printlogo


کد خبر: 175515تاریخ: 1396/2/25 00:00
رویدادها

اجحاف در حق ویلایی‌ها
فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» اثر تحسین‌شده منیر قیدی از سالن‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تنها ۹ سالن در اختیار دارد. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» در شرایطی اکران خود را از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه آغاز کرده که این فیلم در سینمای ایران مورد توجه داوران و کارشناسان سینمای ایران قرار گرفت؛ فیلمی که ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره کسب کرد و نامزد دریافت ۸ سیمرغ بلورین شد. حال این فیلم که با نگاهی تازه و بکر به مقاومت زنان در دوران دفاع‌مقدس می‌پردازد در شرایطی اکران شده است که در کنار یک فیلم با موضوع کمدی قرار گرفته و سالن‌داران ترجیح‌شان این است که فیلم کمدی را به نمایش بگذارند. اگرچه حوزه هنری موظف به حمایت از این دسته از فیلم‌هاست و این فیلم نیز شرایط لازم برای حمایت از سوی حوزه هنری را دارد و به لحاظ سوژه و پرداخت یکی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران در حوزه دفاع‌مقدس به شمار می‌آید اما متاسفانه تنها 9 سالن از سینماهایش را در اختیار فیلم قرار داده است. حال باید دید حوزه هنری با توجه به نمایش فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» چگونه به رسالت خود در حمایت از فیلم‌هایی با مضامین ارزشمند و ملی موفق عمل می‌کند.

نجابتی در انجمن هنرهای تجسمی
با حکم مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، مسعود نجابتی به سمت مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس منصوب شد. به گزارش مهر، مسعود نجابتی از چهره‌های هنرهای تجسمی است که علاوه بر مدیریت بر کانون هنر شیعی، تربیت طیف گسترده‌ای از هنرجویان در داخل و خارج از کشور را برعهده داشته است. همچنین براساس احکام دیگر از سوی احسان محمدحسنی مدیر بنیاد روایت، مسعود شجاعی‌طباطبایی، محمدرضا دوست‌محمدی، عباس صانعی، سیدمحمدرضا میری، حامد مغروری، علی حیاتی و سیدمهدی حسینی نیز به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این انجمن منصوب شدند. پیش از این محمد حبیبی، مدیرعامل انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس بود که با حکم مدیرعامل بنیاد روایت فتح  از این پس در سمت معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی روایت مشغول خدمت خواهد بود.

بازیگر مختارنامه:
متأسفانه قدر شهدا را نمی‌دانیم
ماه‌چهره خلیلی، بازیگر فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» گفت: به ژانر جنگ و دفاع‌مقدس علاقه زیادی دارم و به همین دلیل هم در کارنامه کاری‌ام بیشتر در این حوزه فعالیت دارم. به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌  ماه‌چهره خلیلی، بازیگر فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک‌ها» که این روزها در پرده سینماها قرار دارد، گفت: این فیلم درباره هویت یک بچه است که دارد از بین می‌رود و بخوبی گوشه‌ای از جنگ را به تصویر کشیده است. بازیگر «مختارنامه» با بیان اینکه متاسفانه قدر شهدا را نمی‌دانیم، گفت: در کشورمان بیشتر خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام یکی از شهداست اما سوال این است که تا امروز برای آنها و خانواده‌های‌شان چه کرده‌ایم. برای جانبازانی که برای حفاظت از ما و کشورمان به جبهه‌های جنگ رفتند چقدر احترام و ارزش قائل هستیم. وی یادآور شد: کارگردان‌هایی که قرار است درباره موضوع جنگ و دفاع‌مقدس فیلم بسازند باید از دل جنگ باشند و آن را بخوبی و از نزدیک حس کرده باشند زیرا هیچ چیزی در این دنیا مهم‌تر از این نیست که فردی جانش را برای حفاظت از کشورش گذاشته باشد.

«وقت‌معلوم» منتشر شد
رمان «وقت معلوم» به قلم مهدی کفاش توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. به گزارش فارس، رمان «وقت معلوم» اثر مهدی کفاش از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. شخصیت اصلی داستان «وقت معلوم» مردی روحانی به نام فؤاد فریمان است که به تحصیل در سطوح عالی حوزه علمیه مشغول است. در ابتدای «وقت معلوم»، او در زندانی با دیوارهای سفید و چراغ همیشه روشن سفید به هوش می‌آید. تنها راه ارتباطی با بیرون از اتاق، دریچه پایین در است که برای دادن غذا و گاهی دارو استفاده می‌شود. فواد حتی نمی‌داند چرا او را زندانی کرده‌اند. در ادامه این داستان پرپیچ و خم و به بهانه روایت زندگی این روحانی، ماجراهای مختلفی از تاریخ ایران پیش و پس از انقلاب روایت می‌شود. «وقت معلوم» را مهدی کفاش نوشته است که پیش از این آثاری چون «یکی بود... سه تا نبود» را روانه بازار کتاب کرده بود. وی از برگزید‌گان جشنواره داستان جوان تهران و بندرعباس بوده است.
 


Page Generated in 0/0103 sec