printlogo


کد خبر: 175897تاریخ: 1396/3/1 00:00
اخبار

«حسن کامران» به عنوان نماینده مردم اصفهان راهی بهارستان شد
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان از انتخاب حسن کامران‌دستجردی به عنوان پنجمین نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد. احمدرضا ضیایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، حسن کامران‌دستجردی به عنوان پنجمین نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. وی افزود: با تایید هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسن کامران با کسب 242 هزار و 889 رای حائز اکثریت آرا برای ورود به مجلس شد. رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: پس از کامران، سیدمجید موسویان با 232 هزار و 157 رای بیشترین رای را به خود اختصاص داد.

فرصت 2 روزه برای شاکیان انتخابات شوراها
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شاکیان انتخابات شوراهای شهر و روستا، از زمان اعلام نتیجه قطعی هر حوزه، ۲ روز فرصت شکایت دارند. محمد محمودی‌شاه‌نشین در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به سازوکار دریافت شکایات نامزدهای انتخابات شوراها اظهار داشت: بعد از اینکه نتایج انتخابات در هر حوزه تجمیع می‌شود، صورتجلسه مشترکی توسط هیات اجرایی و هیات شهرستان نظارت تهیه و امضا شده و نتیجه انتخابات آن حوزه از سوی فرمانداری اعلام می‌شود؛ شاکیان از تاریخ اعلام قطعی نتایج، 2 روز فرصت شکایت به فرمانداری‌ها را دارند. وی افزود: شکایت شاکیان باید در برگیرنده نام و نام‌خانوادگی و مشخصات کامل به همراه آدرس شاکی و ذکر مورد و دلیل شکایت باشد تا رسیدگی شود. رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: بعد از این دو روز، هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها ۱۵ روز فرصت دارند به شکایات رسیدگی کنند و اگر در نتیجه بررسی تشخیص دهند در آن حوزه نیاز به بازشماری آرا یا بررسی صورتجلسات وجود دارد، اقدام می‌کنند. محمودی‌شاه‌نشین تاکید کرد: در صورتی که هیات نظارت شهرستان صحت انتخابات را تایید کند، تشخیص آنها نهایی تلقی شده و اگر تایید نکند، هیات مرکزی نظارت وارد بررسی می‌شود.

دولت این‌بار  به وعده‌هایش عمل کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: مردم به‌خاطر اینکه رئیس‌جمهور می‌گفت در این 4 سال به‌دنبال زمینه‌سازی تحقق وعده‌ها بوده، دوباره اعتماد کردند؛ حداقل این بار به وعده‌ها عمل کنند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با تبریک به منتخب مردم تصریح کرد: توصیه ما به آقای روحانی و دولت آینده این است که از این اقبال مردمی نهایت بهره‌برداری را برای تحقق حقوق مردم  و پاسخ به مطالبات آنها داشته باشند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مردم انتظار دارند مشکلات و مسائل اصلی زندگی آنها حل شود؛ امروز مردم با رکود اقتصادی و بحران اشتغال دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار دارند دولت تمام تلاش خود را به کار گیرد. نقوی‌حسینی با تاکید بر اینکه معیشت اولویت اول مردم است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب این بار هم وعده‌هایی به مردم داد و با وجود آنکه 4 سال پیش هم این وعده‌ها را داده بود اما چون می‌گفت در این 4 سال به دنبال زمینه‌سازی بوده است، مردم مجددا به آنها اعتماد کردند؛ حداقل این بار باید به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند. ازجمله وعده آقای جهانگیری که می‌گفت در 4 سال آینده کاری می‌کنیم یک نفر سر گرسنه بر زمین نگذارد. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رای نشان‌دهنده راه روشن برای نفر دوم انتخابات است، تصریح کرد: دولت باید مراقب باشد به مطالبه این بخش از جامعه هم که حجم عظیمی است، بی‌اعتنا نباشد و تلاش خود را برای خدمت به همه به کار گیرد.
 


Page Generated in 0/0050 sec