printlogo


کد خبر: 175723تاریخ: 1396/2/28 00:00
رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم:
برنده اصلی انتخابات نظام و ملت ایران هستند

گروه سیاسی: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم استان‌های قزوین، زنجان و سمنان در سخنان مهمی، انتخابات روز جمعه را یک جشن ملی و یک حماسه بزرگ مردمی و جلوه‌ای از اندیشه نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل دیدگان جهانیان خواندند و با تأکید بر لزوم حضور بسیار پرحجم مردم پای صندوق‌ها گفتند: روز جمعه هر فردی رأی بیاورد، برنده اصلی انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از حاکم شدن فضای شور و شوق انتخاباتی در سراسر کشور خاطرنشان کردند: هر انتخاباتی که در دوره‌های مختلف برگزار می‌شود، در واقع صحنه درخشش ملت ایران و حماسه عظیم مردمی است که موجب افزایش عزت ملت و قدرت ملی می‌شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخابات را از منظر دیگر، به رخ کشیدن اندیشه نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل چشم سیاستمداران در دنیا دانستند و افزودند: مردم‌سالاری دینی یک تجربه جدید بود که به وسیله نظام جمهوری اسلامی و امام بزرگوار، به بشریت عرضه شد و ملت ایران در روز جمعه، بار دیگر تبلور این اندیشه نو را در معرض دید جهانیان قرار خواهد داد.
ایشان با تأکید بر اینکه انتخابات روز جمعه مورد توجه 2 گروه در دنیا قرار دارد، گفتند: از یک طرف مسؤولان و دستگاه‌های مختلف در آمریکا و اروپا و دولت‌های دنباله‌رو آمریکا در منطقه و همچنین مقامات رژیم صهیونیستی، نظاره‌گر انتخابات خواهند بود تا ببینند مردم ایران چگونه و با چه روحیه‌ای و در چه حجمی وارد میدان انتخابات خواهند شد و از طرف دیگر، ملت‌های منطقه با نگاه تحسین و حسرت به حضور مردم در روز جمعه چشم دوخته‌اند تا بار دیگر عظمت ملت ایران و آزادی موجود در نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی را نظاره‌گر باشند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بر همین اساس اگر حضور مردم در انتخابات ضعیف باشد، یک نوع قضاوت و تصمیم‌گیری خواهد شد اما اگر حضور مردم در انتخابات، هوشمندانه، قوی و با حجم زیاد باشد، قطعاً قضاوت به گونه دیگری خواهد بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات در دوره‌های مختلف را زمینه‌ساز طراوت‌بخشی مجدد و ارائه عظمتی دیگر از نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی، «روز جشن ملی و شادی و شور» است.
ایشان با اشاره به ناامنی گسترده موجود در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا گفتند: در چنین محیط ناامنی، جمهوری اسلامی ایران با لطف و عنایت الهی، با آرامش و امنیت کامل، در تدارک برگزاری انتخابات است که این موضوع بسیار
با اهمیت است و باید قدر و ارزش آن دانسته شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فضای آزادی، فضای تأثیرگذار بودن رأی مردم و محیط امن و آرام کنونی، مرهون نظام جمهوری اسلامی است، افزودند: اگرچه برخی از این فضای آزادی استفاده ولی آن را نفی و ناسپاسی می‌کنند اما اینکه ملت ایران با آزادی کامل در انتخابات شرکت می‌کنند و رأی و تصمیم آنها در انتخاب بالاترین مسؤول اجرایی کشور و همچنین مدیران شهری تأثیرگذار است، موضوع بسیار با ارزشی است که باید قدردان آن باشیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی و رأی مردم به‌ منظور انتخاب رئیس‌جمهور، برای ملت‌های منطقه ما که دولت‌های آنها تحت حمایت و سیطره آمریکا هستند، یک رؤیاست.
ایشان حضور مردم در صحنه و پای صندوق‌های رأی را حاوی 2 پیام مهم دانستند و گفتند: اولین پیام حضور در انتخابات «نشان دادن اعتماد و علاقه مردم به نظام جمهوری اسلامی» است و پیام دیگر آن، «نشان دادن زنده بودن و پای کار و مصمم بودن ملت ایران» است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد و هرچه انضباط و پایبندی کنونی به قانون بیشتر باشد، آبرو و احترام ملت ایران نزد ناظران جهانی بیشتر خواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رعایت انضباط و پایبندی به قانون در 3 مرحله «قبل از انتخابات، روز انتخابات و بعد از انتخابات» را بسیار با اهمیت برشمردند و افزودند: ملت ایران تجربه کرده است که رعایت این انضباط تا چه حد به نفع او است و بی‌انضباطی و رعایت نکردن قانون، تا چه میزان مضر است.
