printlogo


کد خبر: 175417تاریخ: 1396/2/23 00:00
اخبار

فارین‌پالیسی: جندالشیطان دست‌پرورده موساد است
دو ماهنامه فارین‌پالیسی در یک افشاگری مهم که هنوز توسط مقامات آمریکایی و اسرائیلی تکذیب نشده است اعلام کرد رژیم صهیونیستی با هدف ناامن‌سازی ایران به صورت مستقیم گروهک تروریستی «جندالشیطان» را در بلوچستان پاکستان تربیت کرده است. مهم‌ترین نشریه آمریکایی در زمینه «سیاست خارجی» در مقاله‌ای در تارنمای خود آورده است که در سال‌های 2007 تا 2008 ده‌ها نفر از تروریست‌های عضو گروه تروریستی موسوم به «جندالله» به صورت مستقیم توسط سازمان اطلاعاتی اسرائیل تربیت شدند. فارین‌پالیسی همچنین می‌نویسد: «مقر فعالیت‌های تروریستی این گروه در ایران بود ولی کانون تمرکز و همچنین سنگرهای آنان در خاک پاکستان قرار دارد. اعضای این گروه تروریستی پس از حمله در خاک ایران به پاکستان می‌گریختند و برخی اعضای آنان تروریست‌های افراطی سپاه صحابه پاکستان بوده‌اند». این نشریه که یادگار ساموئل هانتینگتون، نظریه‌پرداز برخورد تمدن‌هاست همچنین نگرانی جورج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا را در این باره که موساد از گذرنامه‌ها و دلارهای آمریکایی به منظور حمایت از جنایتکاران جندالشیطان به سرکردگی تروریست معدوم «عبدالمالک ریگی» استفاده می‌کرد فاش کرده است. پس از دستگیری و اعدام ریگی در حدود 7 سال پیش این گروه فردی به‌ نام «محمد ظاهر تنیده نارویی» را سرکرده خود کرد اما با مشکلات فراوانی مواجه و تضعیف شده است، به همین دلیل برای فرار از فشارهای محلی و بین‌المللی و القای جنگ با شیعیان ایرانی به جامعه اهل‌‌سنت، در قالب گروه‌های تروریستی دیگری موسوم به «جیش‌العدل» و «سپاه صحابه» دست به عملیات کور تروریستی می‌زند.

سوء قصد به نایب‌رئیس مجلس سنای پاکستان
 پلیس پاکستان ظهر جمعه از وقوع انفجار تروریستی در مسیر عبور خودروی حامل عبدالغفور حیدری، معاون رئیس مجلس سنای پاکستان در منطقه مستونگ ایالت بلوچستان خبر داد. گزارش پلیس حاکی از مجروح شدن نایب‌رئیس مجلس سنای پاکستان در این حمله و انتقال وی به بیمارستان و همچنین کشته شدن راننده وی است. پلیس پاکستان از انتحاری بودن این انفجار تروریستی که 25 کشته برجای گذاشت، خبر داد.  منطقه مستونگ در شمال ایالت بلوچستان پاکستان و در 70 کیلومتری شهر کویته مرکز این ایالت واقع شده است. منطقه مستونگ تقریبا نزدیک به مرز افغانستان است.


نیمه شعبانی متفاوت در افغانستان
اجرای جشن‌های نیمه شعبان به شکلی متفاوت از گذشته، دیروز چهره پایتخت افغانستان را تغییر داد. بزرگ‌ترین وجه تمایز جشن‌های مذهبی امسال با سال‌های گذشته برگزاری آنها در سطح شهر است نه اینکه فقط به خانه‌ها یا مساجد محدود باشند. به گزارش خبرنگار تسنیم از کابل، روز جمعه 15 شعبان پایتخت ناآرام افغانستان روزی شاد و به یاد ماندنی را سپری کرد که همراه بود با برپایی ایستگاه‌های صلواتی با چینش و تزئینی به مراتب زیباتر از گذشته در کوچه و خیابان‌های شهر کابل. پخش شربت و شیرینی، آذین‌بندی‌ها و صدای زیبای مولودی‌خوانی‌ها نشان از دل هر افغانستانی معتقد و عاشق به اهل‌بیت(ع) داشت. همچنین به نظر می‌رسد فراگیری ارتباطات فرهنگی از طریق فضای مجازی امکان تبادل اطلاعات میان کاربران افغان با مسلمانان دیگر کشورها بویژه فارسی‌زبانان را در نحوه برپایی جشن‌های مذهبی در اعیاد مختلف و همچنین تبادل آداب و فرهنگ کشورهای در مراسم‌ دینی و مذهبی سبب شده است.
 


Page Generated in 0/0050 sec