printlogo


کد خبر: 175806تاریخ: 1396/2/31 00:00
اخبار

تحلیل امیرعبداللهیان از اهداف سفر ترامپ به عربستان

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: عربستان از زمانی که در باتلاق یمن گرفتار آمد به فکر ایجاد ناتوی عربی افتاد تا حمایت بیش از پیش نظامی آمریکا و اعراب را با خود همراه کند. حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با مهر درباره اهداف سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی گفت: برخی اخبار تایید می‌کند که مقامات عربستان به ترامپ پیشنهاد سرمایه‌گذاری تا سقف ٢٠٠ میلیارد دلار در آمریکا را ارائه کرده و همچنین در حوزه انرژی امتیازات بزرگی به آمریکایی‌ها داده‌اند؛ ضمن اینکه اعتبار حاکمیت عربستان به دموکراسی و حمایت مردمش نیست بلکه همواره با تکیه بر آمریکا خود را حفظ کرده است. متقابلا آمریکا هم از این مسیر نیازهای خود را در منطقه تامین کرده است. دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در پاسخ به این سوال که ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی خود انتقادات شدیدی به عربستان داشت؛ چه دلایلی اکنون موجب نرمش رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به پادشاهی عربستان شده است، عنوان کرد: هر کشوری متناسب با منافع خود رفتار می‌کند. آمریکا همواره منافع خود را در تنظیم روابط با سعودی ملاک عمل قرار داده است و از این منظر تفاوتی بین آمریکای اوباما و آمریکای ترامپ نیست. در واقع در نگاه به ریاض، ملاک برای آمریکا، رعایت حقوق بشر و دموکراسی در سعودی نیست.

ایران حمله جنگنده‌های آمریکا به نیروهای سوریه را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله جنگنده‌های آمریکایی به کاروان نیروهای سوریه در منطقه جنوب را محکوم و آن را تجاوز و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه خواند. بهرام قاسمی ضمن محکومیت حمله جنگنده‌های آمریکایی به کاروان نیروهای سوریه در منطقه جنوب، آن را تجاوز و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه به عنوان یک کشور مستقل عضو جامعه بین‌الملل و نیز یکجانبه‌گرایی آمریکا در نظام بین‌الملل و نادیده گرفتن موازین به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خواند. وی با تأکید بر اینکه این اقدام با هدف تغییر موازنه در صحنه میدانی و خرید زمان برای تروریست‌ها صورت گرفته، گفت: این حمله به بهانه‌ای واهی و با هدف سرپوش گذاشتن بر مشکلات دولتمردان آمریکایی در عرصه داخلی و بین‌المللی انجام شده و نمونه‌ای آشکار از مداخلات خرابکارانه دولت آمریکا در منطقه است که در بزنگاه‌های مشخص و در جهت تغییر معادلات به آن رو می‌آورد.  قاسمی در ادامه با اشاره به نتایج مخربی که این قبیل اقدامات می‌تواند بر روند تحولات در سوریه و مبارزه با تروریسم داشته باشد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت سوریه و معارضه معتدل این کشور و همه طرف‌های تاثیرگذار در سوریه تلاش می‌کنند با ایجاد مناطق کاهش تنش، بستر مناسبی را برای گفت‌وگو‌های سازنده سوری- سوری فراهم کنند و با تشویق طرفین، به روند آستانه و مذاکرات ژنو شدت بیشتری بدهند، تجاوزات مکرر آمریکا نه تنها با هدف تخریب این روند سازنده تعقیب می‌شود بلکه دستاوردی جز تقویت مواضع گروه‌های تروریستی در خاک سوریه نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور منتخب با محرومیت و فساد مقابله کند

نامزد انتخابـات دوازدهمیــن دوره ریاست‌جمهوری با تبریک به منتخب ملت گفت: رئیس‌جمهور منتخب با جبران فرصت‌های سوخته با محرومیت و فساد مقابله کند. به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، سیدمصطفی میرسلیم با صدور پیامی، از ملت ایران برای خلق حماسه حضور در انتخابات تشکر و برای رئیس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن تشکر صمیمانه از حضور افتخارآفرین هموطنان ارجمندم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، بویژه کسانی که بر مبنای شناختی بی‌شائبه، با رأی خالصانه‌شان به این جانب ابراز محبت فرمودند، مراتب تبریک خود را به رئیس‌جمهوری منتخب مردم که توانست اعتماد اکثریت را به خود جلب کند، تقدیم می‌کنم. امیدوارم او بتواند به فضل خدا در 4 سال آینده با عملکردی حق‌گرایانه و استفاده از همکاران پاکدست و اتخاذ مدیریت درست، موجب افزایش اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکپارچگی ملی و جبران فرصت‌های سوخته گذشته و اعتلای شأن ایرانیان و پیشرفت میهن اسلامی‌مان و مقابله با محرومیت و فساد و ظلم و استکبار شود.»
سید مصطفی میر سلیم/ 30اردیبهشت 96


Page Generated in 0/0068 sec