printlogo


کد خبر: 175506تاریخ: 1396/2/25 00:00
اخبار

اعتراض تحصیلکردگان بیکار «شادگان»
تعدادی از فارغ‌التحصیلان بیکار با حضور در مراسم روشن شدن مشعل‌های ریفرمر کارخانه تولید آهن اسفنجی نسبت به وضعیت بیکاری در شهرستان شادگان اعتراض کردند. به گزارش تسنیم، در پی بحران بیکاری فارغ‌التحصیلان در سراسر کشور، فارغ‌التحصیلان شهرستان شادگان هم اعتراض خود را به دولت اعلام کردند. در حاشیه مراسم روشن شدن مشعل‌های ریفرمر کارخانه تولید آهن اسفنجی، تعدادی از فارغ‌التحصیلان بیکار این شهرستان با حضور در این مراسم نسبت به روند صعودی بیکاری در این شهرستان گلایه کردند. یکی از فارغ‌التحصیلان بیکار می‌گوید: از هر 10 نفر شادگانی حدود 7 نفر بیکار هستند و هیچ کاری در این شهر جز شرکت فولاد شادگان وجود ندارد. از دولت می‌خواهیم مشکلات ما را مورد توجه قرار دهد. کارگران فولاد شادگان هم در میان معترضان حضور داشتند که هنگام سخنرانی معاون وزیر صنعت اعتراض خود را درباره بیکاری مطرح کردند و گفتند: زمانی که پروژه‌ای در فولاد شادگان تمام می‌شود ما را اخراج می‌کنند؛ تاکنون 130 نفر بیکار شده‌اند و با شروع پروژه‌های جدید بقیه کارگران هم بیکار می‌شوند.


قیمت انواع ماهی در بازار
اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی، نرخ جدید انواع ماهی را در بازار اعلام کرد. بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر جنوب در مراکز خرده‌فروشی ۲۷ هزار تومان، کپور ۱۲ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۳ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۱۶ هزار تومان، تیلاپیا ۱۹ هزار تومان، آمور جنوب ۱۳ هزار تومان، آزاد دزفولی ۸۵۰۰ تومان، هامور جنوب ۲۲ هزار تومان و قزل سالمون ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین در مراکز خرده‌فروشی، قیمت هر کیلوگرم ماهی شوریده بندر ۳۷ هزار تومان، سرخو ۱۹ هزار تومان، سالمون نروژ ۴۰ هزار تومان، سنگسر طلایی ۱۷ هزار تومان، سارم و گیش ۸ هزار تومان، سنگسر شهری ۱۴ هزار تومان و حلوا سیاه ۲۳ هزار تومان است. در همین حال رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قیمت گوشت گوسفند تا ۴۱ هزار تومان خبر داد. علی‌اصغر ملکی با اشاره به کاهش عرضه دام در هفته‌های اخیر که موجب افزایش قیمت گوشت شده است، افزود: بارش‌های مناسب سبب رویش مراتع می‌شود و انگیزه دامداران برای عرضه دام زنده به میادین کم شده است. وی با اشاره به عرضه گوشت وارداتی از روز گذشته به بازار ادامه داد: این گوشت با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود تا از بحران ایجاد شده برای گوشت گوسفند خارج شویم.


توزیع برنج و شکر تنظیم بازار رمضان
شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای تنظیم بازار کالاهای اساسی کشور، مقادیر ۸۰ هزار تن برنج و شکر را در قالب طرح توزیع سبد کالای اساسی ضیافت ماه مبارک رمضان و بر اساس مصوبه کمیته‌ تنظیم بازار، در سراسر کشور توزیع می‌کند. به گزارش تسنیم، حسن عباسی‌معروفان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی گفت: مقدار 30 هزار تن برنج مرغوب وارداتی از نوع سفید DM به تناسب جمعیت هر استان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری توزیع می‌شود. وی افزود: قیمت فروش برنج برای مصرف‌کنندگان نهایی در فروشگاه‌ها به ازای هر کیلو 2700 تومان تعیین شده است. همچنین مقدار 50  هزار تن شکر سفید درجه یک بین خانوارها و صنف و صنعت کشور توزیع خواهد شد. وی اعلام کرد: قیمت شکر تحویلی به عاملان توزیع در کارخانه به ازای هر کیلو 2520 تومان محاسبه می‌شود و عاملان موظفند این کالا را حداکثر به قیمت هر کیلو 2855 تومان به مصرف‌کننده نهایی بفروشند.


Page Generated in 0/0055 sec