printlogo


کد خبر: 175529تاریخ: 1396/2/25 00:00
نبض جامعه

به‌مناسبت روز جهانی موزه
پنجشنبه بازدید از موزه‌ها «رایگان» است
به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت بازدید از موزه‌های سراسر کشور رایگان است. به‌گزارش تسنیم، محمدرضا کارگر، مدیر امور موزه‌ها و‌ اموال منقول فرهنگی‌ و تاریخی کشور اظهار داشت: به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی و به‌منظور بزرگداشت این روز، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌ و تاریخی در سطح کشور تدارک دیده شده است. وی ادامه داد: به‌منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه‌ها روز 28 اردیبهشت بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن تحت‌پوشش سازمان برای عموم رایگان است.

اهدای اعضای بدن پسر 7 ساله به 3 بیمار
اعضای کودک مرگ مغزی در اصفهان به 3 بیمار نیازمند عضو اهدا شد. به گزارش میزان، مریم خلیفه‌سلطانی، مسؤول مرکز فرآهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی - درمانی الزهرای اصفهان گفت: اعضای بدن «امیرمحمد اصغرزاده» 7 ساله که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده  اهدا شد. وی افزود: کبد و کلیه‌های این کودک مرگ مغزی به 3 بیمار نیازمند عضو پیوند شد.

مراجعه بیش از 2 هزار نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی
اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه 2هزار و 71 تن برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی در این استان طی سال 1395 خبر داد. به گزارش ایلنا، این شمار مراجعه‌کننده برای دریافت سقط درمانی در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 94 که درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی یکهزار و950 مورد اعلام شده بود 2/6درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، اسفند ماه سال گذشته
197 مورد برای دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره کل مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (94) 2/15درصد افزایش یافته است. بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان تهران، شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به 2 گروه تقسیم می‌شود؛ شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر. درباره مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر یا سونوگرافی معتبر، اینکه ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته بر اساس سونوگرافی سریالی معتبر باشد و اینکه حرج مادر توسط 3 متخصص مربوط تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، است.
 


Page Generated in 0/0055 sec