printlogo


کد خبر: 175567تاریخ: 1396/2/26 00:00
اخبار

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر خبر داد
اسکان اضطراری 8000 نفر از زلزله‌زدگان خراسان‌شمالی
رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله 7/5 ریشتری در خراسان شمالی، گفت: 8 هزار نفر از زلزله‌زدگان این استان اسکان اضطراری یافتند. به گزارش ایسنا، ضیایی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده قصر قجر واقع در شهرستان بجنورد و در جمع خبرنگاران افزود: شدت زلزله در شهرستان بجنورد به اندازه‌ای بوده که برخی منازل مسکونی و تاسیسات بین 40 تا 50 درصد تخریب شدند. وی ادامه داد: بعد از زمان وقوع زلزله نیروهای امداد و نجات در محل‌های حادثه‌دیده حاضر شده و اقدام به امداد و نجات کردند و طی 4 تا 5 ساعت اولیه امر امداد و نجات به پایان رسید. ضیایی با اشاره به اینکه 2300 چادر در مناطق مختلف شهری و روستایی زلزله‌زده توزیع شده است، اظهار کرد: از این تعداد فقط 500 باب چادر در روستای قصر قجر بوده است.

حمله اشرار به کلانتری 22 اهواز و شهادت 2 مأمور پلیس
جزئیات بیشتری از حمله اشرار مسلح به کلانتری 22 اهواز و شهادت 2 مامور پلیس اعلام شد. به گزارش میزان، ساعت 1:05 بامداد دوشنبه تعدادی از اشرار که به سلاح گرم مسلح بودند با حمله به نگهبان کلانتری 22 مجاهد اهواز او را مجروح می‌کنند و وارد کلانتری می‌شوند. این افراد به محض ورود به داخل مقر انتظامی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران می‌‌کنند. این افراد پس از به رگبار بستن ماموران انتظامی از محل متواری می‌شوند. در این درگیری گروهبان یکم عزیزالله بهمنی و ستوان سوم علی‌بخش حسنوند به علت اصابت گلوله به سر به شهادت رسیدند. در این درگیری سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری مجروح شدند که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.


2 چالش مهم صنعت گردشگری
شاهرخ محمدزاده*: استان تهران با دارا بودن تعداد ۱۰۶ میهمانپذیر، ۶۲ اقامتگاه و ۱۷ زائرسرا در امامزاده داوود در رتبه اول کشوری در این حوزه قرار دارد. گردشگری در دنیای امروز یکی از فعالیت‌های مهم از نظر اشتغالزایی در چرخش مالی و اقتصادی کشورهاست. این در حالی است که گردشگری در کشور با چالش‌هایی مواجه است. از جمله دلایل ضعف صنعت گردشگری این است که وقتی شخصی برای راه‌اندازی یک واحد اقامتی یا پذیرایی در حوزه گردشگری اقدام می‌کند، به اندازه‌ای در مسیرش مشکلات وجود دارد که باید کفش آهنی به پا کند و در نیمه راه نیز پشیمان می‌شود که چرا وارد این راه شده است. دولت و مدیران این حوزه مهم از لحاظ اقتصادی باید فکری کنند که وقتی تقاضایی در این حوزه می‌شود، کارگروهی متمرکز با حضور تمام دستگاه‌های متولی و ذی‌نقش این تقاضا را بررسی کند و اینگونه نباشد که صدور مجوزهای لازم بیش از یک سال به طول بینجامد.  از دیگر چالش‌های این صنعت می‌توان به اقامتگاه‌های غیرمجاز در شهر تهران اشاره کرد که این دسته از اقامتگاه‌ها می‌توانند امنیت اجتماعی و بهداشتی جامعه را با مخاطراتی روبه‌رو کنند که برای مثال بیشتر آنها از امکانات ایمنی  چون کپسول‌های آتش‌نشانی و بهداشتی بی‌بهره‌اند.   متاسفانه طی ۲سال گذشته حمایت خاصی از این صنعت فعال در حوزه گردشگری توسط دولت به عمل نیامده، این در حالی است که می‌توانستیم در راستای رونق صنعت گردشگری از لحاظ ساخت واحدهای اقامتگاهی و حتی بازسازی آنها، طی ۲ سال گذشته اقدامات خوبی انجام دهیم و حداکثر استفاده را کنیم. لذا اتحادیه میهمانپذیران استان تهران به منظور سامان بخشیدن و کمک به فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه اقتصادی آمادگی کامل دارد شرایط را برای آن دسته از واحدهای اقامتی، حتی اقامتگاه‌های غیرمجاز جهت صدور پروانه کسب که به این اتحادیه مراجعه کنند، تسهیل کرده و مساعدت لازم را به‌وجود آورد.
*رئیس اتحادیه میهمانپذیران استان تهران


Page Generated in 0/0049 sec