printlogo


کد خبر: 175500تاریخ: 1396/2/25 00:00
معاون شهردار تهران اعلام کرد
آغاز انضباط‌بخشی موتوسیکلت‌ها

گروه اجتماعی: معاون شهردار تهران درباره ساماندهی موتوسیکلت‌ها گفت:‌ ورود ما مقطعی نیست و با برنامه‌ریزی کار می‌کنیم و در حال حاضر ساماندهی شروع شده است. مازیار حسینی با تأکید بر این موضوع که باید به حریم عابران پیاده احترام بگذاریم، به فارس گفت: در این زمینه برنامه داریم و کمپین «از خودمان شروع کنیم» را راه‌‌اندازی کرده‌ایم و احترام به عابر پیاده در دستور کار قرار دارد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع موتوسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: موتوسیکلت‌ها 20 درصد مشکل شهر هستند ولی به نظر 80 درصد می‌آ‌ید. معاون شهردار تهران با تأکید بر این موضوع که انضباط‌بخشی موتوسیکلت‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: قرارگاهی برای ساماندهی موتوسیکلت‌ها تشکیل می‌شود. وی با بیان اینکه ورود ممنوع خودروها در خط ویژه با یک جریمه ساده درست نمی‌شود، گفت: در این زمینه کارهای عملیاتی انجام می‌دهیم. حسینی افزود: به قدری موضوع موتور بی‌قاعده و قانون است که انگار قانونی برای آنها نوشته نشده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه موتورها پلاک جلو ندارند، گفت:‌ پلاک عقب را هم با یک زنجیر چرخ مسدود می‌کنند حتی برخی موتوسیکلت‌ها به نام خریدار ثبت نمی‌شوند. به گفته حسینی، انبار موتوسیکلت‌های توقیفی پر است و کسی دنبال‌شان نمی‌آید. وی با بیان اینکه موتوسیکلت برای برخی‌ها یک وسیله دم‌دستی و یکبار مصرف است، گفت:‌ اشخاص هر کاری که می‌خواهد می‌کنند، بعد هم موتور را رها می‌کنند. معاون شهردار تهران افزود: کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم و بحث‌هایی در این زمینه صورت گرفته و همچنین راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شده است. وی درباره ساماندهی موتوسیکلت‌ها گفت:‌ ورود ما مقطعی نیست و با برنامه‌ریزی کار می‌کنیم و در حال حاضر ساماندهی شروع شده است.
متروهای آماده بعد از انتخابات افتتاح می‌شود
همچنین معاون دیگر شهردار تهران گفت: اعداد و ارقام نجومی که درباره بدهی شهرداری مطرح می‌کنند، صحت ندارد.  به گزارش مهر، امانی در حاشیه مراسم افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۲۱ در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده مترو گفت: شهرداری در حال حاضر ۲ خط بزرگ 6 و 7 را در دستور کار دارد که بسیاری از ایستگاه‌های خط 7 آماده بهره‌برداری است. وی افزود: از آنجا که شهر به فضای انتخابات وارد شده است، ان‌شاءالله با پایان یافتن انتخابات این افتتاح‌ها و افتتاح پروژه‌هایی مانند «باغ کتاب فردا» انجام خواهد شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بدهی‌های شهرداری گفت: لازم می‌دانم تأکید کنم این اعداد نجومی، واقعی نیست و ما ریز بدهی‌ها را به صورت رسمی به شورای شهر اعلام کرده‌ایم. وی با اشاره به گزارش خردادماه به شورای شهر گفت: در آن گزارش عنوان کردیم
۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری بوده که ۱۱ میلیارد تومان آن به بانک‌ها و بخش خصوصی بوده است. امانی اضافه کرد: اکنون ۵۰ درصد بدهی به بخش خصوصی کاهش یافته است.


Page Generated in 0/0069 sec