printlogo


کد خبر: 175415تاریخ: 1396/2/23 00:00
بن‌سلمان بداند که ظهور امام زمان (عج) از مکه قطعی است
نصرالله: پروژه «اسرائیل بزرگ» سقوط کرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان پنجشنبه‌شب در مراسم سالگرد شهادت سیدمصطفی بدرالدین، جانفشانی‌ها، قهرمانی‌ها و اقدامات این شهید در مقابله با دشمنان صهیونیستی و تکفیری را ستود. سیدحسن نصرالله گفت، شهید ذوالفقار، فرماندهی بزرگ در آزادسازی سرزمین از اشغال و بازگرداندن باکرامت اسرای دربند رژیم صهیونیستی بود. وی تاکید کرد: ما چند روز پیش شنیدیم که اسرائیل می‌خواهد طرح قدیمی احداث دیوار بتونی مرتفع را از منطقه الناقوره تا منطقه الشیخ اجرا کند. دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر اینکه زمان ظلم‌پذیری ملت‌ها و جنبش‌های مقاومت به پایان رسیده است، افزود: اسرائیل در چند سال گذشته چند دیوار ساخت و چند شبکه بسیار هوشمند هشدار در مرزهای فلسطین اشغالی نصب کرد ولی یک شهروند لبنانی چند هفته پیش توانست از سیم خاردار عبور کند و با پای پیاده به ایستگاه اتوبوس کریات شمونا برسد که این امر نشان می‌دهد هیچ‌کدام از دیوارها و شبکه‌های هشدار اسرائیل کارایی ندارد.  وی گفت: اسرائیل وقتی فهمید تدابیر امنیتی، تکنولوژی  و ارتشش چندان کارایی ندارد، تصمیم به احداث دیوار حائل گرفته است. نصرالله تاکید کرد: طرح احداث دیوار حائل مرزی نشان می‌دهد که اسرائیل به پیروزی‌های بزرگ لبنان و شکست خودش و بی‌فایده بودن توطئه «اسرائیل بزرگ» اذعان کرده است. وی افزود: اسرائیل نمی‌تواند در لبنان و غزه بماند. اسرائیل شکست خورد و به ساخت دیوار روی آورد. «اسرائیل بزرگ» نیز به پایان رسید. دبیرکل حزب‌الله افزود: نوعی ترس و نگرانی از سال 1948 از آینده دور و نزدیک نزد اسرائیل وجود دارد. همواره لبنان دچار ترس و نگرانی می‌شد و اسرائیل غالب بود اما امروز پس از پیروزی‌های مقاومت، اسرائیل این دیوارها را ساخت تا ترس نظامیان و شهرک‌نشینانش را نشان دهد.
مرزهای شرقی لبنان و سوریه امن  شده  است
وی با اشاره به وضعیت لبنان گفت: تحول مثبتی در مرز شرقی بین لبنان و سوریه حاصل شده، در مرزها تا حد زیادی امنیت برقرار است و نیروهای ما به مناطق کوهستانی وارد شده‌اند. مجاهدان شب‌ها و روزهای سختی را سپری و شهدایی را تقدیم کردند و هم‌اکنون دیگر نیازی به حضور ما در این مناطق وجود ندارد. بقیه پایگاه‌های نظامی خود را از طرف مرز لبنان برچیده‌ایم چراکه که مأموریت‌مان انجام شده است. وی افزود: از امروز این مسؤولیت بر عهده دولت است، ما جایگزینی برای حکومت لبنان، ارتش لبنان و دیگر امور نیستیم. سیدحسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: در اینجا پرونده‌ای وجود دارد که می‌خواهیم آن را ببندیم، برخی از نیروهای سیاسی و منبرهای سیاسی و رسانه‌ای، حزب‌الله را متهم می‌کنند که می‌خواهد بافت جمعیتی را در بعلبک و هرمل تغییر دهد. در حالی‌که حزب‌الله همراه با ارتش لبنان سد محکمی برای حفاظت