printlogo


کد خبر: 175888تاریخ: 1396/3/1 00:00
اخبار

تلنگر

اگر یادتان باشد سال‌ها پیش هر شب نیم ساعت قبل از ساعت 21 برنامه آموزشی کوتاهی با موضوع چگونگی قرار دادن زباله در بیرون منازل و ساعت گذاشتن آن از صداوسیما پخش می‌شد، به نظر می‌رسد این روزها یکی از آموزش‌های مهمی که در حوزه شهروندی دوباره باید از طریق رسانه تکرار شود، آموزش چگونگی برخورد با زباله‌هاست!  خیابان شریعتی، ساعت 11 صبح مقابل یک ساختمان  اینگونه (عکس منتشر شده در خبر) زباله‌ها را رها کرده‌اند!  نه نظم و انضباطی برای ساعت قراردادن زباله در بیرون از ساختمان و نه رعایت اصول بهداشتی و استفاده از کیسه‌های مخصوص و مقاوم! بسیاری از مشکلات و معضلات شهری پیش از اینکه به مدیران یا سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد، به خودمان به عنوان یک «شهروند» بستگی دارد. آیا این اقدام شهروند محترم در کنار پیاده‌رو و مقابل دیدگان شهروندان دیگر درست است؟

جمع‌آوری بیش از 50 تن پسماند کاغذی انتخابات
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بیش از50 تن پسماند کاغذی ناشی از تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر، توسط بیش از ۵ هزار نیروی پاکبان شهرداری تهران و حدود 600 خودروی سواری سبک در کمتر از ۱۲ساعت جمع‌آوری شد. به گزارش فارس، مجتبی یزدانی با تاکید بر آماده‌باش مدیریت شهری در ارتباط با لزوم نگهداشت شهر در زمان انتخابات گفت: سازمان مدیریت پسماند با همکاری مناطق بیست‌ودوگانه بلافاصله پس از پایان انتخابات در 2 بخش جمع‌آوری پسماند خشک و به کارگیری ناوگان مکانیزه خدمات شهری چهره شهر را به حالت عادی بازگردانده و پایتخت را برای فعالیت معمول روزانه آماده کرد. یزدانی در ادامه افزود: با وجود آنکه پایتخت طی روزهای گذشته از پوستر‌ها، تراکت‌ها و بنرهای تبلیغاتی سرشار بود، با تلاش شبانه‌روزی تلاشگران حوزه مدیریت پسماند شهر تهران و در کمتر از 12ساعت، چهره شهر تغییر کرد و شهر عاری از تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری و شورای شهر شد.  

بهره‌برداری از 6 فروشگاه زنجیره‌ای در آینده‌ای نزدیک
مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با اشاره به فعالیت 37 فروشگاه زنجیره‌ای شهروند از یکم خرداد لغایت 7 تیرماه96 در ماه مبارک رمضان گفت: 5 هزار بارکد قلم کالا در ماه مبارک رمضان تا40 درصد تخفیف ارائه می‌شود. به گزارش شهرنوشت، اکبر علوی گفت: امسال 5 هزار بارکد قلم کالا شامل تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان تا سقف 40 درصد می‌شود. این در حالی است که این تخفیفات در ماه مبارک ویژه‌تر از دیگر تخفیفات فروشگاه شهروند خواهد بود. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با اشاره به ارائه گوشت قرمز که هماهنگ با قیمت مصوب دولت در این فروشگاه‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: گوشت شقه‌ای گوسفندی با قیمت 32 هزار و 500 تومان ارائه می‌شود. همچنین حبوبات، قند، شکر، خشکبار، برنج و دیگر اقلام پروتئینی مانند ماهی، میگو و اقلام پرمصرف دیگری که در ماه مبارک مورد استفاده شهروندان است در تمام فروشگاه‌ها ارائه خواهد شد. وی با اشاره به قیمت گوشت گوسفندی دولتی که 31 هزار و300 تومان گفته شده، تصریح کرد: شهروند با ارائه گوشت به قیمت 32 هزار و 500 تومان حدود هزار تومان سود از شهروندان می‌گیرد، چرا که حاشیه سود را در نظر نگرفته‌ایم. این در حالی است که قیمت گوشت در مغازه‌های سطح شهر بالای 37 هزار و 500 یا 38 هزار تومان است. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با اشاره به فعالیت 6 فروشگاه به صورت شبانه‌روزی در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: غیر از فروشگاه‌های بیهقی و بوستان که شبانه‌روزی بودند فروشگاه‌های بهرود، بهاران، آزادگان و همچنین المپیک نیز به صورت شبانه‌روزی در ماه مبارک فعالیت خواهند کرد. همچنین در این فروشگاه‌ها افطاری به مبلغ 4 هزار تومان روزانه به صورت مختصر در ماه مبارک به شهروندان ارائه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec