printlogo


کد خبر: 175632تاریخ: 1396/2/27 00:00
چهارگوشه

مترسک الیزه به دستبوس صهیونیست‌ها می‌رود
امانوئل مکرون، مترسک دست‌نشانده خاندان روتشیلد در کاخ الیزه برای ادای دین به حامیان صهیونیستش، نخستین سفر خارجی خود را بدون بیان هیچ اولویت و ضرورتی برای سیاست خارجی فرانسه به سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد داد. رئیس‌جمهور جدید فرانسه پس از آنکه نخست‌وزیر و نامزدهای اصلی کابینه‌اش را معین کرد همه را با اعلام نخستین مقصد خارجی‌اش غافلگیر کرد.  دیروز سفارت فرانسه در تل‌آویو اعلام کرد مکرون در کنفرانسی که یک اندیشکده اسرائیلی وابسته به دانشگاه تل‌آویو برگزار می‌کند شرکت خواهد کرد. از آنجا که این نشست با هدف حمایت از مذاکرات سازش و راهکار در اصل فرانسوی موسوم به «یک کشور، دو دولت» هفته آینده برگزار می‌شود، پس نخستین مقصد او فلسطین اشغالی خواهد بود. پیش از این تصور می‌شد او بلافاصله به دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به عنوان مهم‌ترین حامی دولتی‌اش در اروپا بشتابد اما شتافتن مکرون برای بوسه زدن بر دست حامیان صهیونیستش و شرکای خاندان روتشیلد در تل‌آویو، بر گزارش‌های هفته‌های اخیر روزنامه‌های اسرائیلی مبنی بر اینکه یهودیان مهم‌ترین حامیان رئیس‌جمهور جدید فرانسه در جریان کارزار انتخاباتی‌اش بوده‌اند صحه گذاشت.

احتمال حمله داعش به ناوهای روسیه
سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرد اطلاعاتی مبنی بر حملات احتمالی توسط داعش علیه ناوهای روسیه که از تنگه بسفر رد می‌شوند، دریافت کرده است. این حملات احتمالی ممکن است در قسمت‌هایی از تنگه که ناوها به خشکی نزدیک‌ترند، انجام شود. این تهدید احتمالی، هشدار امنیتی را افزایش داده و حرکت هر کشتی روسی با اسکورت هلی‌کوپتر پلیس و 2 کشتی گارد ساحلی انجام می‌گیرد. مقامات ترکیه اعلام کردند ۱۴۶ نقطه داغ برای حمله وجود دارد که شدیدا تحت مراقبت است. بر اساس توافق 2 کشور ناوهای روسیه به طور منظم از تنگه بسفر رد می‌شوند.

آوارگان جنوب سوریه قربانی داعش
یک خودروی بمب‌گذاری شده دوشنبه شب در داخل اردوگاه الرکبان واقع در جنوب سوریه در مرز با اردن منفجر شد. منابع اردنی می‌گویند این انفجار که دست‌کم 7 کشته داشت، در غرب اردوگاه الرکبان رخ داد. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

تداوم اعتراض‌های خیابانی در ونزوئلا
هزاران تن از مردم ونزوئلا در هفتمین هفته ناآرامی‌ها و اعتراضات علیه رئیس‌جمهوری این کشور خیابان‌ها و مسیرها را مسدود کردند و متعهد شدند به این روند ادامه دهند. رسانه‌های محلی ونزوئلا گزارش دادند سه‌شنبه درگیری‌ها میان مخالفان دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور با نیروهای امنیتی و پلیس در گرفته و اعضای اپوزیسیون در جریان این درگیری‌ها در 6 ایالت بازداشت شدند.


اعتراف کاندولیزا رایس به دروغ بودن ادعاهای حقوق‌بشری آمریکا
حمله به عراق ربطی به دموکراسی نداشت!
وزیر خارجه پیشین آمریکا در اعترافی تکان‌دهنده، ادعاهای واشنگتن درباره پرچمداری دموکراسی و حقوق‌بشر در جهان را دروغ دانست. کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا اذعان کرد ارتش کشورش با هدف برقراری دموکراسی در عراق به این کشور در سال 2003 حمله نکرد بلکه هدفش فقط سرنگون کردن رژیم صدام و برداشتن وی از سر راه واشنگتن بود. رایس که در دوران جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مشاور امنیت ملی بود، پنجشنبه‌شب اعلام کرد: آمریکا سال 2003 به عراق حمله کرد تا صدام حسین را سرنگون کند نه اینکه دموکراسی را برای این کشور مهم خاورمیانه به ارمغان بیاورد! رایس در انستیتوی بروکینگز گفت: آمریکا سال 2002 با متحدانش تصمیم گرفت که به عراق حمله کند و هدف واقعی‌اش سرنگون کردن صدام بود نه برقرار کردن دموکراسی. وزیر خارجه پیشین آمریکا افزود: ما به عراق حمله کردیم چون یک مشکل امنیتی بزرگ داشتیم و این مشکل همان بودن صدام در مسند قدرت بود.
 


Page Generated in 0/0050 sec