printlogo


کد خبر: 175429تاریخ: 1396/2/23 00:00
اخبار

کاندیداها عزت ملت را مخدوش نکنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضور در انتخابات مظهر ایمان به خدا و خودباوری است به کاندیداهای ریاست‌جمهوری توصیه کرد عزت ملت را مخدوش نکنند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به انتخابات اظهار داشت: انتخابات و حضور ما در صحنه سیاسی و سرنوشت یک ملت مظهر ایمان ما به خداست، ما اعتقاد به خدا داریم و براساس اعتقاد و باور دینی پای صندوق‌های رأی می‌آییم، چون دستور ولایت و مرجعیت است. وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان توصیه‌هایی به مردم و داوطلبان ریاست‌جمهوری پرداخت و تصریح کرد: توصیه‌ام توجه به استقلال ملی، عظمت، سربلندی و اقتدار ملتی است که انقلاب را با سربلندی به پیروزی رسانده است، از توپ و تانک نترسیده و 10 سال تمام در زمینه مسائل هسته‌ای پنجه در پنجه قدرت‌های اتمی شرق و غرب انداخته و احساس خستگی نکرده است. اگر کسی چنین مردمی را از جنگ و شرق و غرب بترساند، این فرد هم با روحیه انقلابی فاصله دارد و هم با متن مردم و هم با دین ما فاصله دارد. صدیقی همچنین گفت: داوطلبان ریاست‌جمهوری توجه داشته باشند این عزت را مخدوش نکنند، نکته بعدی امنیت ملی و آرامش کشور است، نباید به گسل‌های قومی، زبانی و فرقه‌ای دامن زد وگروه‌هایی را تحریک کرد؛ این اقدامات خلاف مبانی امنیتی و سیاست حکیمانه هر سیاستمداری است که می‌خواهد در این کشور چند صباحی مدیریت اجرایی داشته باشد.

انتخاب «دولت مقاومت» پایان‌بخش تحریم‌هاست
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی از مردم درخواست کرد با انتخاب دولت مقاومت به تحریم‌های فعلی و آتی پایان دهند. محسن رضایی در پیامی توئیتری از مردم درخواست کرد با انتخاب «دولت مقاومت»  به تحریم‌های فعلی و آتی پایان دهند. در این پیام توئیتری آمده است: «مذاکرات نتوانست همه تحریم‌ها را بردارد. انفعال و ضعف، تحریم‌های بیشتری را هم رقم خواهد زد. پس با انتخاب «دولت مقاومت» تحریم‌ها را مثل داعش پس بزنیم».

هیچ‌ تهدید امنیتی‌ متوجه انتخابات نیست
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: انتخابات در فضای کاملا امن و بدون هرگونه تهدید امنیتی برگزار خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری گفت: بیش از 260 هزار نفر تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارند و البته نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی نیز در نقطه صفر مرزی و مسیرهای مواصلاتی مشغول فعالیت هستند. وی افزود: از شهریورماه سال گذشته کار تأمین امنیت انتخابات در دستور کار شورای امنیت کشور و دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون اقدامات زیادی صورت گرفته است.معاون امنیتی ـ انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه برخی اقدامات مربوط به قبل از انتخابات و بخشی هم مربوط به زمان ثبت‌نام و بررسی صلاحیت کاندیداها بود، تصریح کرد: اکنون نیز که در مرحله تبلیغات انتخابات هستیم، یک مرحله دیگری از کار تأمین امنیت ادامه دارد. ذوالفقاری با بیان اینکه تأمین امنیت انتخابات در روز برگزاری انتخابات و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: ستاد امنیت انتخابات به صورت مستمر تشکیل می‌شود و همه دستگاه‌های نظامی، اطلاعاتی، انتظامی، قضایی و صداوسیما در این ستاد حضور دارند و هماهنگی منسجمی وجود دارد و همه مواردی که ممکن است آسیب امنیتی باشد، مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد. وی گفت: در طول مدتی که فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها شروع شده، کار تأمین امنیت ایشان در سفرهایی که به استان‌های مختلف داشتند دنبال شده و نظم و امنیت در برنامه‌های تبلیغاتی کاملا برقرار شده است.


Page Generated in 0/0049 sec