printlogo


کد خبر: 175407تاریخ: 1396/2/23 00:00
رویدادها

مدیر انتشارات یا زهرا(س):
تاریخ شفاهی متخصص می‌خواهد
مدیر انتشارات یا زهرا با اشاره به اینکه در داستان‌نویسی حوزه دفاع‌مقدس ضعف‌های جدی وجود دارد، معتقد است آنگونه که به مستندنگاری در حوزه دفاع‌مقدس پرداخته شده به تاریخ شفاهی در این حوزه توجه نشده است.  به گزارش تسنیم، «علی اکبری‌مزدآبادی» مدیریت انتشارات یازهرا با انتشار کتاب‌های کوچک درباره فرماندهان و شخصیت‌های شاخص انقلاب اسلامی، کارش را شروع کرد و کم‌کم انتشاراتی را سر و سامان داد که حالا به یکی از نام‌های این عرصه تبدیل شده است. هر جای ایران که کتاب‌های دفاع‌مقدس به آنجا رسیده باشد، حتما چند عنوان از کتاب‌های انتشارات یا زهرا(سلام‌الله علیها) هم عرضه شده و دیده می‌شود. اکبری می‌گوید: در تاریخ شفاهی حول یک موضوع مشخص و تخصصی صحبت می‌شود و اصلا شکل ثبت آن با مستندنگاری فرق دارد، وقتی ضبط را بگذارید تا یک نفر خاطراتش را بگوید این خاطره‌نگاری یا مستندنگاری است اما تاریخ شفاهی فردی متخصص می‌خواهد. در حوزه دفاع‌مقدس به یگان‌نگاری هم کم پرداخته شده است و فقط لشکر 27 و انصارالحسین یگان‌نگاری دارند، منتها در هر حوزه‌ای وارد شویم نقاط قوت و ضعف دارد. وی درباره آثاری که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه کرده، می‌گوید: ١٥ عنوان کتاب درباره شهدای مدافع حرم داریم و حدود 100 عنوان کتاب برای نمایشگاه امسال و همین‌طور یک مجموعه  16 جلدی که اسم آن روزی روزگاری قاسم سلیمانی است و ٨ عنوان آن آماده شده که مصاحبه  مستقیم با حاج قاسم سلیمانی است و کتاب دوم «نبرد در سید جابر» که یگان نگاری نظامی است که این دو  200 تا چاپ شد و به شهرستان فرستادیم و یک اثر دیگر کتاب آقای محمود کاوه است که بخش زیادی از آن کار شده اما تکمیل نشده است.

پوست‌اندازی بازار نشر کودک و نوجوان
مدیر انتشارات هوپا با بیان این مطلب که بازار نشر کودک و نوجوان در حال پوست‌اندازی است،‌ گفت: مقاومت ناشران سنتی برای ورود ناشران جدید به بازار بسیار زیاد است. به گزارش تسنیم، محمد متولی، مدیر انتشارات هوپا با اشاره به بازار نشر کتاب کودک و نوجوان گفت:‌ متاسفانه در سال‌های اخیر ناشران کودک و نوجوان اغلب به بیان مستقیم مسائل آموزشی و تربیتی در کتاب‌های‌شان پرداختند، این پدیده بین ناشران قدیمی بیشتر به چشم می‌خورد،‌ در حالی که امروز آموزش نباید به صورت مستقیم باشد،‌ ما در انتشارات هوپا تلاش کردیم براساس سلیقه مخاطب عمل کرده و اگر آموزش هم مدنظر داشتیم به صورت مستقیم نبوده است. وی با بیان این مطلب که بازار کتاب کودک و نوجوان در حال پوست‌اندازی است‌، گفت:‌ بازار کتاب کودک و نوجوان البته چندی است وارد فضاهای جدیدی شده است،‌ برای نمونه اگر در نمایشگاه‌های گذشته  با کودکان و نوجوانانی که کتاب خریده بودند،‌ صحبت می‌کردیم،‌ نمی‌توانستند اسم ناشر را بگویند و مشخص بود ناشر برندسازی نکرده است اما ما در انتشارات هوپا قبل از ورود به عرصه، تلاش کردیم برندسازی کنیم. متولی تصریح کرد: خوشبختانه با فعالیت چند ناشر در بازار کتاب کودک و نوجوان امروز کتاب کودک نیز به ویترین کتابفروشی‌ها راه پیدا کرده،‌ چرا که کتاب کودک نیز به عرصه سودآوری وارد شده است.

خداحافظی آلن دلون
آلن دلون، بازیگر مطرح سینما و یکی از شناخته‌‌شده‌ترین بازیگران سینما در ایران از بازنشستگی خود در این عرصه خبر داد. به گزارش میزان، آلن دلون، بازیگر مطرح سینما و یکی از شناخته‌ شده‌ترین بازیگران سینما در ایران از بازنشستگی خود در‌ این عرصه خبر داد. دلون در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی فرانس، از پایان دوران بازیگری خود خبر داد و گفت: تا بازنشستگی من چیزی نمانده و بعد از بازی در فیلم بعدی از دنیای سینما خداحافظی خواهم کرد. زندگی من همچنان ادامه دارد و این خداحافظی صرفاً از سینماست. وی در طول زندگی حرفه‌ای خود با کارگردانان شناخته‌شده‌ای همچون لوکینو ویسکونتی، ژان-لوک گدار، ژان-پی‌یر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال کار کرده‌ است و افتخار دریافت جوایز معتبر سینمایی مانند جایزه سزار را داشته‌است. دلون از سال 1957 با بازی در فیلم «وقتی زنی دخالت می‌کند» به عرصه بازیگری وارد شد و طی این سال‌ها در حدود 40 فیلم سینمایی از خود به جای گذاشت.
 


Page Generated in 0/0067 sec