printlogo


کد خبر: 175846تاریخ: 1396/2/31 00:00
چهارگوشه

ساقط شدن اف‌ـ16 سعودی  توسط یمنی‌ها
ارتش یمن یک فروند جنگنده اف-16 سعودی را در منطقه نجران سرنگون کرد.  به گزارش شبکه المسیره، ارگان انصارالله یگان هوایی ارتش یمن مستقر در استان شمالی صعده، بامداد شنبه یک فروند جنگنده اف-16 نیروی هوای سلطنتی عربستان را در منطقه نجران در مرزهای جنوبی عربستان ساقط کرد.

15 نفر قربانی انفجارهای بصره
فرماندهی عملیات بصره اعلام کرد انفجار 2 خودروی بمب‌گذاری شده که در مسیر بصره از سمت منطقه الرطبه در استان الانبار در حال حرکت بودند، منجر به کشته شدن ۱۵ تن و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن دیگر شد. استان بصره عراق یکی از استان‌های امن بوده و از حدود یک سال پیش شاهد انفجار هیچ خودروی بمب‌گذاری شده نبوده و تنها شاهد درگیری‌های مسلحانه بین عشایر عراقی بوده است. همچنین جمعه شب در جریان 2 حمله تروریستی داعش در بغداد، 13 تن کشته شدند.

کتاب داعش در ترکیه مجوز چاپ گرفت!
انتشار کتابی که قتل‌عام و اقدامات تروریستی داعش را «جهاد» به شمار می‌آورد در ترکیه در میان سکوت مشکوک دولت این کشور، جنجال به پا کرده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد داعش مجوز رسمی چاپ کتاب تبلیغاتی خود را گرفته است. این در حالی است که مسؤولان انتشاراتی که کتاب مذکور را چاپ و منتشر کرده، ادعا کردند این کتاب مربوط به القاعده است. پیش‌تر نیروهای ائتلاف چند نسخه از کتابی با عنوان «سربازان جهاد در راه شهادت» را طی عملیات امنیتی در شهر الطبقه سوریه یافتند که اعضای داعش در آنجا حضور داشتند.

شرط مذاکره کره‌شمالی با آمریکا
کره‌شمالی سیاست خصمانه آمریکا را ریشه همه مشکلات و مانعی برای برگزاری هرگونه مذاکرات احتمالی دانسته و تاکید کرده است با ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن، مذاکرات با آمریکا غیرممکن است. این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است راه‌حل نظامی برای کره‌شمالی، نتایجی «فاجعه‌بار در مقیاسی باورنکردنی» خواهد داشت. کره‌شمالی تاکنون به تمام درخواست‌ها و هشدارها برای توقف برنامه هسته‌ای و موشکی خود پاسخ منفی داده است.


Page Generated in 0/0052 sec