printlogo


کد خبر: 175373تاریخ: 1396/2/21 00:00
اخبار

دولت دوازدهم موانع تولید را رفع کند
 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راستای توجه به نیازها و مطالبات بخش خصوصی کشور، اقدام به انجام نظرسنجی در میان بیش از 2 هزار نفر از صاحبان کسب و کار کرده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد از نگاه کارآفرینان، توجه به مشکلات ساختاری اقتصاد کشور به جهت ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار شاخص‌ترین اولویت اقتصادی دولت آینده را می‌سازد. این نظرسنجی نشان می‌دهد 43/42 درصد فعالان بخش خصوصی اعتقاد دارند که بهبود فضای کسب و کار با حذف قوانین و مقررات زائد می‌تواند برنامه عملیاتی اصلی دولت آینده در حوزه اقتصاد باشد. همچنین 5/22 درصد فعالان بخش خصوصی بازنگری در نظام مالیاتی و تامین اجتماعی را یکی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم برشمرده‌اند. 85/21 درصد از صاحبان کسب و کار به موضوع یکسان‌سازی نرخ ارز به عنوان مهم‌ترین اولویت اقتصادی دولت دوازدهم اشاره کرده‌اند. 67/13 درصد فعالان بخش خصوصی شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز اعتقاد دارند که دولت دوازدهم باید کوچک‌سازی خود را به عنوان هدف اصلی انتخاب کند. در همین حال مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است تورم، قیمت پول در ایران و چندنرخی بودن ارز شاخصه‌هایی است که بلاتکلیف بودن آنها سد راهی برای تولید و سرمایه‌گذاری است. همچنین حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران اظهار داشت: درخواست ما از دولت آینده بهبود جدی و مستمر محیط کسب و کار و رفع موانع و مشکلات فراروی سرمایه‌گذاران است. کاندیداها برنامه‌های عملی خود را برای کاهش مقررات دست و پاگیر و معضلات پیش‌روی فعالان اقتصادی، در مناظره‌ها و برنامه‌های خود بیان کنند. کاوه زرگران، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران شبکه بانکی کشور را از چابکی لازم برخوردار ندانست و گفت به واسطه نبود این چابکی در نظام بانکی، هنوز هم بخش خصوصی در نقل و انتقالات و جذب اعتبارات اسنادی بین‌المللی از توانایی لازم برخوردار نیست. گفتنی است اشتغالزایی، شفاف‌سازی اقتصاد، مبارزه جدی با فساد، توجه به اقشار آسیب‌پذیر، برقراری عدالت مالیاتی و توجه به توسعه همه‌جانبه کشور از جمله رویکردهای اقتصادی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است.


واردات اسباب‌بازی از چین ۱۴ برابر شد
گمرک چین اعلام کرد صادرات اسباب‌بازی و وسایل ورزشی چین به ایران در سال ۲۰۱۶ با افزایش حدود ۱۴ برابری نسبت به سال قبل از آن به ۱۴۱ میلیون دلار رسید. به گزارش تسنیم، چین در سال 2015 بالغ بر 10 میلیون دلار اسباب‌بازی و وسایل ورزشی به ایران صادر کرده بود اما این رقم در سال 2016 به 141 میلیون دلار افزایش یافته است. صادرات اسباب‌بازی و وسایل ورزشی چین به ایران در 3 ماه نخست سال جاری میلادی نیز 41 میلیون دلار گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود 3 برابری داشته است. چین در 3 ماه نخست 2016 بالغ بر 13 میلیون دلار اسباب‌بازی و وسیله ورزشی به ایران صادر کرده بود.


کارخانه تجهیزات نفتی با ۴۵۰ کارگر تعطیل شد
یکی از کارخانجات باسابقه تولید تجهیزات صنعت نفت در استان اصفهان اعلام ورشکستگی کرد و ۴۵۰ کارگر این کارخانه از کار بیکار شدند. به گزارش تسنیم، یکی از کارخانجات باسابقه ایران در ساخت تجهیزات صنعت نفت با بیش از 35 سال سابقه، در روزهای اخیر اعلام ورشکستگی کرد. این کارخانه تولیدی که سازنده مبدل‌های حرارتی، مخازن تحت فشار، مخازن ذخیره و برج‌های تقطیر مورد استفاده در صنعت نفت بوده و در کاشان مستقر بوده است، به دلیل مشکلات عدیده در تأمین نقدینگی، بدهی‌های بانکی و مالیاتی، عدم وصول بموقع مطالبات دولتی و همچنین عدم حمایت نهادهای مربوط برای اخذ تسهیلات و... ورشکست شد. با اعلام ورشکستگی این کارخانه تولیدی که در استان اصفهان واقع شده، 450 کارگر آن از کار بیکار شدند و در حال حاضر وضعیت نامشخصی دارند.


Page Generated in 0/0058 sec