printlogo


کد خبر: 175894تاریخ: 1396/3/1 00:00
اخبار

 افزایش 50درصدی قیمت نان کنجددار
نان سنگک گران شد
رئیس اتحادیه نانوایان سنگک تهران با اشاره به ثبات قیمت نان در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: قیمت نان سنگک افزایشی نداشته و تعداد بالای نانوایی‌ها در سطح شهر مشکلاتی را برای نانوایان به‌وجود آورده است. به گزارش نسیم‌آنلاین، محمدرضا نظرنژاد با اشاره به ثبات قیمت نان نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: قیمت نان سنگک نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده و در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش قیمتی نخواهیم داشت. وی افزود: قیمت نان دولتی با وزن ۴۰۰ گرم ۸۰۰ تومان است و درصورتی که یک رو کنجد باشد با ۲۰۰ تومان افزایش قیمت فروخته می‌شود و اگر 2 رو کنجد شود با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده خواهد رسید. رئیس اتحادیه نانوایان سنگک تهران با بیان نرخ نان آزادپز خاطرنشان کرد: نان سنگک آزادپز با وزن ۴۳۰ گرم، ۱۳۰۰ تومان بوده و درصورتی که یک رو کنجد باشد هزار و ۵۰۰ تومان و درصورت درخواست مشتری با 2 رو کنجد با قیمت ۲ هزار تومان فروخته می‌شود. نظرنژاد درباره فروش نان با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ‌های اعلامی گفت: حدود هزار تا 1۲۰۰ نانوایی مازاد در سطح شهر وجود دارد که این عامل باعث کاهش فروش نانوایی‌ها شده و در این بین هزینه‌های تولید آنها جبران نمی‌شود از این رو برخی نانوایی‌ها با قیمت‌های بالاتر نان را به فروش می‌رسانند.


طرح دوباره پیشنهاد افزایش  تعرفه تلفن ثابت
در حالی که پارسال تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش یافته است مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع این شرکت در پاسخ به گلایه یک سهامدار از فاصله زیاد تعرفه تلفن ثابت و همراه، گفت: ان‌شاءالله دولت کمک کند و بار دیگر تعرفه‌ها افزایش یابد. به گزارش فارس، رسول سراییان در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران از پیشنهاد افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت در سال جاری خبر داد و در پاسخ به گلایه یکی از سهامداران درباره فاصله قیمتی زیاد تعرفه تلفن ثابت و همراه گفت: ان‌شاءالله دولت کمک کند بار دیگر تعرفه‌ها اضافه شود اما با توجه به وجود رقبا و پایدار نبودن افزایش درآمد، افزایش تعرفه، رویکرد اصلی افزایش خدمات است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از افزایش 15 درصدی درآمد عملیاتی این شرکت در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و گفت: درآمد 146 میلیارد تومانی سال 94 به 648 میلیارد تومان در سال 95 افزایش یافته است. وی افزود: در سال 94 تمام نسبت‌های سودآوری به سمت نزول بود که در سال 95 مسیر صعودی را طی می‌کند. سراییان ادامه داد: در سال 94 تعداد 19 شرکت استانی زیانده بودند که در سال 95 فقط یک استان زیانده شد.


قول کارخانجات برای افزایش قیمت شیرخام
رئیس انجمن صنفی گاوداران از پرداخت ۲۴ میلیارد تومان دیگر از مشوق‌های صادراتی لبنیات خبر داد و گفت: هم‌اکنون حداکثر قیمت خرید شیرخام از دامداران ۱۲۰۰ تومان است. سیداحمد مقدسی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه فاز دوم پرداخت یارانه صادراتی لبنیات حدود ۴ روز پیش انجام شده است، اظهار داشت: در فاز دوم ۲۴ میلیارد تومان مشوق صادراتی به صادرکنندگان محصولات لبنی پرداخت شد. وی با اشاره به اینکه کارخانجات لبنی در ایام قبل از عید نوروز بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان از قیمت شیرخام کم کرده بودند، افزود: هم اکنون کارخانجات قول داده‌اند با دریافت مشوق‌های صادراتی و بهبود صادرات، قیمت‌ها را به روال سابق بازگردانند و ما منتظریم آنها این کار را انجام دهند. رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد مطالبات دامداران بابت خرید توافقی شیرخام هنوز باقی مانده است، اضافه کرد: خرید توافقی هنوز ادامه دارد ضمن اینکه درحال حاضر قیمت خرید شیرخام از دامداران حداکثر ۱۲۰۰ تومان است و حتی برخی تولیدکنندگان شیر تولیدی خود را ۱۰۵۰ تومان نیز تحویل کارخانجات می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0037 sec