printlogo


کد خبر: 175641تاریخ: 1396/2/27 00:00
انتخابات

کشور درگیر بی‌تصمیمی شده است

مهرداد بذیرپاش گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی در جامعه ما از هر واجبی مهم‌تر است.
به گزارش فارس، عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم در مسجد مهدی موعود (ع) شهر بندرعباس گفت: ما در آستانه یک تصمیم بزرگ از سوی ملت‌مان قرار داریم و این در شرایطی است که کشور ما درگیر مشکل بزرگی به نام بی‌تصمیمی است. امروز با مدیرانی مواجهیم که تصمیم نمی‌گیرند و مردم ما وظیفه دارند تصمیم بزرگی بگیرند که شرایط کشور را تغییر دهند. وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر به جمعیت جوان جویای کار در کشورمان افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: با مدیرانی مواجه هستیم که کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته‌اند! ما باید در این شرایط تصمیم مهمی بگیریم و مسؤولانی انتخاب کنیم که بتوانند تصمیم بگیرند. نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: آن کسی که ادعای آن را دارد که می‌خواهد آزادی‌های مردم را افزایش دهد، کل طول عمرش جز کار امنیتی کار دیگری نکرده است و کل پرونده‌هایی که روی میزش بوده، پرونده‌های امنیتی بوده است. حالا بگویید چه کسی می‌خواهد میان مردم ما دیوار بکشد. حرف دیوار کشیدن میان مردم را اسرائیل علیه امام خمینی(ره) نیز گفت و حتی در دور دوم انتخابات سال 84 نیز این حرف‌ها تکرار شد اما پاسخ مردم را همه دیدیم.

در جدیدترین نظرسنجی‌‌ها
پس از حمایت قالیباف ، رئیسی از روحانی  پیش افتاد

نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر حکایت از آن دارد که اتحاد حاصل‌شده بین
2 کاندیدای اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، توانسته است روند حرکتی آرا به سوی کاندیداهای انتخاباتی را دچار دگرگونی کند. براساس آنچه خبرگزاری فارس منتشر کرده، این پیمایش نشانگر آن است که پس از اعلام کناره‌گیری محمدباقر قالیباف به سود حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، میزان افرادی که در انتخاب کاندیدای مورد نظرشان مردد بودند، به تنها حدود 8 درصد رسیده است. براساس همین پیمایش، رقم مربوط به این افراد پیش از ائتلاف 17 درصد بوده است. پیمایش مزبور حکایت از آن دارد که
3/77 درصد از حامیان محمدباقر قالیباف، تصمیم خود را برای رای به سیدابراهیم رئیسی گرفته‌اند. همچنین ائتلاف آقایان رئیسی و قالیباف، احتمال یک‌مرحله‌ای شدن انتخابات را افزایش داده است. در شرایط کنونی، نظرسنجی مزبور که پیش از ظهر روز سه‌شنبه به جمع‌بندی رسیده، مشارکت در انتخابات را در حدود 71 درصد پیش‌بینی می‌کند و سهم سیدابراهیم رئیسی از سبد رای را 9/47 درصد تخمین می‌زند. سهم آقای روحانی از سبد رای هم 8/44 درصد است.

مناظرات نشان داد زشت‌کرداری افراد پنهان نمی‌ماند

 حشمت‌الله قنبری می‌گوید منـاظـرات انتخـابـات ریاست ‌جمهوری نشان داد در نظام اسلامى ایران فساد و زشتى اصالت ندارد و زشت‌کردارى افراد تا همیشه پنهان نمى‌ماند. کارشناس مذهبی با بیان اینکه این روزها در رابطه با مناظره‌هاى تلویزیونى نامزدهاى ریاست‌جمهورى اظهارنظرهاى متفاوتى مى‌شود، گفت: برخی اظهار داشته‌اند مناظره‌ها شایسته نظام نبود و موجب تکدر خاطر و ناراحتى مردم  شده است و نباید برخى از این تندی‌ها مى‌شد. این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خاصیت مناظره سخن جدى و قاطع گفتن است و نقدهاى تند از عملکردها، سیاست‌ها و برنامه‌ها نه تنها عیب نیست بلکه مفید و کارساز است و باید آن را تحمل کرد. قنبری ادامه داد: معتقدم آنچه در 3 جلسه مناظره نامزدهاى محترم ریاست‌جمهورى گذشت آمیخته‌اى از زشتی‌ها و زیبایی‌ها بود و صد البته بهتر از این هم مى‌توانست باشد؛ برخى عبارت‌ها میان رقباى انتخاباتى رد و بدل شد که مى‌توانست نشود. به گفته وی،  اما این مناظره‌ها دستاوردهاى مبارکى داشت، اول اینکه معلوم شد در نظام اسلامى ایران فساد و زشتى اصالت ندارد و زشت‌کردارى افراد تا همیشه پنهان نمى‌ماند. این کارشناس مذهبی افزود: نه جمهورى اسلامى ایران ظرفیت و تحمل مفاسد حزبى و عشیره‌اى و جرائم سازمان‌یافته را دارد و نه ملت ایران با توجیهات سیاسى از فساد حاضر به پذیرش آن هستند.


Page Generated in 0/0063 sec