printlogo


کد خبر: 175616تاریخ: 1396/2/27 00:00
رویدادها

توهین زننده بازیگر بنفش به مردم
وقتی ستاد هنرمندان حامی حسن روحانی با ریاست حجت‌الله ایوبی اعلام موجودیت کرد و نشست خبری در راستای فعالیت این ستاد با خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد، قرار بود فعالیت‌ها برای ارتباط با هنرمندان و تلاش برای جلب حمایت از آنها آغاز شود. به گزارش تسنیم، این فعالیت آغاز شد و برخی هنرمندان از آقای روحانی اعلام حمایت کردند و شور و هیجان انتخابات بین هنرمندان هم شایع شد. این موضوع خوبی بوده و دعوت هنرمندان از مردم برای حضور در انتخابات عمل قابل ستایشی است اما وقتی اظهارنظرها رنگ توهین به خود می‌گیرد ناخوشایند می‌شود. مردم در سال‌های اخیر به اندازه کافی از مشکلات اقتصادی رنج برده‌اند و دیگر انصاف و جوانمردی نیست آنها را در این شرایط به تن‌پروری و تنبلی محکوم کنیم. امیرجعفری، بازیگر و یکی از حامیان حسن روحانی با کنایه‌ای زننده و تلخ به بیکاری مردم با لحنی توهین‌آمیز می‌گوید: خود مردم مقصرند. او در ادامه می‌گوید: از قدیم هم که نگاه کنی، همیشه رعیت دوست داشته یک گونی سیب‌زمینی و برنج بیشتر به او بدهند. ما را دارند تن‌پرور بار می‌آورند.  آنطور هم نیست که کار نباشد، نمی‌خواهید کار کنید. جعفری با اظهاراتی عوامانه می‌گوید: اگر با لیسانس کار گیرتان نمی‌آید، برای فوق‌لیسانس بخوانید. قشر ضعیف همین است دیگر.

توزیع مفاتیح‌الحیات در پاکستان
مدیر توزیع و فروش آثار آیت‌الله جوادی‌آملی از توزیع ترجمه اردوی کتاب «مفاتیح الحیات» در پاکستان خبر داد. علی ابوالقاسمی، مدیر توزیع و فروش آثار آیت‌الله جوادی‌آملی (مرکز بین‌المللی نشر اسرا) از ترجمه کتاب «مفاتیح‌الحیات» خبر داد و گفت: این اثر به‌ زبان اردو ترجمه و در کشور پاکستان توزیع شده است. وی ادامه داد: این اثر یکی از کتاب‌های پرمخاطب طی سال‌های اخیر از مرکز نشر اسرا است که در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. به‌گفته مدیر توزیع و فروش آثار آیت‌الله جوادی‌آملی؛ دویست‌ودهمین چاپ از کتاب «مفاتیح‌الحیات» منتشر شده است. هر کدام از چاپ‌های این اثر در 5 هزار نسخه عرضه شده است. محتوای کتاب «مفاتیح‌الحیات» از آثار آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی برگرفته از آیات قرآن و روایات معصومین (علیهم‌السلام) است که تاکنون تقریباً در یک‌ میلیون نسخه عرضه شده است. در این اثر بیش از 6 هزار روایت نقل شده است. این کتاب که در فصول مختلف به ‌نوعی بیانگر سبک زندگی اسلامی از منظر آیات و روایات است، همواره به‌عنوان یکی از کتاب‌های پرمخاطب از ابتدای نشر تاکنون بوده است.

گوهر خیراندیش: سینمای کودک نداریم
گوهر خیراندیش با بیان اینکه سینمای ایران به معنای واقعی سینمای کودک ندارد، بیان کرد این سینما به حمایت همیشگی دولت نیاز دارد. به گزارش مهر، گوهر خیراندیش، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بارها در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشتم و در فیلم‌های این حوزه به ایفای نقش پرداخته‌ام و این را می‌دانم که اگر جشنواره مانند ویترین برای ارائه آثار نباشد، برگزاری آن اتفاق خوبی است و کارگردان‌ها را تشویق به تولید آثار کودک و نوجوان می‌کند. صداپیشه «تهران ۱۵۰۰» بیان کرد: همیشه یک فکر خوب برای مهم‌ترین بخش جامعه، یعنی کودکان و نوجوانان و تربیت صحیح آنها اتفاق مهمی را به همراه دارد که می‌توان گفت بدون شک بودن این جشنواره هم بهتر از نبودن آن است و تداوم در برگزاری جشنواره و گرفتن ایده‌های نو از طریق آثار حضوریافته در آن و در نظر گرفتن جوایز مناسب برای افراد برگزیده، می‌تواند رونق بیشتری به سینمای کودک و نوجوان ببخشد. در واقع با این شرایط کارگردان‌های جوان هم می‌توانند با ارائه آثارشان خود را در این عرصه محک بزنند تا جشنواره هر سال با ایده‌های جدیدتری مواجه شود و انگیزه آنها برای ساخت فیلم بیشتر شود. بازیگر «جزیره جادو» با اشاره به وضعیت سینمای کودک گفت: درحال حاضر به معنای واقعی سینمای کودک نداریم. در سال‌های گذشته نویسندگانی همچون عباس کیارستمی و کامبوزیا پرتوی که در عرصه کودک و نوجوان فعالیت می‌کردند، تمام دغدغه‌شان سینمای کودک بود، مساله‌ای که امروزه کمرنگ‌تر از گذشته شده است.
 


Page Generated in 0/0052 sec