printlogo


کد خبر: 175381تاریخ: 1396/2/21 00:00
نبض جامعه

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد
صدور یک‌روزه شناسنامه در روزهای منتهی به انتخابات
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همزمان با برگزاری انتخابات مراکز ثبت احوال کشور آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند. سیف‌الله ابوترابی به میزان گفت: در راستای فرآیند اداری مرسوم، صدور شناسنامه با مراجعه بار اول به سازمان ثبت احوال در مدت یک‌ ماه، بار دوم در مدت 3 ‌ماه و بار سوم در مدت 6 ‌ماه به طور عادی انجام می‌شود و سیر طبیعی خود را طی می‌کند. مراجعه‌کنندگان می‌توانند بعد از مدت زمان‌های طی شده شناسنامه‌های جدید خود را دریافت کنند. وی افزود: با توجه به فرارسیدن زمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و الزام به وجود شناسنامه برای شرکت در انتخابات، مراکز ثبت احوال کشور همزمان با آغاز رأی‌گیری در ۲۹ اردیبهشت‌ماه آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در روز انتخابات به همراه شناسنامه خود به مراکز ثبت احوال مراجعه کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسنامه جدید خود را برای شرکت در انتخابات دریافت کنند. وی عنوان کرد: مراکز ثبت احوال در ۴ منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب از ساعت ۸ صبح روز رأی‌گیری تا آخرین ساعت اخذ رأی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند. برای تسریع در روند اداری صدور شناسنامه دستور همکاری و فعالیت پیشخوان‌های دولت نیز صادر شده است. 48 ساعت قبل از روز رأی‌گیری و همچنین در روز رأی‌گیری نیز برای افرادی که شناسنامه آنها برای رأی دادن دچار مشکل است، شناسنامه جدید صادر می‌شود.

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام 2 باند بزرگ مواد مخدر و دستگیری 7 قاچاقچی مسلح با 3 تن و ۷۶۵ کیلو مواد افیونی در 2 عملیات تکاوران پلیس خبر داد. سردار حسین رحیمی به میزان گفت: ماموران انتظامی شهرستان‌های ایرانشهر و سراوان با پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و گسترش چتر اطلاعاتی خود در جنوب استان به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند بزرگ و مسلح دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند مسلح، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مناطق صفر مرزی با استفاده از خودروهای تندرو بارگیری کرده و پس از دپو در منطقه بمپور ایرانشهر قصد انتقال به داخل کشور را دارند. وی با اشاره به رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح توسط یگان‌های اطلاعاتی پلیس، گفت: روز گذشته پس از شناسایی محل دپوی مواد مخدر در منطقه بمپور، یگان‌های عملیاتی پلیس، منطقه را تحت نظر قرار دادند که قاچاقچیان مسلح با مشاهده ماموران به صورت مسلحانه با آنها درگیر شدند. رئیس پلیس سیستان و بلوچستان افزود: پس از حدود نیم ساعت درگیری مسلحانه با آتش پرحجم یگان‌های عملیاتی پلیس، 5 قاچاقچی مسلح دستگیر و در بازرسی از محل دپوی مواد مخدر، 3 تن و 183 کیلو تریاک و 139 کیلو حشیش به همراه 7 قبضه سلاح جنگی کشف و 6 دستگاه خودرو متعلق به اعضای این باند نیز توقیف شد.

تشریح آخرین وضعیت صدور آرم طرح ترافیک
مدیر واحد صدور آرم شهرداری تهران آخرین وضعیت صدور آرم طرح ترافیک سال ۹۶ را تشریح کرد. به گزارش فارس، مصطفی قنبرنژاد گفت: ثبت‌نام‌های آرم سال 96 از آذرماه تا 15 دی‌ماه سال گذشته در سایت شهرداری تهران به آدرس www.tehran.ir انجام شد. بعد از بررسی درخواست‌ها در ابتدای اسفندماه سال گذشته اسامی اعلام شد که واجدان شرایط دریافت طرح ترافیک تا پایان فروردین 96 مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه کردند. وی ادامه داد: مالکان خودروهای پلاک عمومی و هیبریدی هیچ‌گونه محدودیتی برای ثبت‌نام آرم ترافیک ندارند و هر زمان که اقدام به ثبت‌نام کنند، بعد از تایید می‌توانند مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر تحویل دهند. به گفته قنبرنژاد، سهمیه‌بگیران طرح ترافیک نیز بعد از اعلام سهمیه مربوطه به آنها، نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام و‌ آی‌دی کارت خود را از دفاتر دریافت کردند.


Page Generated in 0/0051 sec