printlogo


کد خبر: 175893تاریخ: 1396/3/1 00:00
اخبار

 افزایش قیمت شیرینی و خرما  در ماه رمضان
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‎فروشان با اشاره به پیشنهاد افزایش 12 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: قیمت پیشنهاد شده برای هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان 12 هزار و 500 تومان است. علی بهره‌مند در گفت‌و‌گو با میزان، درباره قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: پیشنهاد ما برای افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان 15 درصد بوده که این رقم هنوز از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده تایید نشده است. وی در ادامه افزود: پیش‎بینی می‌شود قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه با احتساب افزایش
15 درصدی به 12 هزار و 500 تومان برسد که با وجود مخالفت‎های سازمان حمایت باید در انتظار رقم کمتری برای این کالا باشیم. رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‎فروشان در توضیح علت مخالفت سازمان حمایت با افزایش 15 درصدی قیمت زولبیا و بامیه تصریح کرد: سازمان حمایت افزایش 15 درصدی قیمت زولبیا و بامیه را به علت بالا رفتن نرخ هر کیلو از این شیرینی تصویب نمی‎کند و این در حالی است که این نرخ از سوی کمیسیون فنی در روزهای قبل به تصویب رسیده بود. بهر‌ه‌مند در انتها خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تایید افزایش 15 درصدی نرخ زولبیا و بامیه از سوی سازمان حمایت، به نظر می‌رسد این رقم به 10 درصد و قیمت آن نیز به کیلویی 12 هزار تومان برسد.
خرما در آستانه ماه رمضان گران شد
دبیر انجمن خرما گفت: در حال حاضر هر کیلو خرما با نرخ ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود که به دنبال افزایش تقاضا در ماه رمضان افزایش مجدد قیمت‌ها دور از انتظار نیست. علی‌اصغر موسوی، دبیر انجمن خرما در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خرما در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو خرما با نرخ ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود و این درحالی است که در ابتدای فصل هر کیلو خرمای درجه یک تنها با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود. وی افزود: طبق روال همه‌ساله دلالان با اقداماتی نظیر خرید و دپوی خرما در سردخانه‌ها در ایام پرمصرف با به راه انداختن کمبود ساختگی اقدام به تنش قیمت در بازار می‌کنند که این امر اجحاف در حق مصرف‌کننده و تولیدکننده است چرا که تنها سود بالای ۵۰ درصد نصیب عده‌ای دلال می‌شود. دبیر انجمن خرما در پاسخ به این سوال که امکان افزایش مجدد قیمت خرما در ماه رمضان وجود دارد، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد مصرف خرما در ماه رمضان و ۵۰ درصد دیگر در مابقی ایام سال است از این رو در پی افزایش تقاضا برای خرید امکان افزایش مجدد نرخ خرما در بازار دور از انتظار نیست.


بهره‌برداری در ۸۰ درصد جنگل‌های شمال متوقف می‌شود
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تا پایان امسال ۸۰ درصد قراردادهای بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور متوقف می‌شود. خداکرم جلالی در جلسه‌ای که با حضور برگزیدگان حافظان منابع طبیعی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته ابلاغ دستور توقف تدریجی بهره‌برداری از جنگل‌های شمال منجر به توقف بهره‌برداری از ۱۵۰ هزار هکتار از این عرصه‌های ارزشمند شد، افزود: با توجه به اینکه مهلت ۸۰ درصد قراردادهای بهره‌برداری از عرصه‌های جنگلی نیز امسال به پایان می‌رسد، در حدود ۲۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های شمال کشور بهره‌برداری متوقف خواهد شد. وی گفت: در صورت صلاحدید و تشخیص دولت و مجلس تا سال آینده بهره‌برداری از جنگل‌های شمال به‌طور کامل متوقف و طرح‌های حفاظتی انجام خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد با اجرای قانون استراحت جنگل، طرح‌های بهره‌برداری غیرچوبی با مشارکت مردمی اجرا شود.


Page Generated in 0/0052 sec