printlogo


کد خبر: 175604تاریخ: 1396/2/26 00:00
اخبار

برخی نامزدها گویی اپوزیسیون نظام‌ هستند
رئیس دستگاه قضا می‌گوید متأسفانه برخی نامزدها به گونه‌ای عمل کردند که گویی اپوزیسیون نظام هستند و در جهت سیاهنمایی و زیرسوال بردن نهادهای قانونی نظام گام برداشتند.  به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به موضوع تشخیص اصلح به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف مردم در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی نامزدها به گونه‌ای عمل کردند که گویی اپوزیسیون نظام هستند و در جهت سیاهنمایی و زیرسوال بردن نهادهای قانونی نظام گام برداشتند که مطمئناً چنین اقدامی برخلاف مصالح ملی است. وی با بیان اینکه شاخص‌های تشخیص ارجح و اصلح متعدد است، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین شاخص‌ها همراهی با گفتمان انقلاب اسلامی است. باید به کسانی رأی بدهیم که این گفتمان را بیشتر دنبال می‌کنند، نه کسانی که برای جمع کردن چند رأی ممکن است با مروجین ابتذال هم همراهی کنند. چنین کسانی برای جمهوری اسلامی هیچ کاری انجام نخواهند داد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: در طول فعالیت‌های انتخاباتی و بویژه در مناظره‌ها سخنانی علیه برخی نهادهای انقلاب اسلامی که حسب قانون اساسی از نهادهای اصلی انقلاب هستند مطرح شد. از جمله نهادهایی که در این اثنا آماج حملات ناجوانمردانه قرار گرفت، قوه قضائیه بود. اینجانب به عنوان رئیس قوه قضائیه تاکنون در مقابل این هجمه‌های بی‌اساس و برخلاف موازین و بلکه مجرمانه، برای مصالح نظام سکوت اختیار کرده‌ام و البته تا پایان انتخابات نیز این سکوت را ادامه خواهم داد اما در زمان خود آنچه را باید بگویم، خواهم گفت.

مشارکت ۵۷ درصدی در انتخابات براساس نظرسنجی‌ها
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور از میل مشارکت ۵۷ درصدی واجدان شرایط در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری براساس نظرسنجی‌ها خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی‌اصغر احمدی در گردهمایی بزرگ دست‌اندرکاران انتخابات ۹۶ گفت: براساس نظرسنجی‌ها از بیش از ۵۶ میلیون واجد شرایط برای شرکت در انتخابات، ۵۷ درصد میل به مشارکت دارند.  وی افزود: در دنیای امروز توطئه‌ها علیه انقلاب و ملت ایران نه‌تنها کاهش نیافته است بلکه روز به روز افزایش می‌یابد به‌طوری که هیات حاکمه آمریکا به دنبال یک تابستان داغ با کاهش مشارکت مردم و ایجاد اختلاف در انتخابات ایران است. احمدی گفت: با کمال تاسف صهیونیست‌ها و حتی منافقان هم دست به کار شدند تا در روز ۲۹ اردیبهشت تعداد آرای ملت ایران به کمترین حد ممکن برسد اما نظرسنجی‌ها چیز دیگری می‌گوید.  وی افزود: در قانون انتخابات برای هر شعبه یک نماینده فرماندار مشخص شده است که به نوعی نقش فرماندار و استاندار را در شعبه اخذ رای ایفا می‌کند، همچنین قانونگذار در کنار هر صندوق نماینده شورای نگهبان را برای محافظت قرار داده است و وزارت کشور با هیات اجرایی مرکزی انتخابات می‌تواند مامورانی را برای کنترل و بازرسی جریان انتخابات به شهرستان‌ها و شهر‌ها اعزام کند.

تقسیم یارانه‌ها در شب انتخابات توهین به مردم است
کاندیدای انتخابات ریاست ‌جمهوری گفت: تقسیم یارانه‌ها در شب انتخابات توهین به مردم است و تنها کار دولت یازدهم تکذیب تعطیل شدن کارخانه‌ها بود. سیدمصطفی میرسلیم  دیروز در دانشگاه تبریز گفت: تمام مشکلات کشور به‌دست متخصصان تحصیلکرده داخلی قابل حل است و دیگر نیازی نیست تا دریوزگی بیگانگان را بکنیم. وی با بیان اینکه من خیلی رنج بردم وقتی شنیدم عده‌ای گفتند باید برای مشکل آب خوردن‌مان هم مساله تحریم‌ها را حل کنیم، اظهار داشت: یعنی آنقدر خوار و ذلیل شده‌ایم که باید برویم سرتسلیم در مقابل بیگانگان فرود آوریم تا تحریم‌ها را رفع کنند؟ این همه رفتند مذاکره کردند اما هنوز هم تحریم‌ها برطرف نشده است؛ پس در این شرایط باید برویم بمیریم؟ عده‌ای باید بدانند ملت ایران همواره زنده است.


Page Generated in 0/0151 sec