printlogo


کد خبر: 175376تاریخ: 1396/2/21 00:00
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
استیضاح دانش‌آشتیانی به جریان افتاد

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بحث استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به دلیل عضویت در شرکت خصوصی در دستور کار قرار گرفت.
جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به جریان افتادن بحث استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به تسنیم اظهار کرد: به دلیل دوشغله بودن وزیر آموزش‌وپرورش و حضور او در شرکت خصوصی واردات کالا، بحث استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش مطرح و به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تحویل شد. وی افزود: نمایندگان مجلس همچنین ماده 236 را امضا کردند که امروز اعلام وصول می‌شود و بر اساس این ماده گزارشی از روند تهیه سند آموزش 2030 جمع‌آوری می‌شود تا مشخص شود چرا دولت سند 2030 یونسکو را تایید و ابلاغ کرد و وزیر‌آموزش‌وپرورش آن را در برنامه‌های خود قرار داده است. سپتامبر 2015 (شهریور 94) اهداف دستور کار مبانی توسعه پایدار 2030 که 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی دارد برای اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل ارائه شد. ایران نیز از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس بود که متعهد به اجرای این سند شد و پس از آن سند ملی آموزش 2030 جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و برنامه‌ریزی دفتر یونسکو در ایران با تشکیل 30 کارگروه تخصصی تدوین و آماده و در تاریخ 20 آذر 95 رونمایی شد.
اظهارنظر مراجع قضایی
همچنین درباره دوشغله بودن وزیر آموزش‌وپرورش سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است: مجلس نمی‌تواند در موضوع دوشغله بودن وزیر آموزش‌وپرورش دخالت کند. مراجع قضایی باید درباره دوشغله بودن وزیر و صحت و سقم مدارک، اظهارنظر کنند. میرزاده گفت: قبل از عید نوروز، این کمیسیون با مسؤولان وزارتخانه‌ جلساتی داشت و تذکرات لازم به آنها داده شد که گزارش این جلسات در اختیار مجلس قرار می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دستور رئیس مجلس برای تهیه گزارش درباره سند آموزش 2030، به فارس اظهار داشت: قبل از عید نوروز، کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسؤولان وزارتخانه‌ جلساتی داشت و تذکرات لازم به آنها داده شد. وی افزود: مسؤولان وزارتخانه در پاسخ به اعضای کمیسیون گفتند این سند صرفا یک همکاری بوده و الزامی برای ادامه و ضمانت اجرایی برای قطع همکاری وجود ندارد که گزارش این جلسات در اختیار مجلس قرار می‌گیرد. میرزاده ادامه داد: بنا داریم اجرای سند تحول بنیادین را جدی پیگیری کنیم و دیگر بعد از دستور مقام معظم رهبری، صحبت از اجرای سند 2030 موضوعیت ندارد.
 


Page Generated in 0/0053 sec