printlogo


کد خبر: 175887تاریخ: 1396/3/1 00:00
نبض جامعه

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خبر داد
کشف 35 هزار لیتر سوخت قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۲ قاچاقچی خبر داد. به گزارش میزان، سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این تریلر
۲۰ هزار لیتر نفت‌گاز قاچاق را کشف کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. جلیلیان در ادامه افزود: در عملیاتی ماموران انتظامی پاسگاه شهر دراز ایرانشهر ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت‌گاز را از یک دستگاه کامیون کشف کردند که در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در خاتمه با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت به صورت برنامه‌ریزی شده در تمام نقاط شهرستان، خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی ایرانشهر با تمام توان خود و با هدف جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی تلاش می‌کنند عرصه را بر قاچاقچیان تنگ و آرامش آنان را سلب کنند.

کشف محموله باتری قاچاق در دیلم
محموله باتری قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید «موسوی» شهرستان دیلم کشف شد. به گزارش میزان، سرگرد رضا اسماعیلی گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، یک دستگاه کامیون حامل باتری قاچاق را در شهرستان دیلم شناسایی و توقیف کردند. وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی، ۴۳۰ باتری خودروی سبک و سنگین کشف شد، بیان داشت: ارزش کالای کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان دیلم با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

یک میلیون و 800 هزار ایرانی دارای کارت اهدای عضو
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه یک میلیون و 800 هزار نفر در ایران داوطلبانه جهت دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده‌اند، گفت: هر فرد دچار مرگ مغزی می‌تواند جان 9 نفر را نجات دهد. به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در نشست خبری که به مناسب روز جهانی اهدای عضو برگزار شد، اظهار داشت: موضوع پیوند عضو یک قله پزشکی به‌ شمار می‌رود، چرا که باید از همه توانمندی‌های پزشکی، امکانات، تکنیک‌ها و داروها جهت این مساله بهره‌مند شد و عضوی را از فردی خارج کرده و به دیگری منتقل کنیم. وی با اشاره به اینکه پیوند ریه از همه پیوندها مشکل‌تر است، افزود: در غرب آسیا و شمال آفریقا تنها جایی که حدود 12 سال است این پیوند موفقیت‌آمیز انجام می‌شود ایران بوده و اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است. رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه قلب و ریه ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، گفت: به همین دلیل پیوند قلب و ریه بسیار حائز اهمیت است و افرادی که بعد از این عمل‌های پیوند سالم زندگی‌ می‌کنند در ایران بسیار زیاد بوده و قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته است.


Page Generated in 0/0057 sec