printlogo


کد خبر: 175679تاریخ: 1396/2/28 00:00
اخبار

«یک بوس خوشمزه» منتشر شد
کتاب «یه بوس خوشمزه» ماجرای دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید رضایی‌نژاد از سوی نشر کتاب جمکران روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس،  کتاب حاضر داستانی از دیدار رهبر انقلاب با آرمیتا فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد را به زبان کودکانه روایت می‌کند. این داستان از زبان آرمیتا روایت شده است. در این کتاب خواننده از زبان آرمیتا فرزند شهید رضایی‌نژاد به دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید وارد می‌شود و روایتی کودکانه از آن دیدار را می‌خواند. این کتاب برای کودکان نوشته شده و تصویرگری آن را سارا دستمالچیان انجام داده است. در بخشی از این کتاب آمده است: «رهبر از آرمیتا اجازه می‌گیرند که یکی از نقاشی‌هایش را بردارند. آرمیتا اجازه می‌دهد: «باشه همین رو ببر.» و آقا نقاشی آرمیتا از خودش را بر می‌دارند. موقع خداحافظی، رهبر از آرمیتا می‌خواهند که «یک بوس خوش مزه» بدهد. آرمیتا هم همین کار را می‌کند و بعد هم خودش با بوسیدن صورت آقا، محبتش را تمام می‌کند... » کتاب «یه بوس خوشمزه» به قلم هدی حشمتیان از سوی نشر کتاب جمکران در 16 صفحه رنگی با قیمت 3 هزار تومان روانه بازار کتاب شد. شهید داریوش رضایی‌نژاد، دانشمند هسته‌ای کشورمان در روز اول مرداد سال 1390 در حضور همسر و فرزندش به مقام رفیع شهادت نائل شد.

«سلام بر ابراهیم» در لبنان
کتاب «سلام بر ابراهیم» در لبنان به زبان عربی ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع خواهد شد. به گزارش تسنیم، کتاب «سلام بر ابراهیم»، شامل خاطراتی از شهید ابراهیم هادی از سوی گروهی در لبنان به عربی ترجمه می‌شود. چندی پیش نیز ترجمه آلمانی از این اثر منتشر و در کشور مقصد توزیع شد. «سلام بر ابراهیم» کاری‌ است از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی که در قالب زندگینامه‌ای مختصر و با 69 خاطره درباره شهید بزرگوار و جاویدالاثر «ابراهیم هادی» منتشر شده است. «سلام بر ابراهیم» تلاش دارد تا از گذر خاطرات و گفته‌های دیگران، شخصیت ابراهیم هادی را به عنوان یکی از شهدای 8 سال دفاع مقدس به مخاطب معرفی کند. در این راه، کتاب با استفاده از بیانی داستان‌گونه بر روایت‌های کتاب جذابیت بخشیده است. بخش اول کتاب، به زندگینامه شهید اختصاص دارد. شهید هادی در یکم اردیبهشت ماه سال 36 در خانه‌ای اجاره‌ای در خانواده‌‌ای مقید و مذهبی متولد می‌شود. هر چند صاحب خانه 3 پسر و یک‌دختر دارد اما از تولد فرزند جدید سر از پا نمی‌شناسد و پیوسته خدا را شکر می‌کند. کاسب محل که به کسب حلال معروف است، نام پسر را هم انتخاب کرده است: «ابراهیم»؛ نماد مقاومت و توکل. بعدها هادی درباره پدرش چنین گفته است: «اگر پدرم بچه‌های خوبی تربیت کرد، به خاطر سختی‌هایی بود که برای رزق حلال می‌کشید». 2 جلد مجموعه «سلام بر ابراهیم» طی ایام برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود و جزو پرفروش‌های این انتشارات اعلام
 شده است.

لوکیشن‌های «پایتخت ۵» سخت‌تر از قبلی‌هاست
مدیر تولید سریال «پایتخت ۵» می‌گوید لوکیشن‌های این مجموعه از فصل‌های قبلی سخت‌تر و بیشتر است. به گزارش مهر، محمود اتحادی، مدیرتولید سریال «پایتخت ۵» درباره لوکیشن‌های این سریال گفت: ما در این سری از پایتخت لوکیشن‌هایی از جمله مسجد، خانه نقی که این بار از فصل‌های قبل متفاوت است، خانه ارسطو، لوکیشن بوتیک، لوکیشن فروشگاه و آرایشگاه را داریم. وی همچنین درباره شهرهایی که سریال در آنها تصویربرداری می‌شود، اعلام کرد: ما در بخش شمال علاوه بر شیرگاه در ساری و قائم‌شهر نیز تصویربرداری داریم که مجموع کار در این شهرها حدود ۲۵ روز برآورد شده و بعد از آن از شمال خارج می‌شویم. تهیه‌کننده سریال «قرعه» درباره شرایط تصویربرداری «پایتخت ۵» عنوان کرد: اکنون روزکار هستیم و از صبح تا بعدازظهر بازیگران مشغول هستند و به دلیل حس و حالی که در فیلمنامه وجود دارد صحنه‌ها را به ترتیب می‌گیریم. مدیرتولید «پایتخت۵» در پایان درباره لوکیشن‌های این فصل یادآور شد: لوکیشن‌ها در این فصل از «پایتخت» بیشتر و سخت‌تر از فصل‌های قبلی است چون شرایط لوکیشنی متفاوتی در این فصل داریم و حتی این شرایط «پایتخت ۵» را با همه «پایتخت»‌های قبلی متفاوت می‌کند.


Page Generated in 0/0059 sec