printlogo


کد خبر: 175595تاریخ: 1396/2/26 00:00
اخبار

قوچان‌نژاد بهترین بازیکن سال هیرنفین شد
مهاجم ایرانی با آرای هواداران به عنوان بهترین بازیکن سال هیرنفین انتخاب شد.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از تلگراف هلند، رضا قوچان‌نژاد که موفق شد با زدن ۱۹ گل عملکرد بسیار خوبی را در تیمش داشته باشد و برای کسب آقای گلی تلاش کند، با آرای هواداران تیمش به عنوان بهترین بازیکن سال هیرنفین انتخاب شد. قوچان‌نژاد  که تابستان گذشته به هیرنفین آمد این فصل با عملکرد خوبی که داشت مورد تمجید رسانه‌های هلندی نیز قرار گرفت.

ایران با ۱۹ مدال در رده پنجم
در سومین روز از بازی‌های کشورهای اسلامی، آذربایجان عنوان صدرنشینی جدول مدالی را در اختیار داشت و ایران نیز در مکان پنجم قرار گرفت. بازی‌های کشورهای اسلامی در حالی وارد سومین روز برگزاری خود شد که میزبان بازی‌ها در صدر جدول مدالی قرار گرفته است. آذربایجان رقابت نزدیکی را با ترکیه برای صدرنشینی دارد. ایران نیز با کسب ۴ مدال طلا، ۵ نقره  و ۱۰ برنز مکان پنجم را در اختیار دارد. در حال حاضر از مجموع ۵۴ کشور شرکت‌کننده در این بازی‌ها ۲۵ کشور موفق به کسب مدال شده‌اند. آذربایجان با  ۲۷ مدال طلا در جایگاه نخست و ترکیه با ۲۴ مدال طلا در رده دوم قرار دارد.

حرکت جنجالی لاوتزی توهین به چینی‌ها بود؟
مهاجم آرژانتینی هبی چین با حرکت عجیب خود خشم چینی‌ها را برانگیخت تا خیلی‌ها خواستار اخراج او از این کشور شوند. ‌به نقل از فاکس‌اسپورت، اسکوئل لاوتزی با قراردادی نجومی از پاری ‌سن‌‌ژرمن راهی هبی چین شد. لاوتزی روز یکشنبه با کشیدن چشمانش سعی کرد، ظاهر خودش را شبیه چینی‌ها کند که این عکس بازتاب گسترده‌ای در محافل چین داشت. خیلی از چینی‌ها معتقدند لاوتزی حرکت نژادپرستانه‌ای را انجام داده و باید هر چه‌ زودتر از فوتبال این کشور اخراج شود، چون او به مردم چین با این کار توهین کرده است. باید ببینیم واکنش مسؤولان باشگاه هبی به این اقدام عجیب بازیکن نجومی‌شان چه خواهد بود.

موانع استقلالی و پرسپولیسی شدن شجاعیان و آقایی کدامند؟
داریوش شجاعیان و سعید آقایی کار راحتی برای پیوستن به استقلال و پرسپولیس ندارند. باشگاه گسترش فولاد تبریز ظاهرا تمایلی به جدایی داریوش شجاعیان از این تیم ندارد. آنها روی قرارداد 3 ساله خود با شجاعیان پافشاری می‌کنند و تنها شریط جدایی این بازیکن را پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. این در حالی است که شجاعیان علاوه بر پیشنهادات داخلی، پیشنهادات خارجی هم دارد. گفته می‌شود استقلال یکی از تیم‌های داخلی است که این بازیکن را می‌خواهد. از دیگر نکات جالب نقل‌وانتقالاتی تیم گسترش فولاد تبریز می‌توان به وضعیت سعید آقایی اشاره کرد. این بازیکن که فصل گذشته رضایتنامه خود را برای تراکتورسازی گرفته بود، ظاهرا چکی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان به باشگاه گسترش فولاد داده بوده که این چک هنوز نقد نشده و اگر این بازیکن راهی باشگاه دیگری شود، گسترشی‌ها در صدد نقد کردن این پول خواهند بود ولی اگر آقایی به گسترش فولاد بازگردد، توافق جدیدی راجع به این چک صورت می‌گیرد. از باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از باشگاه‌های خواهان این بازیکن نام برده می‌شود. لوکا بوناچیچ سرمربی تیم گسرش فولاد قرار است فردا به ایران بیاید و لیست بازیکنان مدنظرش را رسما به گسترشی‌ها اعلام کند.

توقف اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال
روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال که از چند سال قبل آغاز شده بود در حال حاضر متوقف شده و اراده‌ای برای اصلاح این اساسنامه وجود ندارد. از چند سال قبل بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال مورد بحث و گفت‌وگو بود که حتی قبل از انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال که منجر به ریاست مهدی تاج شد، علی کفاشیان، رئیس اسبق این فدراسیون خواهان اصلاح اساسنامه پیش از برگزاری انتخابات بود اما با درخواست وزارت ورزش و جوانان این موضوع به بعد از انتخابات موکول شد.  بحث پیرامون اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال زیاد است و همه از ایرادات این اساسنامه اطلاع دارند اما بعد از برگزاری انتخابات روند اصلاح اساسنامه کندتر شد و کمتر شاهد برگزاری جلسات میان اعضای کمیته‌ تدوین قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال و برخی مدیران فدراسیون از جمله علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون بودیم.


Page Generated in 0/0056 sec