printlogo


کد خبر: 175368تاریخ: 1396/2/21 00:00
اخبار

رئیسی:
محکومان کرسنت را مدیر کرده اند
حجت‌الاسلام رئیسی می‌گوید در پرونده کرسنت 8 نفر محکوم شدند اما آقایان این افراد را دوباره بر سر کار آوردند و درخواست توقف اجرای حکم را دادند تا با مذاکره این موضوع را حل کنند. به گزارش «وطن امروز» پرونده فساد نفتی کرنست را نخستین‌بار در مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری، سیدمصطفی هاشمی‌طبا مطرح کرد و از ضرر 14 میلیارد دلاری ایران در این پرونده خبر داد. در واکنش به این موضوع حسن روحانی گفت هنوز برای این پرونده حکمی صادر نشده است. در همین راستا روز گذشته حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی و سیدمصطفی میرسلیم، کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به پرونده این فساد بزرگ و ضررهای ایران از این قرارداد اشاره کردند. رئیسی در این زمینه گفت: در موضوع کرسنت، ما یک کلمه گفتیم به مردم آدرس غلط می‌دهند. کنسرت را مطرح می‌کنند تا کرسنت‌ها فراموش شود. وی افزود: آن آقا گفته که «موضوع خسارت ما در کرسنت ۱۴ میلیارد دلار نیست و در حال رسیدگی در لاهه است»  خب! من که اساساً از عدد و رقم صحبتی نکرده بودم! نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ۱۴ میلیارد دلار که هیچ، در پرونده‌ای که بر اساس فساد منعقد شده، حتی یک دلار هم به کسی نخواهیم داد و حقوق ملت را با اقتدار حفظ خواهیم کرد. رئیسی با بیان اینکه اکنون 2 سوال مطرح است، گفت: اول اینکه بالاخره در این پرونده، رسیدگی‌های قضایی مفصلی صورت گرفته، رأی بدوی صادر و قطعی شده، دیوانعالی کشور هم رفته و بنده هم در زمان قوه قضائیه خودم مصاحبه کردم و در بخش اول پرونده، ۸ نفر محکوم شدند. خب! این آقایان چرا افراد محکوم به انفصال از خدمات دولتی را مجدداً به کار گرفتند؟ این حرکات، با شعار «مبارزه با فساد» سازگار نیست. وی اضافه کرد: حالا درخواست توقف اجرای حکم قضایی می‌کنند تا با مذاکره مساله را حل کنند! وی با طرح سوال دوم گفت: سوال دوم این است که چرا دو طرف متهم در این پرونده، با هم مذاکره می‌کنند؟ معلوم است که نتیجه نمی‌دهد؛ البته ما در دولت «کار و کرامت» برخورد با افراد فاسدی را که این خسارت را به کشور تحمیل کرده‌اند پیگیری می‌کنیم و تیمی قوی، سالم و دیپلماتیک برای پیگیری این کار خواهم گذاشت.
2 میلیون تومان ضرر هر ایرانی از کرسنت
سید مصطفی میرسلیم نیز دیروز  در دانشگاه علوم و تحقیقات به پرونده کرسنت اشاره کرد. او با بیان اینکه دلیل وضع موجود این است که نگاه مسؤولان به خارج است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم ماجرای کرسنت را درست کنیم اما افرادی که مدعی حل این مساله شدند، خودشان عامل ایجاد کرسنت هستند؛ کرسنتی که ضرر آن برای هر ایرانی 2 میلیون تومان است.

جهانگیری: اموالم را اعلام نمی‌کنم!
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید در مناظره سوم حاضر به اعلام لیست اموال و دارایی‌هایش نیست. به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اموال خود را در مناظره روز جمعه به مردم اعلام می‌کنید؟ اظهار داشت: خیر! بنده اموالم را 6 بار به قوه‌قضائیه اعلام کرده‌ام. وی در پاسخ به این سوال که آیا به مردم هم اعلام می‌کنید؟ تأکید کرد: مگر شما اموال‌تان را به مردم اعلام می‌کنید که من اعلام کنم؟ هر کسی در زندگی خودش چیزی دارد؛ صرف اینکه کسی بخواهد کاندیدا شود، به مردم جار بزند که من این دارایی‌ها را دارم! اینها سنت‌هایی است که گذاشته می‌شود، باید ببینیم این سنت اخلاقی را که می‌گذاریم درست است یا خیر. وی افزود: اینکه مردم بدانند خانه من 200 یا 300 متر است چه تغییری به وجود می‌آورد؟ به قوه‌قضائیه به این جهت اعلام می‌شود که این قوه در ابتدای مسؤولیت من لیست اموال بنده را بگیرد و در انتهای مسؤولیتم این لیست را دریافت کند تا ببیند در دوره مسؤولیتم درآمد و دارایی من به صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کرده یا نه و اگر واقعا تخلفی صورت گرفته به آن رسیدگی کند. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: تا الان تصمیمی برای کناره‌گیری از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ندارم.
 


Page Generated in 0/0067 sec