printlogo


کد خبر: 175404تاریخ: 1396/2/23 00:00
اخبار

جواد محقق:
جشن امضا جای نقد نیست
جواد محقق می‌گوید: مراسم جشن امضا و رونمایی کتاب جای نقد و بررسی نیست. به گزارش ایسنا، این شاعر درباره تأثیر جشن‌ امضا و رونمایی کتاب بر صنعت نشر اظهار کرد: به نظرم این مراسم‌ تأثیر زیادی بر صنعت نشر ما ندارد که محسوس باشد و بتوان عدد و رقمی اعلام کرد و گفت حاصل تأثیرگذاری این مراسم بوده است. او با بیان اینکه جشن‌ امضا را می‌توان از 2 زاویه بررسی کرد، گفت: ممکن است کسی اهل کتاب نباشد و بخواهد از طریق این مراسم‌ به کسانی که از شهرت نسبی برخوردارند وصل شود و داشتن امضا و عکس با نویسنده و شاعر برایش جذاب باشد. از این منظر جشن امضا و رونمایی ممکن است کار مثبتی به نظر نیاید  اما اگر  این کار تا حدودی به خوانده‌ شدن بیشتر کتاب کمک کند پدیده مبارکی است و نمی‌توان آن را مذموم دانست.  او با بیان اینکه مراسم‌ جشن امضا و رونمایی جای نقد و بررسی کتاب نیست، اظهار کرد: رونمایی و جشن امضا برای کتاب‌هایی گرفته می‌شود که تازه منتشر شده‌اند  و هنوز توسط مخاطبان خوانده نشده‌اند؛ در نتیجه این جلسات جای نقد و بررسی نیست.  نقد و بررسی کتاب  زمانی اتفاق می‌افتد که  مخاطبان تا حدودی به کتاب اقبال نشان داده‌اند یا کتاب با اقبال مردم مواجه نشده باشد که باید چرایی این مساله بررسی شود. جواد محقق افزود: زمانی مخاطبان از نقد می‌توانند بهره ببرند  که کتاب را خوانده باشند، چرا که در صورتی که کتاب را نخوانده باشند ممکن است چیزی از محتوای آن  جلسه سر در نیاورند و تنها کاربردی که نقد در این محافل می‌تواند داشته باشد، این است که  منتقد پنبه کتاب را قبل از آنکه مخاطب آن را بخواند، بزند یا با تعریف و تمجید بیجا زمینه فروش بیشتر کتاب را فراهم کند، اگرنه این مراسم‌ جای نقد و بررسی نیست.

«رهایی از بهشت» در 2 جشنواره بین‌المللی
«رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی به ۲ جشنواره بین‌المللی راه یافت. به گزارش مهر، پس از حضور «رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی به عنوان فیلم افتتاحیه روز انیمیشن «کن»، این فیلم در بخش رقابتی ۲ جشنواره بین‌المللی دیگر با عنوان‌های «آکولید» کالیفرنیا و «یوروفست» سن‌پترزبورگ نیز پذیرفته شد. طبق آمار مجله مووی میکر، جشنواره «آکولید» کالیفرنیا یکی از ۵۰ جشنواره برتر جهان است که برگزیدگان آن موفق به دریافت جایزه اسکار و امی شده‌اند. این جشنواره در تاریخ ۱۳ ژوئن برابر با ۲۳ خردادماه برگزار می‌شود. این فیلم انیمیشن بلند سینمایی ساخته علی نوری‌اسکویی بر مبنای فیلمنامه مجید آسودگان ساخته شده و علی نوری‌اسکویی و سیدوحید علیایی تهیه‌کنندگانش هستند.  داستان فیلم در کشوری در حال جنگ می‌گذرد که یک نویسنده زن و آموزگار باید ۲ تن از دانش‌آموزانش را در سفری که زندگی را تغییر می‌دهد همراهی کند.

خواننده موسیقی انقلابی:
برای انتخابات خواندیم
خواننده موسیقی انقلابی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود از تولید یک قطعه جدید ضداسرائیلی براساس فرمایشات رهبر انقلاب خبر داد. محسن توسلی، خواننده موسیقی انقلابی با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: بتازگی یک کار ضداسرائیلی آماده کرده‌ایم که روز چهارم خردادماه همزمان با فرا رسیدن روز مقاومت طی مراسم ویژه‌ای با حضور برخی از اعضای انتفاضه فلسطین رونمایی می‌شود. این قطعه که به 3 زبان انگلیسی، عربی و فارسی برای مخاطبان ارائه می‌شود، برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری که در سخنرانی‌هایشان فرمودند «جوانان ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستند» تولید شده و ما تلاش کردیم ضمن الهام از فرموده‌ها از سخنرانی ایشان نیز در قطعه استفاده کنیم.  توسلی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری توضیح داد: چندی پیش همراه با هنرمندانی چون علیرضا افتخاری و خشایار اعتمادی قطعه «خاک مقدس» را به مناسبت انتخابات تولید کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شد. این قطعه دارای 3 بخش محتوایی بود که خشایار اعتمادی بخش دهه اول انقلاب، استاد علیرضا افتخاری بخش دوران دفاع‌مقدس و بنده بخش ایام بعد از دفاع‌مقدس را خواندیم و تصور می‌کنم می‌تواند در این روزها که به ایام انتخابات نزدیک هستیم مورد توجه قرار گیرد.
 


Page Generated in 0/0063 sec