printlogo


کد خبر: 175609تاریخ: 1396/2/26 00:00
اعلام حمایت محمدباقر قالیباف از سیدابراهیم رئیسی
اتحاد برای مردم

اقدام انقلابی محمدباقر قالیباف در ائتلاف به نفع جریان انقلاب اسلامی، مورد توجه چهره‌های انقلابی قرار گرفت. دیروز دقایقی پس از انتشار بیانیه ائتلاف قالیباف به نفع حجت‌الاسلام رئیسی، بسیاری از چهره‌ها همچون محسن رضایی، مهرداد بذرپاش، الیاس نادران، محمدرضا باهنر، احمد توکلی، علیرضا زاکانی و... با تقدیر از این اقدام انقلابی، از خودگذشتگی قالیباف به نفع جریان انقلاب را اقدامی فداکارانه و با خلوص نیت خواندند. در همین راستا، مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز جریان انقلاب و کارآمد نشان داد هیچ چیز برایش الا خدمت به مردم مهم نیست و برای این موضوع تمام همت خود را به کار خواهد بست. بذرپاش تأکید کرد: اقدام در خور تحسین جناب دکتر قالیباف به‌رغم ظرفیت‌های خوبی که ایشان داشت، گواه این مدعاست که همه برای نه به وضع موجود که مردم را خسته و دلزده کرده، اتفاق نظر دارند. وی به تسنیم گفت: همه وحدت در عین اختلاف نظر را برای این مهم لازم می‌دانند. امروز تحقق آرمان‌های انقلاب، تبدیل کشور به کارگاه سازندگی، رونق تولید و ایجاد نشاط جز با همدلی همه جریان‌های وفادار به انقلاب محقق نمی‌شود؛ تصمیم ایشان شایسته تقدیر و حرکتی فداکارانه بود.
قالیباف در میدان سیاست هم ایثارگر است
غلامعلی حدادعادل، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز با اشاره به ائتلاف محمدباقر قالیباف با سیدابراهیم رئیسی، گفت: آقای قالیباف با انصراف خود به نفع آقای رئیسی نشان داد در میدان سیاست نیز همچون میدان جنگ، یک ایثارگر و یک راهگشاست. وی که با پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی گفت‌وگو کرده است، افزود: اکنون از همه ملت شریف ایران و همه کسانی که در آرزوی فردای بهتری برای ایران هستند، درخواست می‌کنم با رأی به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، به اتحاد «رئیسی ـ قالیباف» پاسخ مثبت دهند.
تصمیم قالیباف با خلوص نیت بود
محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از دیگر چهره‌هایی بود که از این اقدام قالیباف حمایت کرد. وی با بیان اینکه آقای قالیباف موقعیت خوبی در کشور داشتند، گفت: آقای قالیباف حرف‌هایی جدی زدند اما به‌نفع نیروهای انقلاب و آقای رئیسی از دور انتخابات کنار رفتند تا تراکم رأی نیروهای انقلابی و اصولگرایان پیرامون آقای رئیسی جمع شود. وی با اشاره به تصمیم فداکارانه قالیباف در کنار رفتن به‌نفع حجت‌الاسلام رئیسی، افزود: آقای قالیباف خیلی زحمت کشیدند و طرفداران انبوهی را دور خودشان جمع کرده و هزینه‌های معنوی و مادی پرداختند؛ سر این گردنه‌هاست که خلوص نیت برملا و به نمایش گذاشته می‌شود.
درود بر ایثار و برادری
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در چند هفته گذشته حمایت ویژه‌ای از کاندیداهای انقلاب اسلامی داشته است، با انتشار پیامی در توئیتر با تقدیر از قالیباف نوشت: حمایت آقای قالیباف از آقای رئیسی علامت پایان تفرقه در جبهه انقلاب اسلامی است؛ درود بر ایثار و برادری.
حرکت قالیباف ازخودگذشتگی  بود
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس نیز با بیان اینکه تجربه گذشته نشان داده هر زمانی با یکدیگر وحدت داشتیم و کنار یکدیگر بودیم و با انسجام به ارزش‌های انقلاب تأکید ‌کردیم موفق و پیروز بوده‌ایم، به فارس گفت: حرکت بسیار زیبا و دقیق آقای دکتر قالیباف حکایت از یک خودگذشتگی داشت که بر یک بصیرت، دقت و تیزبینی استوار بود. نماینده سابق مجلس افزود: با توجه به تجربه گذشته و با دقت نظر بر ضرورت تغییر وضع موجود و خطراتی که از جانب آن ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، راه اتحاد برای تغییر را انتخاب کردند که راه بسیار شایسته و خوبی است.
رشد آرای رئیسی نسبت به روحانی
در کنار تقدیر جبهه انقلاب از اقدام شجاعانه قالیباف، برخی نیز به تحلیل این اقدام پرداختند و از پیشی گرفتن آرای حجت‌الاسلام رئیسی نسبت به حسن روحانی خبر دادند. اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس شورای اسلامی، کناره‌گیری آقای قالیباف را باعث انسجام و اتحاد هرچه بیشتر نیروهای انقلاب دانست و گفت: جمع‌بندی نظرسنجی‌ها بیانگر این است که موقعیت و اقبال مردم به آقای رئیسی در استان‌های مختلف نسبت به آقای روحانی پیشی گرفته است.


Page Generated in 0/0060 sec