیچیده» (در دست چاپ)، «انقلاب و نظریه اجتماعی» (2 جلد)، «فردی بودم مستضعف» و «اسماعیل زنده است» همت گمارده بود. او هفته گذشته در اثر ایست قلبی درگذشت و به زادگاهش ایذه منتقل و در روستای پدری‌اش کُهباد به خاک سپرده شد. گفتنی است این مراسم از ساعت 15 تا 18 امروز در هر دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود. حسینیه هنر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خیابان 16 آذر، نبش خیابان نصرت واقع شده است.

رونمایی از «سروش نوجوان» در نمایشگاه کتاب
مراسم رونمایی از شماره جدید مجله سروش نوجوان امروز  پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود. به گزارش مهر، انتشار مجله سروش نوجوان پس از مدت‌ها دوباره از سر گرفته شده و مراسم رونمایی از نخستین شماره دور جدید انتشار آن، امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود. این برنامه از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن سرای اهل قلم مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

پویش روشنا میزبان «بچرخ تا بچرخیم»
«بچرخ تا بچرخیم» اثر محمد سرشار به عنوان کتاب هفتمین دوره «پویش مطالعاتی روشنا» معرفی شده است. به گزارش تسنیم،  «بچرخ تا بچرخیم» نوشته محمد سرشار، قصه فرفره ساختن «مسعود» و «مجید» و «مصطفی» است؛ ماجرای توافق «عمو حسن» با «آقای سام»؛ تا هم فرفره‌های بچه‌ها بچرخه و هم چرخ زندگی بزرگ‌ترها. این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال به عنوان کتاب هفتمین دوره «پویش مطالعاتی روشنا» معرفی شده است. گفتنی است انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» با موضوع هسته‌ای است که 3 سال پیش در خانه پویانمایی انقلاب اسلامی سازمان رسانه‌ای اوج تولید شده. داستان این انیمیشن در آن سال بهترین داستان چهارمین جشنواره مردمی رسول آفتاب را در سال 93 به خود اختصاص داده است.

«بیت‌های پیشانی بلند» در نمایشگاه
«بیت‌های پیشانی بلند» شامل مجموعه سروده‌هایی از محمد عظیمی از سوی انتشارات جمهوری برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. به گزارش تسنیم، این اثر که در مجموعه «جهان تازه شعر اهل بیت(ع)» منتشر شده، دربردارنده تعدادی از اشعار عظیمی در مدح و منقبت ائمه اطهار(ع) است. سروده زیر، نمونه‌ای از اشعار عظیمی است که در پشت جلد کتاب نیز درج شده است:
ای حبه قند لبت سلسبیل‌ ساز
هر چشمه از مسیر نگاه تو نیل‌ ساز
ای شور گندم لت تو آدم آفرین
شیرازه دو کعبه چشمت خلیل ساز


Page Generated in 0/0052 sec