printlogo


کد خبر: 175378تاریخ: 1396/2/21 00:00
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تأکید کرد
بدهی ۶۳۲ میلیارد تومانی دولت به شهرداری

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بدهی دولت به شهرداری در حوزه بافت فرسوده بالغ بر ۶۳۲ میلیارد تومان است.
به گزارش مهر، عبادالله فتح‌اللهی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: با تلاش مدیران شهری پایتخت و آگاه‌سازی شهروندان تهرانی نسبت به خطرات زندگی در این بافت‌ها تعداد پروانه‌های صادره با توجه به رکود در بخش مسکن قابل قبول بوده است. وی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد پروانه‌های صادر شده در مناطق بیست‌ودوگانه پایتخت از سال 88 تاکنون بیش از ۳۰ هزار پروانه بوده است، تصریح کرد: تعداد پروانه‌های صادر شده در سال 94 حدود ۱۵۲۰ پروانه بوده که این رقم در سال 95 به  ۱۶۰۷ پروانه رسیده است.
فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر بیشتر کلانشهرها و شهرهای سراسر کشور برای نوسازی بافت‌های فرسوده خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مدیریت شهری تهران طی سال‌های گذشته توانسته است نزدیک به ۳۶ درصد از بافت‌های فرسوده پایتخت را نوسازی کند. وی با هشدار نسبت به بی‌توجهی دولت درباره نوسازی بافت‌های فرسوده ادامه داد: طبق آمار منتشرشده، طی سال‌های گذشته تنها ۸ درصد از بافت‌های ناکارآمد در کشور نوسازی شده است که جای تامل دارد! مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مجموع تخفیف‌های داده شده به شهروندان تهرانی در صدور پروانه از سال 88 تاکنون حدود ۶۳۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: متوسط تخفیف به ازای هر پروانه حدود ۲۲ میلیون تومان بوده است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با اشاره به بدهی بیش از ۶۳۲ میلیارد تومانی دولت به شهرداری در زمینه بافت فرسوده گفت: دولت یازدهم تاکنون رقمی از این بدهی را  پرداخت نکرده است.


Page Generated in 0/0048 sec