printlogo


کد خبر: 175413تاریخ: 1396/2/23 00:00
اخبار

رونی، با احترام به سمت در خروجی
کریس واکس: وین رونی در ماه‌های اخیر نقش الگو و اسطوره‌ای در باشگاه منچستر را بخوبی ایفا کرده است. در دیداری که یونایتد مقابل آرسنال شکست خورد، او رهبر تیمش بود و این برای نخستین‌بار از زمان از دست دادن جایگاهش در تیم یونایتد بود که توانست در 2 بازی پشت سر هم در ترکیب اصلی باشد، یعنی از ماه سپتامبر. او واقعا جایگاهش را در تیم از دست داد، هرچند نکته جالبش این بود که هیچ داد و فریاد و اعتراضی در کار نبود.
او در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی برگشت تیمش در نیمه نهایی یورولیگ گفته بود: «لجبازی و شلوغ‌کاری نکردم اما می‌خواهم بازی کنم تا به تیمم کمک کنم». با وجود مشکلات زیاد در ترکیب تیم، رونی معتقد است تیم مورینیو می‌تواند موفق باشد: «این باشگاه با مورینیو موفق خواهد بود. اگر قهرمان یورولیگ شویم آن وقت توانسته‌ایم 2 جام در نخستین فصل حضور او کسب کنیم و فاصله‌ای با حضور دوباره در کورس قهرمانی برای آینده نداریم».
جالب اینجاست او در حالی از تیم و مورینیو حمایت کرده که نه در تیم اوضاع خوبی دارد و نه مورینیو به او علاقه زیادی دارد؛ برای این جملات از کلمه «ما» استفاده کرده اما آینده‌اش در این تیم در حاله‌ای از ابهام است. حتی اگر پیش‌بینی‌ و اعتقادش درباره مورینیو و موفقیت در یونایتد درست باشد، خیلی بعید است او در تیم باشد تا بتواند شاهد موفقیت‌های تیم محبوبش با این مربی باشد. البته طرز صحبت او به عنوان بازیکنی که زمانی ستاره تیم بوده و در 2 سال اخیر اصلا مورد توجه باشگاه قرار نگرفته، شایسته تمجید است: «دوست دارم بمانم؟ 13 سال است در این باشگاه هستم، البته که می‌خواهم اینجا فوتبال بازی کنم. فوتبال تغییر می‌کند. همیشه در دوران بازی‌ات ماموریت‌های متفاوت داری. دوست دارم بیشتر بازی کنم اما همه تلاشم را کردم که در زمین بازی به تیمم کمک کنم». فوتبال به تغییرات نیاز دارد و منچستریونایتد هم بزرگ‌ترین نمونه آن است. باشگاه از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن روزهای سختی را گذرانده است. رونی هم بخشی عمده از آن بوده است. اعتماد فان‌خال به رونی به نظر آخرین فرصت این بازیکن برای اثبات دوباره خودش بود اما با اخراج سرمربی هلندی به نظر رویاهای رونی هم از بین رفت. او که اخیرا شاهد همه ناکامی‌های یونایتد بوده مطمئنا و بدون شک چیزی جز ایستادن دوباره تیم روی زانوهای خودش نمی‌خواهد. اما واقعیت این است که اگر در اولدترافورد بماند این اتفاق براحتی نخواهد افتاد. او گفته: «هرچه بیشتر بازی کنم برای خودم بهتر است و بیشتر می‌توانم به تیم کمک کنم». واقعیت البته برعکس است، هرچه او کمتر بازی کند تیم موفق‌تر خواهد بود. حضورش در تیم دقیقا به معنی کند شدن سرعت و روند بازی یونایتد است، البته که نباید از قدرت گلزنی‌اش که هنوز از بین نرفته چشم‌پوشی کرد.
سرعت انفجاری که او در جوانی داشت مدت‌هاست از بین رفته است. لمس توپ‌هایش بسیار سنگین شده است. حالا دیگر بخوبی قبل در موقعیت‌های 50-50 هم کار نمی‌کند. اگر یونایتد برای پیشروی زیر نظر مورینیو امیدوار است، رونی دقیقا همان بازیکنی است که باید از او صرف نظر کنند. در ترانسفرمارکت این تابستان رونی به دنبال مقصدی مناسب است. او بازیکنی است که زمانی شدیدا در بازی‌ها تاثیرگذار بوده و از سال 2013 همه توانایی‌اش را از دست داده است. او دقیقا برعکس چیزی است که تیمش نیاز دارد. جز صحبت‌های روز چهارشنبه‌اش هم همه چیز نشان‌دهنده این است که خودش می‌داند روزهای حضورش در باشگاه به شماره رسیده است. هنوز کسی رونی جوان قدیم را فراموش نکرده است؛ نترس، باانگیزه، پرقدرت و هیجان‌انگیز اما حالا رونی یکی از بزرگ‌ترین سدهای سر راه مورینیو است. هیچ‌‎کس هم بهتر از خودش این موضوع را نمی‌داند.
 

آپشن‌های عجیب قرارداد بمب پرسپولیس
گادوین منشا پس از عقد قرارداد رسمی با پرسپولیس مدعی شد مبلغ آن فقط ۳۵۰ هزار دلار بوده که آن هم از سوی سازمان لیگ منتشر خواهد شد. به گزارش شفقناورزشی، قرارداد مهاجم آفریقایی پرسپولیس درست مشابه مهدی طارمی بسته شده. در واقع تمام بندها، تبصره‌ها و آپشن‌های قرارداد مهدی طارمی در زمینه پاداش قهرمانی یا گل و پاس گل در قرارداد گادوین منشا نیز گنجانده شده است.  گفته می‌شود با این آپشن و بندهای موجود قرارداد این مهاجم نیجریه‌ای با پرسپولیس به حدود یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد رسید! گادوین منشا در پرسپولیس پیراهن شماره ۹۰  را می‌پوشد در حالی که خودش دوست داشت شماره‌های ۹ یا ۱۰ و ۱۱ بپوشد اما این پیراهن‌ها در اختیار مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی‌نیاست.


Page Generated in 0/0061 sec