printlogo


کد خبر: 175502تاریخ: 1396/2/25 00:00
اخبار

هواشناسی پیش بینی کرد
وزش باد شدید در تهران
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، گفت: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت (امروز) بارش‌ها در شمال آذربایجان‌شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت. احد وظیفه به ایسنا، افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، در دامنه‌های البرز شرقی، مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در بعضی ساعات بعدازظهر در مناطقی از شمال غرب کشور نیز رخ خواهد داد. وی افزود: شدت بارش در مناطقی از کرمان، نیمه شرقی یزد، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، شمال سیستان‌وبلوچستان، شمال سمنان و برخی مناطق خراسان‌شمالی خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه (امروز) در  شمال غرب و مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. به گفته وظیفه، طی 3 روز آینده سواحل شرقی دریای عمان و روز دوشنبه سواحل شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد. این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط آب و هوای تهران گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه (امروز) نیمه‌ابری، در بعضی ساعات ابری، گاهی همراه با بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دما ۳۲ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.


زنبیل‌گذاری مردم برای درمان!
طرحی در کشور با سر و صدای زیاد اجرا شد به نام طرح «تحول سلامت»؛ طرحی که قرار بود به گفته مجریان آن تحولی بزرگ در سیستم سلامت کشور به وجود آورد.
هر چند با اجرای این طرح در برخی بخش‌ها مانند هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی و دارو و مواد مورد نیاز بیماران بویژه بیماران صعب‌العلاج اقدامات مناسبی انجام شده است اما به نظر می‌رسد پیش‌نیاز مهم و اساسی این طرح مهم آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و اجرایی نشده است. این روزها رسیدگی‌ها در مراکز درمانی و بویژه بیمارستان‌های دولتی آنطور که باید مطلوب نیست و مردم دغدغه و مطالبه رسیدگی خوب، مناسب و سرشار از اخلاق حرفه‌ای و حقوق و منشور بیمار را دارند. شلوغی بیش از حد مراکز دولتی که ارتباط مستقیم با 2 موضوع نوع برخورد کادر درمانی با بیمار و  کیفیت خدمات‌رسانی دارد یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و بیماران است. فقط کافی است برای چند دقیقه بویژه در ساعات اول صبح به یکی از  مراکز درمانی مراجعه کنید تا با صحنه‌هایی از صف‌های طولانی زن و مرد، پیر و جوان و دختر و پسر مواجه ‌شوید. مردمی که در انتظار گرفتن نوبت برای پزشک، آزمایشگاه و بستری هستند و در برخی موارد ازدحام جمعیت باعث درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی بین مراجعه‌کنندگان و کادر درمانی می‌شود.
چند روز پیش برای یک عمل جراحی به یکی از بیمارستان‌های دولتی مراجعه کردم و در کمال ناباوری در ساعت 6 صبح یعنی درست 2 ساعت تا آغاز رسمی کار مرکز با صف طولانی مردمی مواجه شدم که برای گرفتن نوبت از ساعت 6 صبح پشت درهای بسته بیمارستان آن هم در شهر تهران در انتظار بودند. با خودم فکر کردم آیا این روال شایسته و زیبنده مردم و بیماران در کشور ما است؟ آیا طرح تحول سلامت نباید در ابتدای مسیر اجرایی شدن قبل از هر برنامه‌ای موضوع احترام به کرامت و شخصیت بیمار را دنبال می‌کرد؟  علاوه بر این تفاوت برخورد کادر درمانی در برخی بیمارستان‌های دولتی با خصوصی را هم باید اضافه کرد!
 


Page Generated in 0/0057 sec