ایشان با تأکید بر اینکه روز جمعه با رأی مردم، در نهایت یک نفر از میان نامزدها انتخاب خواهد شد، خاطرنشان کردند: من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نیستم زیرا هر کس رأی بیاورد، برنده اصلی انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جدیت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتخابات و دستگاه‌های حافظ امنیت در انجام وظیفه خود گفتند: همه این دستگاه‌ها، مورد اعتماد و با یکدیگر نیز هماهنگ هستند اما بار دیگر به این دستگاه‌ها سفارش می‌کنم که آرای مردم امانت است و این امانت باید حفظ شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است افرادی باشند که قصد تخلف‌هایی را داشته باشند و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و حافظ امنیت اگرچه مورد اعتماد و مقبول هستند اما باید کاملاً مراقبت کنند. ایشان با تأکید بر اینکه دشمنان ملت ایران، از نزدیک صحنه انتخابات را رصد می‌کنند، خاطرنشان کردند: باید چهره ملت ایران در مقابل بدخواهان، چهره‌ای مصمم و دارای عزم راسخ برای تصمیم‌گیری و در عین حال چهره‌ای همراه با اعتماد به نفس، قدرتمند و با آرامش باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی سخنان ناشایستی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بیان شد، گفتند: اگرچه این سخنان شایسته ملت ایران نبود اما حضور مردم همه این مسائل را حل خواهد کرد و این سخنان تأثیری نخواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ان‌شاءالله مردم ایران اعم از زن و مرد، روز جمعه در سراسر کشور، در انتخابات شرکت خواهند کرد و با این حضور و با نشان دادن عزم راسخ خود، به نظام اسلامی آبرو خواهند بخشید.
ایشان در ادامه یک توصیه مهم به هواداران و ستادهای نامزدهای انتخاباتی داشتند و گفتند: علاقه‌مندان نامزدها و ستادهای آنها باید متانت و انضباط را رعایت کنند زیرا این چند صباح زندگی و کار دنیا خواهد گذشت و آنچه باقی می‌ماند، اعمال ما و محاسبه الهی است، بنابراین همه باید با در نظر گرفتن رضای الهی و با خالص کردن نیت‌ها در عرصه رقابت‌ها و تبلیغات انتخابات فعالیت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر فعالیت‌های انتخابات با هدف رضایت الهی باشد، خداوند به آنها برکت خواهد داد و آنچه به نفع ملت ایران است، پیش خواهد آمد، افزودند: همه موظف به پایبندی به قانون و رعایت انضباط قانونی و عمل به آن هستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: نظام اسلامی در طول نزدیک به ۴ دهه، به رغم دوره‌های مختلف و شرایط گوناگون دنیا و منطقه و همچنین برخی عملکردهای احیاناً نامناسب یا غیرجامع مسؤولان، به پیش رفته و حرکت عظیم جمهوری اسلامی و حضور مردم کار خود را کرده است.
ایشان تأکید کردند: این پیشرفت روز به روز ادامه خواهد یافت و جمهوری اسلامی آن روزی را خواهد دید که دشمنان مأیوس شوند و از زیاده‌گویی و یاوه‌گویی دست بردارند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان بحث انتخابات اظهار امیدواری کردند خداوند متعال به آزمون بزرگ روز جمعه عنایت کند و برکت دهد و هر آنچه را که خیر و صلاح ملت و کشور است، پیش آورد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان‌شان، ماه شعبان را ماه دعا و توسل و آماده شدن برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان خواندند و افزودند: باید از فرصت باقیمانده ماه شعبان استفاده و خود را وارد وادی معنویت و رحمت الهی کرد و جوانان عزیز با دل‌های صاف و پاک‌شان، آمادگی بیشتری برای استفاده از این فرصت و نعمت الهی دارند.


Page Generated in 0/0142 sec