printlogo


کد خبر: 175862تاریخ: 1396/3/1 00:00
تقابل سرنوشت‌ساز استقلال با نماینده امارات
حمله با چشمان باز

در ادامه دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره کهن، تیم فوتبال استقلال ایران، امروز دوشنبه در تهران به مصاف العین امارات می‌رود. آبی‌پوشان تهرانی در حالی در خانه به دیدار حریف اماراتی می‌روند که می‌توانستند به عنوان تیم نخست گروه خود به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند و به دیدار تیم دوم گروه C بروند اما به دلیل اینکه الاهلی عربستان در گروه سوم بازی‌ها رتبه دوم را کسب کرد، در صورتی که استقلال در گروه خود اول می‌شد باید برای 2 دیدار رفت و برگشت با آن تیم، یک کشور ثالث را انتخاب می‌کرد. در نهایت، شاگردان منصوریان با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود، حالا باید به مصاف تیم نخست گروه سوم یعنی العین امارات بروند. حریف اماراتی استقلالی‌ها بازیکنان پرقدرت و توانمندی دارد که می‌توانند این تیم ایرانی را دچار مشکل کنند. عمر و محمد عبدالرحمن، 2 بازیکن شاخص العین هستند که در مرحله گروهی هم عملکرد درخشانی داشتند و توانستند تیم خود را به مرحله حذفی برسانند. علاوه بر این دو، چند ملی‌پوش و چند بازیکن خارجی تکنیکی و با کیفیت در ترکیب العین حضور دارند. استقلال برای رسیدن به مرحله حذفی، کار چندان سختی نداشت و می‌توان گفت در آسان‌ترین گروه مقدماتی قرار داشت اما حالا در دیدار با العین، محک جدی خواهد خورد. مهم‌ترین چالشی که استقلالی‌ها با آن روبه‌رو هستند، غیبت جابر انصاری و احتمال غیبت امید ابراهیمی در دیدار رفت با العین است. این در حالی است که امید نورافکن، هافبک جوان و بازیساز استقلال هم به همراه تیم‌ملی جوانان به کره‌جنوبی رفته و میانه میدان آبی‌ها اکنون از بازیکن خلاق و توانمند، خالی است. باید دید منصوریان چگونه بر این مشکل فائق می‌آید و چطور جای خالی این بازیکنان را پر می‌کند. دیدار 2 تیم،  امروز ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. در دیگر دیدار امروز، الاهلی عربستان و الاهلی امارات از ساعت ۲۲:۱۵ با هم دیدار می‌کنند. دیدارهای دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا یعنی پرسپولیس و استقلال خوزستان برابر حریفان‌شان، فردا برگزار می‌شود.
منصوریان: خیلی بد است تیم دوم پایتخت از هوادار محروم شده است!
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خیلی بد است تیم دوم پایتخت از هوادار محروم شده است و ممکن است به دلیل نداشتن تماشاگر سرنوشتش تغییر کند. علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی با العین گفت: یک بازی خیلی خوب از آن بازی‌هایی که من خیلی دوست دارم، داریم. من در دوران مربیگری‌ام از بازی‌های سنگین استقبال کرده‌ام. یک آزمون و خطای بسیار خوب داریم و از یک فیلتر خیلی خوب باید عبور کنیم. وی افزود: در این بازی جوانان ما به یک امتحان بسیار خوبی رسیده‌اند و باید یک بار دیگر این پرچم را که امانت دست‌شان بوده ایستاده نگه دارند. ما قطعا با خیل جمعیت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. تیم العین را به طور کامل می‌شناسیم. خصوصیات اخلاقی سرمربی، اعضای کادر فنی و بازی‌های قبلی‌، مربی قبلی‌ و شیوه بازی‌شان، نقاط ضعف و نقاط قوت‌شان و نقاط آسیب در زمان حمله و نقاط آسیب‌شان را در زمان دفاع بخوبی بررسی کرده‌ایم. در مجموع 180 دقیقه از این تیم غرب آسیا را آنالیز کامل داریم. تک‌تک نفرات‌شان را برای تک‌تک بازیکنان‌مان آنالیز کامل کرده‌ایم. سعی‌مان بر این بوده که در فاصله بین آخرین بازی لیگ‌مان و این بازی به طور کامل تیم حریف را مثل یک سفره جلوی بازیکنان‌مان پهن کنیم تا آنها کاملا بدانند با چه حریفی