printlogo


کد خبر: 175576تاریخ: 1396/2/26 00:00
رویدادها

«خواب باران» منتشر شد
«خواب باران» عنوان تازه‌ترین رمان وجیهه سامانی است که از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد. به گزارش تسنیم، تازه‌ترین رمان وجیهه علی‌اکبری سامانی با عنوان «خواب باران» از سوی نشر کتابستان معرفت که به‌عنوان ناشر برگزیده شناخته شده بود، منتشر و روانه بازار شد. سرنوشت بازی‌های عجیب و غریبی دارد، مثلاً اگر آن نیمه‌شب بهاری، «هما» پشت در هر خانه دیگری رگ دستش را زده بود، شاید سرنوشتش چیز دیگری می‌شد. شاید اصلاً زنده نمی‌ماند تا بین شک و یقین و ایمان به مهربانی خدا، عاجزانه دست و پا بزند و با تمام تلخی‌ها و سیاهی‌های کفر و عنادش، اسیر چهاردیواری تنگ و تاریکی می‌شد که مشتی خاک او را از دنیای زندگان جدا می‌کرد اما اینکه دست سرنوشت او را از میان تمام در و دیوارهای سنگی و سیمانی و از میان آن ‌همه کوچه پس‌کوچه‌های شهر، پشت در خانه‌ای کشیده بود که آدم‌های قصه‌اش عزیزخانم و حسام بودند، برای این بود که مسیر زندگی‌اش جور دیگری رقم بخورد. رمان «خواب باران» به‌ قلم وجیهه سامانی، با نثر و بیانی لطیف و روان، و نگاهی واقع‌بینانه به مسائل اخلاقی و اجتماعی جوانان، تلاش می‌کند در پس قصه‌ای عاشقانه، تعریفی درست و واقعی از سرنوشت و قضا و قدر ارائه کند و مرز باریک میان تردید و ایمان را به‌درستی به تصویر بکشد. «خواب باران» رمانی است در 200 صفحه با مضمون دینی- اجتماعی که انتشارات کتابستان در روزهای پایانی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آن را روانه بازار نشر کرد.

معرفی هیأت انتخاب «تئاتر مردمی خرداد»
اعضای هیات انتخاب چهارمین همایش سراسری «تئاتر مردمی خرداد» ویژه‌ نمایش‌های خیابانی و محیطی معرفی شدند. به گزارش تسنیم، وحید لک، علی استادی و فرامرز قلیچ‌خانی به عنوان اعضای هیات انتخاب و ارزشیابی آثار متقاضیان چهارمین همایش سراسری «تئاتر مردمی خرداد» معرفی شدند. بازبینی آثار متقاضیان تهرانی به صورت حضوری، روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه در حوزه هنری انجام می‌شود و ارزشیابی آثار متقاضیان دیگر استان‌ها نیز با بازبینی فیلم آثارشان صورت خواهد گرفت. چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد به منظور ارج نهادن به شخصیت شامخ و تأثیرگذار بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و همچنین پرداختن به قیام 15 خرداد و نقش و جایگاه آن در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی توسط مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با همکاری ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) از 13 تا 16 خردادماه در تهران برگزار می‌شود.

برای بازدید از استودیوهای انیمیشن‌سازی
تهیه‌کننده فیلشاه به روسیه رفت
حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از استودیوهای انیمیشن‌سازی روسیه بازدید کرد.  به گزارش مهر، حامد جعفری، رئیس هیات مدیره گروه هنر پویا و تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» و «شاهزاده‌روم» از استودیوهای انیمیشن‌سازی روسیه بازدید کرد.  در این سفر ۵ روزه که به همت ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست‌جمهوری رقم خورد، سیدامیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بهنود نکویی مدیرعامل استودیو گنبدکبود و مدیرعامل شرکت رایمون مدیا نیز حضور داشتند.  این گروه با سفر به مسکو، پایتخت فدراسیون روسیه و سن‌پترزبورگ، از شرکت‌های انیمیشن‌سازی مشهور روسیه همچون Animaccord، kinoatis، Parovoz، Aeroplane، Melnitsa و Riki بازدید کردند. گروه هنرپویا هم‌اکنون انیمیشن سینمایی «فیلشاه» را به تولید رسانده است که در آینده‌ای نزدیک به اکران عمومی درمی‌آید.

«نخلستانی از فانوس» در بازار
کتاب «نخلستانی از فانوس» نوشته سیدحسین امیرجهانی از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد. غزاله و ابودحداح از اهالی حجاز هستند که روایت عشق و عاشقی این دو روایت کتاب را تشکیل می‌دهد که البته شخصیت‌های صدر اسلام چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در آن حضور دارند. شأن نزول قصه در کتاب نیز برگرفته از یکی از آیات قرآن است. کتاب «نخلستانی از فانوس» در 128 صفحه و شمارگان 2000 نسخه و قیمت 7 هزار تومان در نمایشگاه کتاب و بازار کتاب عرضه شد.


Page Generated in 0/0147 sec