printlogo


کد خبر: 175418تاریخ: 1396/2/23 00:00
چهارگوشه

سخنگوی کاخ‌سفید نیمکت‌نشین شد
وال استریت ژورنال نوشت، در بحبوحه جنجال سیاسی در آمریکا پس از اخراج بحث‌برانگیز جیمز کومی، رئیس اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف‌بی‌آی)، هیچ خبری از شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید نیست. وی این روزها، از کاخ سفید و صحنه اصلی درام سیاسی اخیر دولت ترامپ، فرسنگ‌ها فاصله دارد. منابع آگاه می‌گویند شان اسپایسر به دلیل اشتباهات متعدد خود به دستور ترامپ تا اطلاع ثانوی از حضور در نشست‌های خبری کاخ سفید محروم شده است.

تشکیل شورای انتقالی جنوب یمن
استاندار برکنار شده عدن، پنجشنبه از تشکیل شورای انتقالی برای رهبری جنوب یمن با 27 عضو خبر داد. بر این اساس، عیدروس الزبیدی به عنوان رئیس این شورا و عین هانی بن بریک معاون او معرفی شده است. سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد: «اتفاقاتی که در یمن می‌افتد، نشان می‌دهد بعضی‌ها درپی اجرای توطئه‌های اشغالگران آمریکایی هستند و تاریخ و تمدن کشور خود را فراموش کرده‌اند.»

حمایت آمریکا از خشونت‌طلبان در ونزوئلا
دولت ونزوئلا، آمریکا را به حمایت مالی از گروه‌های خشونت‌طلب متهم کرد. وزارت خارجه ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حمایت مالی و لجستیکی آمریکا از گروه‌های خشونت‌طلب، به حضور شورشیان مسلح در این کشور کمک کرده است.

انفجار بمب در پایتخت ایتالیا
به گفته منابع ایتالیایی، جمعه انفجاری در مرکز شهر رم پایتخت این کشور رخ داده و در این انفجار دست‌کم یک خودرو منهدم شده است. یک مقام پلیس ایتالیا به شبکه تلویزیونی رای این کشور، گفت: در انفجار کسی آسیب ندیده و در حال حاضر وضعیت تحت کنترل است. برخی رسانه‌ها عنوان کردند محل انفجار نزدیک یک دفتر پستی بوده است. یکسری منابع دیگر نیز گفتند انفجار نزدیک ساختمان متعلق به سازمان ملل در شهر رم اتفاق افتاده است. طبق این گزارش‌ها بمب در یک بسته جاسازی شده بود، هر چند که هنوز این مساله تایید نشده است. این دفتر پست در محله آونتینو قرار داشته است.

هزینه 100 میلیارد دلاری وهابیت در بنگلادش
واشنگتن‌تایمز نوشت کمک یک میلیارد دلاری عربستان به پروژه ساخت مساجد در بنگلادش، باعث افزایش نگرانی‌ها درباره گسترش وهابیت شده است. اقلیت‌های مذهبی در بنگلادش از آن نگران هستند که پروژه دولتی (احداث مساجد) این کشور که اواخر آوریل اعلام شد، آثار خطرناکی داشته باشد.  عبدالرشید، رئیس دانشکده مطالعات اسلامی در دانشگاه داکا می‌گوید تجربه نشان می‌دهد ایدئولوژی وهابیت عربستان، افراد را علیه دیگر ادیان تحریک می‌کند.

4 میلیون کودک فقیر در بریتانیا
طبق تحقیقات کالج سلطنتی طب اطفال و بهداشت کودک بریتانیا 4 میلیون کودک در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی در فقر به سر می‌برند که این تعداد در 10 سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت. این آمار وحشتناک براساس بررسی از 250 پزشک اطفال در سراسر بریتانیا با همکاری گروه اقدام فقر کودک استخراج شده و مشخص شده است فقر تاثیراتی ویران‌کننده بر بهداشت کودکان جزیره دارد. فقر همچنین بر روان کودکان تأثیر مخرب می‌گذارد و موجب «نگرانی، استرس و عصبانیت»  می‌شود. از هر 5 دکتر، 3 دکتر گفتند معتقدند نبود امنیت غذایی و ناتوانی مردم در خرید مواد غذایی کافی بر سلامت و بهداشت کودکان تأثیر منفی داشته است. اسناد پزشکان مزبور حاکی از آن است که خانواده‌های فقیر انگلیسی مجبورند شیر اطفال‌شان را رقیق سازند، از مواد غذایی مضایقه کنند و کودکان را در خانه‌های نمناک و مرطوب نگه دارند. همچنین به گفته یک پزشک انگلیسی، سرما، رطوبت و خانه‌های پرجمعیت بیماری‌های تنفسی را تشدید می‌کند. به گزارش موسسه مطالعات مالی انگلیس، با کاهش مزایای رفاهی و افزایش مالیات‌ها توسط دولت محافظه‌کار لندن فقر 30 درصد کودکان بریتانیایی را فرا خواهد گرفت. این در حالی است که در حال حاضر بین 4 تا 13 میلیون نفر در بریتانیا زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0054 sec