printlogo


کد خبر: 175817تاریخ: 1396/2/31 00:00
نبض جامعه

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد
افزایش آمار مجوز سقط درمانی در کشور

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: افزایش متقاضیان سقط درمانی به دلیل زیاد شدن اطلاع‌رسانی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم از راهکارهای قانونی سقط جنین درمانی است.
به گزارش فارس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در سال‌های اخیر مطابق با آمارهای ثبت شده در سازمان پزشکی‌قانونی کشور شاهد افزایش آمار متقاضیان سقط جنین درمانی و به تبع آن افزایش تعداد مجوزهای صادر شده در این حوزه بوده‌ایم که مهم‌ترین دلیل آن ارتقای سطح آگاهی جامعه و اطلاع از این امکان قانونی است. این افزایش متقاضیان عمدتا به دلیل افزایش اطلاع‌رسانی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم از راهکارهای قانونی سقط جنین درمانی است که مطابق آنچه در قانون عنوان شده انجام می‌شود مجوز سقط درمانی تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می‌شود که مهم‌ترین آن سن بارداری کمتر از 19 هفته است. سال گذشته نیز تعداد کل متقاضیان سقط‌جنین درمانی که برای دریافت مجوز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، 12 هزار و 281 نفر بود که تعداد این افراد در مقایسه با سال قبل از آن 4/23 درصد افزایش یافت. تعداد مجوزهای صادر شده نیز در سال 1395 نسبت به سال قبل از آن رشد 8/19 درصدی داشت.

بارش باران در 10 استان کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شنبه گرم‌ترین روز تهران از ابتدای سال است. فریبا گودرزی به میزان اظهار داشت: شاهد روند افزایشی دما در کشور بویژه سواحل دریای خزر هستیم. دما در استان‌های ساحلی تا 6 درجه افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: شنبه گرم‌ترین روز تهران از ابتدای سال است و دما به 35 درجه بالای صفر می‌رسد. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و شاهد بارش پراکنده باران در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، البرز، قزوین، تهران، کردستان، قم، همدان و مرکزی هستیم. این سامانه روز دوشنبه به شرق کشور می‌رسد. گودرزی از ورود گرد و غبار به استان‌های مرزی خبر داد و تاکید کرد: در استان‌های کردستان، ایلام، خوزستان، کرمانشاه و بوشهر شاهد بروز پدیده گرد و غبار خواهیم بود.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور اعلام کرد
آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای

مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت داوطلبان برای ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهد بود.
حسین توکلی به میزان گفت: ثبت‌نام برای شرکت در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه پایان می‌پذیرد. وی افزود: داوطلبان از روز یکشنبه (امروز) ۲۴ اردیبهشت‌ماه فرصت داشتند نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه توصیه‌ای به داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی اظهار کرد: درخواست ما این است که داوطلبان متقاضی، حداکثر تا پایان  یکشنبه جهت ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند. توکلی درباره آمار ثبت‌نام‌کنندگان در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: تعداد ۸۳ هزار و ۱۴۱ داوطلب ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند. وی با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده برای پذیرش اذعان کرد: ظرفیت نهایی پذیرش در این دوره ۲۹۴ هزار و ۶۸۴ نفر در نظر گرفته شده است.
 


Page Generated in 0/0056 sec