باید مقابله کنند. ما 2 تا 90 دقیقه داریم که باید در این 2تا 90 دقیقه به هدف‌مان برسیم. هدف‌مان کلین‌شیت کردن است و اگر به یاری خدا به این مهم دست پیدا کنیم قطع به یقین با توجه به اینکه العین در بازی‌های گذشته‌اش جز بازی با ذوب‌آهن در اصفهان هیچ بازی را نتوانسته کلین شیت کند می‌توانیم به این تیم آسیب کلی برسانیم. منصوریان ادامه داد: نگاه ما به بازی با العین دو مسابقه 90 دقیقه‌ای است. من به عبدالرحمان و هم تیمی‌هایش خوشامد می‌گویم. نگاه ما روی سکوهاست. امیدوارم هواداران ما ورزشگاه آزادی را پر کنند. کمیته مشوقان ما برنامه خوبی برای این مسابقه گذاشته است. من برای حریف احترام قائلم. استادیوم آزادی گذرگاه سختی است و سرمربی العین دوشنبه(امروز) نخستین حضورش را تجربه می‌کند. منصوریان درباره محرومیت هواداران پرسپولیس در بازی با لخویا گفت: رنگ هوادار فرقی ندارد.  اینکه یک بازی تماشاگر ندارد خیلی سخت است. ما هفته‌های پیاپی می‌گوییم لیزر نیاورید. مواد منفجره پرتاب نکنید اما یک لحظه هواداری احساساتی می‌شود و شاید در آن لحظه برایش لذت‌بخش باشد که چنین کاری می‌کند اما خیلی بد است تیم دوم پایتخت از هوادار محروم شده است و ممکن است به دلیل نداشتن تماشاگر سرنوشتش تغییر کند. ما هم در آسیا روی استندبای هستیم. از هواداران می‌خواهم لیزر نیندازند و مواد منفجره پرتاب نکنند و اگر هواداری را دیدند چنین رفتاری کرد او را معرفی کنند و در صورت مقاومت او را در اختیار نیروهای انتظامی قرار بدهند. تلخ است ما به مرحله‌ای برسیم که از هوادار محروم شویم.
سرمربی العین: نیمه اول مصاف با استقلال را «سر» می‌کنیم
زوران مامیچ می‌گوید برای حریف ایرانی احترام زیادی قائل است. زوران مامیچ سرمربی العین در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما یک برنامه سخت و سنگین داریم. ما برای تیم استقلال احترام زیادی قائل هستیم. او افزود: استقلال بازیکنان خوبی دارد و ما احترام زیادی برای آنها قائلیم. ما استقلال را بخوبی می‌شناسیم و با شناخت کامل به مصاف آنها می‌رویم. برای ما مهم‌ترین چیز این است که نیمه اول را اصطلاحا سر کنیم. ما سعی می‌کنیم بازی را اداره و تمرکز خود را حفظ کنیم. دقیقا می‌دانیم باید در این بازی چه کنیم. چیزی که مرا تحت تاثیر قرار می‌دهد این است که در استادیوم آزادی یک اتمسفر عالی را دیده‌ام. مطمئنم می‌توانیم بازی خوب و قشنگی را ببینیم. مطمئن هستم می‌توانیم با آرامش و خوشحالی به خانه بازگردیم. وی در پاسخ به سوالی درباره حضور تماشاگران و ایجاد جو سنگین در ورزشگاه آزادی و تاثیر آن بر نتیجه مصاف استقلال و العین گفت: مهم‌ترین مساله این است که ما حریف را می‌شناسیم و می‌دانیم در کجا بازی می‌کنیم. ما می‌خواهیم ببریم. هیچ چیزی جز این نمی‌توانم بگویم چون حریف را بخوبی آنالیز کرده‌ایم. مامیچ در پاسخ به این سوال که آیا از برانکو برای مصاف با استقلال مشورت گرفته است، عنوان کرد: من اصلا با برانکو صحبت نکردم. نیازی به صحبت هم نبود چون استقلال تیمی است که همه آن را می‌شناسند. من و برانکو دوستان خوب و قدیمی هستیم. ما مطلقا درباره استقلال صحبت نکرده‌ایم. استقلال تیم کوچکی نیست و لازم نیست از این تیم بپرسم. مامیچ درباره اظهارات مدیران العین مبنی بر پیروزی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی عنوان کرد: در همه جا تیم‌ها به دنبال برد هستند. همه می‌خواهیم پیروز شویم و باید تا بازی صبر کنیم. ما برنامه داریم تا پیروز شویم. وی در پایان افزود: مهم‌ترین مساله برای ما نیمه اول است چون نتیجه را معلوم می‌کند. مطمئنا در بازی برگشت خیلی باهوش‌تر خواهیم بود. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم.
 


Page Generated in 0/0093 sec