printlogo


کد خبر: 175861تاریخ: 1396/3/1 00:00
رویدادها

تمدید مهلت ارسال آثار به «فیلم سبز ایران»
مهلت ارسال آثار به ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران تا ۱۵ خردادماه ٩٦ تمدید شد. به گزارش مهر، ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران که چندی پیش برای جذب آثار فراخوان داده بود، تا ۱۵ خردادماه پذیرای آثار متقاضیان این جشنواره در بخش‌های مختلف است. ثبت‌نام در جشنواره در سایت رسمی www.iigff.org امکانپذیر است. این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست با ابزار و بیان هنری و نیز شناسایی آثار ارزشمند در توجه بخشیدن به حفاظت محیط زیست و توسعه آگاهی مردم در حوزه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران با گستره بین‌المللی توسط سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود، تا ۱۵ خردادماه آثار با موضوع اقتصاد سبز (گردشگری پایدار- شهر پایدار- انرژی‌های سبز) در بخش‌های رقابتی محتوای مورد نظر را می‌پذیرد.

پایان پیش‌تولید فیلم حاتمی‌کیا
پیش‌تولید فیلم «پرواز به وقت شام» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد خزائی بتازگی به پایان رسیده و قرار است بزودی و ظرف یک یا 2 هفته آینده فیلمبرداری این اثر آغاز شود. به گزارش فرهنگ‌نیوز، فیلمبرداری «پرواز به وقت شام» در ایران و سوریه انجام خواهد شد و جز بابک حمیدیان و هادی حجازی‌فر مابقی بازیگران این فیلم، عرب‌زبان خواهند بود. همچنین قرار است بخش‌های داخلی این سریال در تهران و اصفهان فیلمبرداری شود و بعد از آن گروه برای ضبط بخش‌های خارجی به احتمال زیاد به کشور سوریه خواهند رفت. «پرواز به وقت شام» درباره داعش و تهدیدات تکفیری‌هاست و بخشی از داستان آن در سوریه می‌گذرد و فیلمبرداری بخش اصلی فیلم در فرودگاه و هواپیما انجام می‌شود؛ البته هنوز مشخص نیست لوکیشن اصلی فیلم در داخل کشور یا سوریه خواهد بود.

«دلیل» آمد
حمید حسام درباره  کتاب «دلیل» اظهار داشت: «دلیل» خاطراتی از زبان همرزمان و خانواده درباره شهید علی چیت‌سازیان روایت شده که در برگیرنده ایام کودکی او تا شهادت وی در سال 1366 است. به گزارش فارس، این مولف در ادامه با بیان اینکه «دلیل» شامل خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید چیت‌سازیان هم می‌شود، بیان داشت: شهید چیت‌سازیان که سیزدهم رجب 1343 در یک خانواده مذهبی در همدان متولد شد فردی جسور، شجاع و مدیر بود به طوری که در سن 18سالگی مربی آموزش‌های نظامی (تاکتیک رزمی، اسلحه‌شناسی، اطلاعات عملیات) در پادگان قدس سپاه همدان شد  و در شناسایی دشمن و رخنه در سال 1361 همگان را شگفت‌زده و او را به عنوان شخصی مخلص و شجاع به فرماندهان معرفی کرد که توانست مواضع دشمن را بخوبی شناسایی کند و توانست با مهارت شجاعت در عملیات مسلم ابن‌عقیل تا شهر مندلی عراق نفوذ کند و پس از آن توانست در مقام فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ انصارالحسین رشادت‌های بی‌نظیری از خود به جا بگذارد. کتاب «دلیل» از سوی انتشارات سوره مهر با طرح جلد جدید چند روزی است عرضه شده است.

جشن رمضان در شبکه کودک
کانال‌های پویا و نهال با مجموعه متنوعی از برنامه‌های شاد، جشنواره رمضانی خود را برگزار می‌کنند. به گزارش تسنیم، امسال در ماه مبارک رمضان، براساس تجربه موفق سال گذشته، شبکه کودک تلاش می‌کند خاطره‌هایی دلنشین، شاد و معنوی‌ را برای خردسالان و کودکان خلق کند. بر همین اساس، برنامه سحرگاهی محبوب «سر سفره خدا» دوباره میهمان خانه‌های کودکان روزه‌دار خواهد شد تا در کنار خانواده خود، آماده
روزه گرفتن شوند. برنامه پرطرفدار «پف‌فیلم» نیز هر شب با پخش یک فیلم سینمایی جذاب، شب‌های رمضان را با دنیای تخیل و شادی، رنگ‌آمیزی می‌کند. سریال‌های جدید «پهلوانان»، «تندرها به پیش»، «فوتبال رباتی» و «حیوانات ماشینی» نیز در ایام ماه مبارک از کانال‌های پویا و نهال پخش خواهد شد. همچنین برنامه حفظ سوره‌های کوچک قرآن برای خردسالان زیر 6 سال، جزءخوانی روزانه و مسابقه تفسیر قرآن برای کودکان 6 تا 12 سال، از شبکه تخصصی کودک پخش خواهد شد. همچنین به روال سال گذشته و برای انطباق با تغییرات سبک زندگی مومنانه در ماه مبارک رمضان، پخش شبکه کودک
24 ساعته خواهد بود.


Page Generated in 0/0063 sec