printlogo


کد خبر: 175764تاریخ: 1396/2/30 00:00
نبض جامعه

مدیرکل کمیته امداد استان تهران:
هر تهرانی ماهانه 243 تومان صدقه می‌دهد
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان آنکه مردم استان تهران در سال ۹۵ بیش از 39 میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، گفت: هر تهرانی سال گذشته به طور متوسط 2951 تومان صدقه پرداخت کرده است. بر اساس تحلیل انجام شده هر یک از نیکوکاران استان تهران روزانه 8 تومان و ماهانه 243 تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.  محسن ولیئی ضمن بیان آنکه در حال حاضر بیش از 730 هزار صندوق صدقات در استان تهران تعبیه شده، به ایسنا افزود: از این تعداد بیش از 680 هزار صندوق صدقه کوچک در منازل، 11 هزار صندوق متوسط در ادارات و مراکز علمی و باقی صندوق‌های بزرگ بوده که در میادین و معابر نصب شده‌اند. وی در ادامه تاکید کرد: 100درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده در این طرح به‌منظور رفع نیازهای خانواده‌های تحت پوشش در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان شهر و محل جمع‌آوری هزینه می‌شود.  

ثبت‌نام 95 درصد واجدان شرایط حج تمتع
در مرحله اول ثبت‌نام تا‌کنون حدود ۹۵ درصد واجدان شرایط حج تمتع در کاروان‌ها مبادرت به ثبت‌نام کرده‌اند‌. به گزارش تسنیم، مرحله اول ثبت‌نام کاروان‌های حج 96، از 24 اردیبهشت تا پنجشنبه 28 اردیبهشت ادامه داشت و مرحله دوم ثبت‌نام  از روز شنبه 30 اردیبهشت‌ماه برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود. در مرحله اول ثبت‌نام حدود 95 درصد واجدان شرایط مبادرت به ثبت‌نام کرده‌اند‌، لذا چنانچه کسی به هر دلیلی در این چند روز قادر به ثبت‌نام نبوده‌، می‌تواند از شنبه 30 اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سامانه haj.ir 96haj96 یا مراجعه به دفاتر زیارتی محل ثبت‌نام کاروان‌ها نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های حج اقدام کند. اولویت‌های اعزام و ثبت‌نام مرحله اول حجاج، شامل کسانی بود که تاپایان شهریور سال 85 ثبت‌نام کرده بودند اما از روز شنبه در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج کسانی هم که تا پایان آبان‌ماه سال 85 در بانک ودیعه داشته‌اند، می‌توانند برای نام‌نویسی در کاروان‌های حج سال جاری اقدام کنند که در این‌باره مدیریت حج و زیارت استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.

اعزام کارشناسان ایران برای ساماندهی موزه‌های عراق
معاون میراث فرهنگی کشور از اعزام کارشناسان کشورمان برای ساماندهی موزه‌های عراق خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدحسن طالبیان اظهار داشت: خرداد امسال نخستین گروه از کارشناسان کشورمان برای ساماندهی موزه‌های عراق به این کشور اعزام می‌شوند. معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: اعزام این گروه از کارشناسان ایرانی برای پیگیری و بررسی گنجینه‌های موزه‌های عراق خواهد بود. طالبیان به علاقه برخی کشورها برای انعقاد تفاهمنامه با ایران در حوزه میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این کشورها ژاپن است به‌طوری که این کشور آماده سرمایه‌گذاری در ایران شده است. معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین به برپایی نمایشگاه‌های ارمنستان و کره‌جنوبی در ایران نیز اشاره کرد. گفتنی است، موزه موصل یکی از موزه‌های مهم عراق است که در شهر موصل قرار دارد. این موزه دومین موزه مهم عراق بود که طی جنگ عراق غارت شد و فوریه 2015 نیز توسط داعش بخش‌های بسیاری از آثار و ساختمان آن تخریب شد. همچنین موزه ملی عراق (المتحف العراقی) موزه‌ای است با گنجینه‌ای از تمدن میانرودان، بابل و ایران که در بغداد قرار دارد. این موزه در جریان اشغال عراق در سال 2003 مورد دستبرد دزدان عتیقه قرار گرفت. موزه ملی عراق پس از سال‌ها تعطیلی به دلیل جنگ، فوریه 2015 با حضور نخست‌وزیر عراق حیدرالعبادی بازگشایی شد.


Page Generated in 0/0060 sec