printlogo


کد خبر: 175394تاریخ: 1396/2/23 00:00
خانه کارگر پول کارگران را خرج تبلیغ روحانی کرد

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با انتقاد از اینکه خانه کارگر از کارگران حق عضویت می‌گیرد و برای مسائل سیاسی و حمایت از یک نامزد خاص هزینه می‌کند، گفت: کارگران وابسته به حزب و جناح خاصی نیستند، آیا خانه کارگر برای این خرج‌ها از کارگران مجوز دارد؟ غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره هزینه‌هایی که خانه کارگر این روزها برای تبلیغ یک نامزد مشخص در انتخابات ریاست جمهوری دارد، افزود: خانه کارگر شفاف‌سازی کند که اگر پول برای کارگران است آیا  از کارگران هنگام خرج کردن این پول در مباحث مختلف اجازه گرفته شده است؟ وی ادامه داد: آیا خانه کارگر مجوز لازم را دارد از پول کارگران برای مسائل سیاسی هزینه کند؟ ما به دنبال دولتی هستیم که قشر کارگر را حمایت کند. عباسی با اشاره به اعتراضات جامعه کارگری در روز کارگر امسال نسبت به عملکرد دولت یازدهم گفت: جای تأسف دارد که کارگران معترض مزدور خوانده شدند. حتی اگر یک نفر هم نسبت به این وضعیت معترض باشد باید به آن رسیدگی شود. وی تأکید کرد: فرقی ندارد چند نفر آن روز اعتراض کردند. مهم این است که جامعه‌ای که اعتراض کردند نسبت به مسائل خسته شده بودند، یعنی جامعه کارگری توان تحمل مشکلات مختلف مانند نداشتن امنیت شغلی و نبود قدرت خرید را ندارند.  وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه «امنیت شغلی و معیشت» دو مطالبه  اصلی کارگران از دولتمردان است، افزود: کارگران وابسته به حزب و جناح خاصی نیستند. هدف کارگران ملی است اما از دولتمردان انتظار دارند به کارگران به عنوان چرخدنده‌های اقتصاد و تولید توجه شود.
همچنین رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با بیان اینکه ۱۶ برابر شدن مطالبات تأمین اجتماعی در دولت قبل دروغ محض است، گفت: این سند در حوزه اشتغال مبتنی بر تدوین نقشه راه جدید برای ایجاد تحولات در حوزه بازار کار در ۴ محور است.
به گزارش تسنیم، سیدمحمد یاراحمدیان در میزگرد بررسی عملکرد اشتغال و تامین اجتماعی گفت: مشکلات جامعه کارگری در حالی عنوان شد که دامنه این گرفتاری‌ها در دولت یازدهم وسیع‌تر شده است. وی اضافه کرد: طرح استاد و شاگردی یکی از پروژه‌های در راستای به استثمار کشیدن کارگران در دولت یازدهم بود که بنا داشت همه کارگران را از شمولیت تامین اجتماعی جدا کند به طوری که از یک در کارگاه در حالی کارگر را بیرون می‌کرد که از در دیگر بدون هیچ حمایت قانونی و حق اجتماعی وی را به استثمار می‌کشید. در همین حال رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران افزود: مجمع عالی نمایندگان کارگران در این زمینه با مقابله نسبت به این طرح علاوه بر شکایت در دیوان عدالت اداری، در سازمان بین‌المللی کار نیز آن را مطرح و تا جایی که می‌توانست در مقابل آن ایستادگی کرد، با این همه متاسفانه این طرح در استان‌های کشور به صورت پایلوت به عنوان طرح کارورزی در حال اجراست که می‌تواند آینده شغلی صدها هزار نفر کارگر را به مخاطره بیندازد. یاراحمدیان با بیان اینکه خانه کارگر به عنوان مدعی نمایندگی کارگران در مجلس چرا هیچگاه درباره چنین طرح مهمی که حداقل‌های شغلی و معیشتی کارگران را سلب می‌کند، دست‌کم یک سوال یا نطق ساده را در صحن مجلس نداشته است، گفت: وزارت کار در حال حاضر هیچ اعتقادی به تشکل‌های کارگری ندارد و در طول
4 سال اخیر برای یکبار هم که شده با نمایندگان مجمع عالی کارگری در سطح ملی جلسه‌ای برگزار نکرده است در حالی که با هیات‌های اجرایی خانه کارگر بارها به عناوین مختلف جلسه گذاشته‌اند. به‌ گفته وی، تشکل‌های کارگری حتی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز جایگاهی ندارند. به گفته یاراحمدیان، سکوت یا فریاد جامعه کارگری همواره در راستای سوءاستفاده از این قشر بوده و این در حالی است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بتازگی اعلام کرده بدهی تامین اجتماعی در حالی 16 برابر شده که همگی این رقم مربوط به دولت گذشته بوده است، در حالی که چنین ادعایی دروغ محض است.


Page Generated in 0/0334 sec