printlogo


کد خبر: 175514تاریخ: 1396/2/25 00:00
اخبار

معرفی برگزیدگان نمایشگاه کتاب
غرفه‌های برگزیده سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی و از آنها تقدیر شد. به گزارش مهر، غرفه‌های برگزیده سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مراسم اختتامیه معرفی شدند. در بخش ناشران عمومی تهران ضمن تقدیر از انتشارات سفیر اردهال، غرفه انتشارات ققنوس به عنوان غرفه برتر معرفی شد. در بخش ناشران عمومی شهرستانی نیز ضمن تقدیر از غرفه نشر معروف، غرفه انتشارات دارالعلم به عنوان غرفه برتر معرفی شد. در بخش ناشران دانشگاهی غرفه انتشارات نگاه دانش به عنوان برتر و غرفه نشر ابن‌سینا شایسته تقدیر معرفی شد. در بخش ناشران کودک و نوجوان، غرفه نشر زعفران به عنوان برتر و غرفه انتشارات خط خطی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد. در بخش ناشران آموزشی نیز انتشارات سرمشق عنوان برتر و انتشارات راه اندیشه به عنوان شایسته تقدیر اعلام شدند. در بخش ناشران دیجیتال نیز غرفه «سیدیبو» به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

ساخت موسی(ع) 3 سال زمان می‌برد
جمال شورجه، نویسنده و کارگردان سینما، درباره شروع و چگونگی تولید سریال موسی(ع) گفت: امیدواریم گره پروژه موسی(ع) باز شود و در صورت همکاری مسؤولان پیش‌تولید این پروژه آغاز خواهد شد. به گزارش میزان، وی در ادامه افزود: این پروژه از زمان آغاز پیش‌تولید به انتخاب عوامل و بازیگران پرداخته و پیش‌تولید این اثر یک سال به طول خواهد انجامید. به احتمال فراوان فیلمبرداری پروژه‌ای در ابعاد «موسی(ع)» حداقل 3 سال زمان ببرد. شورجه نحوه ساخت این سریال را اینگونه تشریح کرد: حساسیت این پروژه به این جهت است که خداوند در قرآن کریم سوره‌های فراوانی را در باب داستان حضرت موسی(ع) آورده‌اند و ما سعی کردیم لایه‌هایی درست از این داستان را بازگو کنیم. ما در ساختار سعی داریم اثری در سطح جهانی ارائه کنیم. کارگردان «یاس‌های پنهان» درباره لوکیشن‌های این سریال افزود: بخش عمده‌ای از این سریال در ایران ساخته می‌شود اما برای برخی بخش‌های آن به کشورهای مصر یا مراکش سفر خواهیم کرد تا بتوانیم اهرام و رود نیل را بخوبی به تصویر بکشیم.  شورجه پروژه موسی را اشتغالزا دانست و خاطرنشان کرد: در صورت شروع مراحل تولیدی سریال موسی(ع) نیروهای زیادی درگیر پروژه شده و کارآفرینی خوبی برای جامعه هنری و فنی سینما می‌شود. نیروهایی که حدودا 4 تا 5 سال شغل مداومی را در این عرصه به دست خواهند آورد که این خود قدم بسیار بزرگی است.

اکران فیلم‌های عمار در حرم امام حسین(ع)
همزمان با جشن‌های نیمه شعبان و پیاده‌روی شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام به سمت کربلا، تعدادی از فیلم‌های جشنواره عمار در کربلا به نمایش درآمد. به گزارش فارس، در ادامه اکران‌های مردمی جشنواره عمار در عراق، همزمان با جشن‌های نیمه شعبان و پیاده‌روی شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام به سمت کربلا، تعدادی از فیلم‌های جشنواره عمار در این شهر به نمایش درآمد. بنا بر این گزارش، در این اکران‌ها که در مجاورت حرم امام حسین(ع) توسط بخش رسانه مرکزی جنبش مقاومت اسلامی نجبا به مناسبت میلاد امام زمان(عج)  و برای جمع زیادی از مردم شهر کربلا و زائرانی که از کشورهای عراق، ایران، لبنان، بحرین و... حضور داشتند، برگزار شد، آثار برگزیده جشنواره عمار از جمله آثار مرتبط با رشادت‌های نیروهای حشدالشعبی عراق مانند «آهنگر»، «ایرانی‌های مرتد» و همچنین تعدادی از کلیپ‌ها و آثار کوتاه عمار اکران شد. همچنین برخی زائران نیز بعد از آشنایی با روند اکران‌های مردمی جشنواره عمار، تعدادی از فیلم‌های آن را برای اکران در کشورهای خود دریافت و به عنوان اکران‌کننده بین‌المللی جشنواره عمار ثبت‌نام کردند. گفتنی است، پیش از این نیز در اوایل سال جاری، فیلم‎های جشنواره مردمی عمار با حضور محمدمهدی خالقی، کارگردان برگزیده این جشنواره در شهرهای مدائن، نجف اشرف، تکریت و کربلا طی چند روز به نمایش درآمده بودند.


Page Generated in 0/0055 sec