از همه شهرها در بعلبک و هرمل به شمار می‌آید و در این راه خون‌ها داده و جانفشانی‌ها کرده است. وی افزود: اگر قصد تغییر جغرافیای منطقه را داشتیم، النصره و داعش را به حال خود رها می‌کردیم تا هر چه می‌خواهند بکشند و ویران کنند. سپس ما وارد آن می‌شدیم و ویرانش می‌کردیم. ما شرف و آبروی خود را شرف و آبروی همه می‌دانیم. وی افزود: سخن از جنگ اسرائیل علیه لبنان و حزب‌الله و مقاومت بخشی از جنگ روانی و همیشگی و طبیعی است و نباید ملت لبنان تسلیم آن شود؛ زیرا این سخنان تازگی ندارد. اسرائیل از جنگ آتی سخن می‌گوید و به محض اینکه گفته شود که مساله جدی است، اسرائیل جدی بودن قصد و نیت خود را انکار می‌کند و این امر نشان می‌دهد که تجاوز سال 2006 باعث بروز مشکلات زیادی برای اسرائیل شد. وی گفت: ما در برابر پایداری اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده‌اند سر تعظیم فرود می‌آوریم و سکوت اتحادیه عرب و سازمان‌های عربی و بین‌المللی در برابر ظلم به این ملت را که همچنان به فداکاری پرداخته، محکوم می‌کنیم. نشست سرانی که در عربستان برگزار خواهد شد را خواهیم دید و می‌بینیم چه نتایجی حاصل می‌شود. آیا اسیران فلسطینی در این  نشست جایگاهی خواهند داشت؟ آیا سران و پادشاهان کشورهای عربی این جرأت و شجاعت را خواهند داشت تا از ترامپ که از اسرائیل حمایت می‌کند بخواهند بر اسرائیل فشار آورد تا خواسته‌های بشری و طبیعی اسیران فلسطینی را برآورده کند یا همچنان سکوت خود را ادامه می‌دهند؟ آیا کشورهای عربی بار دیگر ثابت خواهند کرد که همچنان در فرهنگ نکبت زندگی می‌کنند یا آنکه مسیر دیگری را برگزیده‌اند؟
نصرالله در ادامه سخنانش افزود: برادران سیدالذوالفقار همچنان به جهاد خود در سوریه ادامه می‌دهند. زمانی که آتش‌بس در سوریه اعلام شد گفتند که ایران و حزب‌الله به دنبال تخریب این آتش‌بس هستند اما می‌گویم هر توافق آتش‌بسی که در سوریه مورد موافقت دولت سوریه قرار بگیرد از سوی ما نیز مورد احترام است.  فرماندهی سوریه است که در این زمینه مذاکرات می‌کند و این دولت سوریه است که در این زمینه موافقت می‌کند و ما پشت سر فرماندهی سوریه خواهیم ایستاد. دبیر کل ‌حزب‌الله لبنان درباره سخنان محمد بن‌سلمان، جانشین ولیعهد سعودی نیز گفت: وی سخنان هیات علمای بزرگ و نظام عربستان را منتقل کرد و گفت که مشکل عربستان با ایران این است که آنها منتظر امام مهدی(عج) هستند و همه می‌دانند که امام مهدی(عج) از مکه و نه از تهران و نه دمشق و نه بیروت خارج خواهد شد. همه مسلمانان درباره امام مهدی(عج) اجماع دارند و این موضوعی نیست که مربوط به شیعه باشد. من به جانشین ولیعهد عربستان می‌گویم که به اعتقاد مسلمانان خروج مهدی(عج) موضوعی قطعی بوده و از مکه مکرمه خارج خواهد شد و زمانی که خارج می‌شود هیچ پادشاه ظالمی باقی نخواهد ماند و زمین را از عدل و داد پر خواهد کرد و نه تو و نه پدران و نه اجداد تو نخواهند توانست این واقعیت را تغییر دهند.


Page Generated in 0/0121 sec