printlogo


کد خبر: 175829تاریخ: 1396/2/31 00:00
اخبار

«رزم رستم و افراسیاب»در میدان فردوسی

عباس برزگرگنجی، هنرمند نقاش اثر «رزم نخست رستم و افراسیاب» از آثار نگارگری شاهنامه شاه تهماسبی را به مناسبت سالروز بزرگداشت فردوسی در ۷۰۰ مترمربع در میدان فردوسی اجرا کرد. به گزارش تسنیم، عباس برزگرگنجی، هنرمند نقاش درباره اجرای طرح نقاشی دیواری با موضوع شاهنامه فردوسی گفت: این اثر که براساس دستور شورای هنری نقاشی دیواری سازمان زیباسازی و به مناسبت بزرگداشت مقام شاعر بزرگ ایران فردوسی انتخاب شد، در محور میدان فردوسی تا دروازه دولت اجرا شده است. وی افزود: «رزم نخست رستم و افراسیاب» در این اثر با مساحتی بالغ بر 700 مترمربع اجرا شده که در روز بزرگداشت فردوسی نیز به بهره‌برداری رسید.

مایکل مور با «فارنهایت 9/11» می‌آید

کارگردان و مستندساز سرشناس آمریکایی اخیرا مستند جدیدی علیه دونالد ترامپ را در برنامه خودش قرار داده است. به گزارش تسنیم، مایکل مور، کارگردان سرشناس مستند «سیکو» و «بعد کجا را اشغال کنیم؟!» اخیرا به صورت مخفیانه در حال ساخت مستند جدیدی علیه دونالد ترامپ بوده است. این مستند که درباره انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا بوده، «فارنهایت 9/11» نام دارد و هاروی وینشتاین، تهیه‌کننده مشهور هالیوودی شخصا حق پخش جهانی آن را خریداری کرده است. نام مستند جدید به روزی اشاره می‌کند که دونالد ترامپ پیروز انتخابات آمریکا معرفی شد. جالب است بدانید مایکل مور با مستند «فارنهایت 11/9» که به حوادث پیرامون 11 سپتامبر می‌پرداخت در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کن حاضر شده بود و توانست نخل طلای بخش رقابتی را ببرد. او عملا با همان فیلم تبدیل به یک مستندساز شناخته شده گردید و حالا با فیلم جدیدش دوباره به کن رفته تا این بار در بازار این جشنواره بزرگ بتواند پخش‌کننده‌ای پیدا کند. مشکلی که البته با حضور هاروی وینشتاین رفع شد. پیش از این با حمایت وینشتاین فیلم «فارنهایت 11/9» توانسته بود با 200 میلیون دلار، پرفروش‌ترین مستند تاریخ شود. مور پیش از این فیلم «مایکل مور در ترامپلند» را درباره رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ساخته بود که خودش آن را در اکتبر گذشته توزیع کرد. گفتنی است مستند اول که درباره حوادث 11 سپتامبر است، «فارنهایت 11/9» بوده و مستند دوم درباره دونالد ترامپ «فارنهایت 9/11» است.

ساخت عروسک ارزش افزوده کتاب است

مدیر نشر زعفران گفت: امروز با وجود انواع بازی‌های رایانه‌ای نمی‌توان تنها از طریق کتاب‌های کاغذی بچه‌ها را به خواندن علاقه‌مند کرد. به گزارش مهر، نوشین نیلفروشان با اشاره به ساخت عروسک چوبی و پولیشی فلیکس و استقبال از آن در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما به پیوست فرهنگی معتقدیم. پیوست فرهنگی به این معنی است که در همه جای دنیا وقتی داستانی نوشته و فیلمی ساخته می‌شود و با تعداد زیادی از مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند، براساس شخصیت اصلی آن داستان یا فیلم، پویانمایی و عروسک و لوازم‌التحریر و لباس و دیگر محصولات فرهنگی تولید و عرضه می‌شود. از این رو به ساخت عروسک چوبی و پولیشی فلیکس و همچنین فیل و خرس (2 شخصیت از مجموعه شخصیت‌های «آشنایی با حیوانات») پرداختیم که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.  

«هنگام بیداری» در بازنویسی نهایی

 مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج درباره مجموعه «هنگام بیداری» بیان کرد فیلمنامه این سریال در مرحله بازنویسی نهایی است. به گزارش مهر، حبیب والی‌نژاد درباره سریال «هنگام بیداری» که قرار است به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شود، با اشاره به فیلمنامه سریال نیز اظهار کرد: نگارش فیلمنامه مجموعه «هنگام بیداری» اکنون در ۴۰ قسمت در بازنویسی نهایی است که علی طالب‌آبادی آن را به نگارش درآورده است. والی‌نژاد در پایان درباره ویژگی این سریال یادآور شد: «هنگام بیداری» در بستر تاریخ و حوادث جنگ اول جهانی، قیام مردم بوشهر، هجوم انگلیس به این شهر و... می‌گذرد. ساخت دکورهای این سریال زیر نظر عباس بلوندی در شهرک غزالی ادامه دارد و حدود چند ماه پیش ‌تولید این مجموعه طول خواهد کشید.


Page Generated in 0/0067 sec